Visum India
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Visumprobleem India 3 maanden
ik bedoel voordat je uit nederland vertrekt
om redenen die Erik noemt
om redenen die Erik noemt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vlucht omboeken lijkt me wat drastisch, je gaat toch op tijd het land uit omdat je naar Nepal gaat. Ik zou ze eerst even bellen wellicht dat je wel een bewijs nodig hebt dat je het land uitgaat (naar Nepal) dan zou je dat nog moeten regelen (boek via internet een goedkope vlucht die je zonder kosten kunt cancellen als je met de bus gaat)
In Nepal gewoon een nieuw visum weer voor 3 maanden aanvragen dan zijn al je problemen opgelost.
In Nepal gewoon een nieuw visum weer voor 3 maanden aanvragen dan zijn al je problemen opgelost.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wat tof dat jullie allemaal reageren trouwens 
Ik heb de maatschappij nog niet gebeld, dus weet ik niet hoe ze erover denken. En ik wil eerst weten welke datum nou uiteindelijk echt op het visum komt te staan.
Weet iemand of ze bijvoorbeeld 90 dagen aanhouden of op de dag zelf letten (dus 26 januari wordt tot 26 april). Met 90 dagen zou ik het namelijk sowieso halen, omdat februari een korte maand is. Alhoewel de vrouw bij het visumbureau het over 26 april had, maar overtuigend was ze niet.
Het zorgt gewoon voor stress op dit moment
Terwijl ik juist voorpret moet hebben!
En w.b. het bezoek aan Nepal. Ik ga dan inderdaad op tijd het land uit, maar bewijs heb ik daar niet van. En ik las ergens dat je pas weer 2 maanden na het aflopen van je oude visum een nieuw visum zou kunnen aanvragen.
En aan het einde van de reis moet ik in India zijn, omdat mijn terugvlucht vanuit Delhi gepland staat.
Nogmaals dank voor alle reacties!

Ik heb de maatschappij nog niet gebeld, dus weet ik niet hoe ze erover denken. En ik wil eerst weten welke datum nou uiteindelijk echt op het visum komt te staan.
Weet iemand of ze bijvoorbeeld 90 dagen aanhouden of op de dag zelf letten (dus 26 januari wordt tot 26 april). Met 90 dagen zou ik het namelijk sowieso halen, omdat februari een korte maand is. Alhoewel de vrouw bij het visumbureau het over 26 april had, maar overtuigend was ze niet.
Het zorgt gewoon voor stress op dit moment

En w.b. het bezoek aan Nepal. Ik ga dan inderdaad op tijd het land uit, maar bewijs heb ik daar niet van. En ik las ergens dat je pas weer 2 maanden na het aflopen van je oude visum een nieuw visum zou kunnen aanvragen.
En aan het einde van de reis moet ik in India zijn, omdat mijn terugvlucht vanuit Delhi gepland staat.
Nogmaals dank voor alle reacties!
Dit kan dan niet opgaan. Ik ging er gemakshalve vanuit dat je ook weer vanuit India terug zou vliegen dus dan kun je wel op tijd het land uit naar Nepal, maar heb je een probleem om weer het land binnen te komen (of later het land uit te komen).Tikva schreef:Vlucht omboeken lijkt me wat drastisch, je gaat toch op tijd het land uit omdat je naar Nepal gaat. Ik zou ze eerst even bellen wellicht dat je wel een bewijs nodig hebt dat je het land uitgaat (naar Nepal) dan zou je dat nog moeten regelen (boek via internet een goedkope vlucht die je zonder kosten kunt cancellen als je met de bus gaat)
Ach straks dubbel zo leuk als je er bentHet zorgt gewoon voor stress op dit moment Terwijl ik juist voorpret moet hebben!

- bolletjeom
- Reisexpert
er moet inderdaad 2 maanden zitten tussen het land verlaten en het indienen van een nieuwe aanvraag. Onlangs nog een klant gehad die daardoor niet mee kon op de geboekte reis!
ooh dat is lastig nou dan blijft er nog de optie over om als laatste naar Nepal te gaan en te vliegen van Nepal naar Delhi en dan op het vliegveld te wachten op je vlucht naar huis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Kan dat bij een vlucht van een andere maatschappij? Is er een soort van transit-visum? Anders is de kans groot dat je alsnog door de douane moet.Tikva schreef:ooh dat is lastig nou dan blijft er nog de optie over om als laatste naar Nepal te gaan en te vliegen van Nepal naar Delhi en dan op het vliegveld te wachten op je vlucht naar huis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft india idd ook een transitvisum voor als je even op de luchthaven bent. Ik zal het zo eens navragen.
nog even gegoogled en er zijn twee uitzonderingen op de 2 maanden regel. Een noodgeval of
•Tourism to Neighboring Countries: If you take a side trip to a neighboring country such as Nepal, Thailand, or Sri Lanka, and you can support it with a detailed printed itinerary and return flight home from India, you can re-enter India within 2 months. Immigration officers have the discretion to allow tourists up to 3 entries, based on need, without a re-entry permit for this kind of travel
•Tourism to Neighboring Countries: If you take a side trip to a neighboring country such as Nepal, Thailand, or Sri Lanka, and you can support it with a detailed printed itinerary and return flight home from India, you can re-enter India within 2 months. Immigration officers have the discretion to allow tourists up to 3 entries, based on need, without a re-entry permit for this kind of travel
En zo ja: mag je zo'n visum als je al langere tijd in India bent geweest en net weg bent...
De reacties die ik de afgelopen dagen heb gekregen (hier, maar ook elders) lopen echt compleet uiteen. Daardoor heb ik nog steeds geen idee wat te doen 
Een enkele reis naar bijv. Nepal boeken, zodat ik bij aankomst in ieder geval kan aantonen dat ik op tijd het land zal verlaten vind ik wel een goeie. Dan heb ik vervolgens in ieder geval genoeg tijd om iets anders te gaan regelen en dan die enkele reis daarna gewoon weer cancellen.
Omdat ik een meisje ben, hoor ik van sommige mensen dat het sowieso wel goed zal komen, dat ze je dan niet snel weigeren, maar om het daar nou op te gokken, lijkt me wat naïef.
Ik heb vandaag de Nederlandse Ambassade in Delhi gemaild met het probleem. Ik ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Een enkele reis naar bijv. Nepal boeken, zodat ik bij aankomst in ieder geval kan aantonen dat ik op tijd het land zal verlaten vind ik wel een goeie. Dan heb ik vervolgens in ieder geval genoeg tijd om iets anders te gaan regelen en dan die enkele reis daarna gewoon weer cancellen.
Omdat ik een meisje ben, hoor ik van sommige mensen dat het sowieso wel goed zal komen, dat ze je dan niet snel weigeren, maar om het daar nou op te gokken, lijkt me wat naïef.
Ik heb vandaag de Nederlandse Ambassade in Delhi gemaild met het probleem. Ik ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Ik zie nu pas deze reactie, Tikva! (omdat het op een volgende pagina stond... ja, ik ben nieuw op dit forum, hehe)Tikva schreef:nog even gegoogled en er zijn twee uitzonderingen op de 2 maanden regel. Een noodgeval of
Is dit een recente regel? Want ik merk dat visumvoorwaarden voor India elke week wel weer veranderen, erg frustrerend!
Anders zou dit ideaal zijn!!

Die info was van eind vorig jaar..
wiki travel zegt dit:
If attempting to reenter the country before two months have passed, you will be asked for details of your flight home and be made to pay a bribe (up to 50USD) to get them to sign you back in to the country. This is true at smaller land entry points. More convenient is simply to visit the Indian embassy in the country from which you plan to enter India and complete the paperwork authorizing the early entry. The embassy will then paste a cool endorsement sticker in your passport, and you'll be set to reenter India.
Maar dat gaat over als je een multiply entre visum hebt,.
Er is trouwens een transit area op het vliegveld van delhi, dus als laatste naar nepal gaat en dan vliegen naar delhi en daarna doorvliegen naar nederland is een optie.
wiki travel zegt dit:
If attempting to reenter the country before two months have passed, you will be asked for details of your flight home and be made to pay a bribe (up to 50USD) to get them to sign you back in to the country. This is true at smaller land entry points. More convenient is simply to visit the Indian embassy in the country from which you plan to enter India and complete the paperwork authorizing the early entry. The embassy will then paste a cool endorsement sticker in your passport, and you'll be set to reenter India.
Maar dat gaat over als je een multiply entre visum hebt,.
Er is trouwens een transit area op het vliegveld van delhi, dus als laatste naar nepal gaat en dan vliegen naar delhi en daarna doorvliegen naar nederland is een optie.
Mits je bagage doorgelabeld wordt...Tikva schreef: Er is trouwens een transit area op het vliegveld van delhi, dus als laatste naar nepal gaat en dan vliegen naar delhi en daarna doorvliegen naar nederland is een optie.
- bolletjeom
- Reisexpert
idd een transitvisum. Een eerder visum zou misschien een probeem kunnen geven. Maar misschien ook niet.