Dag patries
Dilemma's

oll:
waar zal ik eens beginnen.
ik zou zeggen. begin met het overslaan van Vientianne
Maar goed, dat kan niet want je vliegt er op.
Je zegt dat vliegen van Pakse op Bangkok niet kan?? ik heb er anders wel vluchten gezien. Met Air Lao
*zoek,zoek* vind nu net vluchten tussen Pakse en Bangkok met
http://www.bangkokair.com kost ongevbeer $135.
Loa Airlines zegt wel te vliegen maar kan het op de site niet vinden.
Ikzelf heb een nachttrein genomen van Udon Ratchathani naar Bangkok. Vanaf daar was het met het locale openbaarvervoer nog een aantal uur naar de grens met Laos en door naar Pakse.
Maar ik kan me zo voorstellen dat je in Pakse wel een direct toeristenbusje naar Udon kunt regelen hoor. Want het is geloof ik minder dan 100 kilometer van Udon naar Pakse.
Van Pakse naar De 4000 eilanden is een uurtje of 3 met toeristen vervoer. dus prima te doen om af te zakken vanuit Pakse en later weer terug te gaan naar Pakse
Pakse zelf is niet bijzonder. Een plek om je dingen te regelen en te overnachten als het nodig is. Het is er niet lelijk of onaangenaam hoor! maar ook niet spectaculair.
Er gaat een nachtbus tussen Vientianne en Pakse en die is goed te doen
De bus trip tussen Luang Prabang en Vientianne is erg pittig. slingeren enzo. ik meen een uur of 13. en dat is lang. Om die reden is het geen slecht plan om de rit te onderbreken in Vang Vieng.
Verder zie ik persoonlijk geen redenen om daar te stoppen maar dat is omdat ik niet veel geef om veel drinken en in een binnenband een rivier afzakken waar langs keiharde muziek gedraaid word. Maar ik heb begrepen dat je dit kunt ontlopen en mooie fietstochten in de omgeving kunt maken en het er dan best mooi is.
Om tijd te besparen zou je kunnen overwegen om te vliegen tussen Luang Prabang en Vientiane. 1 vlucht en dan de heen of terugweg met de bus af te zakken naar vientianne
http://www.laoairlines.com vliegt voor $70 die route
Stel je komt aan in Vientianne (dag 1)
Je kijkt een dag rond (dag2)
dan vlieg je naar Luang prabang (dag 3)
dan kijk je rond in LP (dag 3 en 4)
Dan neem je een bus naar Vang Vieng (dag 5)
blijf je in Vang Vieng. (dag 6 en deel 7)
Bus naar Vientianne duurt 3 uurtjes en dan 's avonds de bus naar Paske (dag 7)
Vervoer naar de eilanden in de ochtend (dag 8)
verblijf op de eilanden (dag 8 en 9)
vervoer naar Pakse (dag 10)
vervoer naar Udon voor de Nachttrein naar Bangkok (dag 11)
het kan zijn dat je op het laatste stukje tijd kunt winnen wanneer je weet dat je van de 4000 eilanden naar Pakse kunt en die zelfde dag nog door naar Udon voor de nachttrein.
Dan win je een dag.
En het is ook goed mogelijk ...in mijn ogen....om die dag Vientianne te schrappen. Of Vang Vieng te laten vallen en een retourtje Luang Prabang te nemen en daar een paar dagen te blijven en ook wat van de omgeving te zien met dagtrip
succes!!