trein jakarta - bandung ?
trein jakarta - bandung ?
Weet iemand of het een beetje makkelijk treinkaartjes kopen is voor jakarta naar bandung? Ik begrijp d.m.v. google dat er meerdere treinen rijden, klopt dat?
We komen 's avonds aan en willen de volgende ochtend gelijk verder naar bandung. Dus als iemand iets meer weet over die treinrit, ik hoor het graag. (websites o.i.d.)
Al vast bedankt.
We komen 's avonds aan en willen de volgende ochtend gelijk verder naar bandung. Dus als iemand iets meer weet over die treinrit, ik hoor het graag. (websites o.i.d.)
Al vast bedankt.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: route en tips indonesie
ehm, je gaat naar het station en je koopt een kaartje.
zo simpel is het. We keken een beetje beteuterd omdat het een groot treinstation is en toen kwam iemand ons vragen waar we heen wilde en bracht ons naar het juiste loket. helemaal niets spannends aan dus.

zo simpel is het. We keken een beetje beteuterd omdat het een groot treinstation is en toen kwam iemand ons vragen waar we heen wilde en bracht ons naar het juiste loket. helemaal niets spannends aan dus.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- LadyHeather
- Reisexpert
Re: trein jakarta - bandung ?
Ik ben nooit van Jakarta naar Bandung gegaan met de trein... maar is het niet zo dat als je een chille trein wil nemen (luxer) je die vaak moet reserveren? weet dat toen ik van yogya naar jakarta ging met de trein ik dat wel een aantal dagen van te voren moest regelen anders waren de treinen eigenlijk altijd vol... Het kopen van het kaartje zelf was idd super easy!
Selalu mencari...
Re: route en tips indonesie
hahaha ja ik snap dat de daadwerkelijke actie van kopen niet zo moeilijk is, is me al vaker geluktbolletjeom schreef:ehm, je gaat naar het station en je koopt een kaartje.![]()
zo simpel is het.

Maar was meer benieuwd of er meerdere treinen gaan (luxere en/of minder luxe) en of ze bijvoorbeeld elk uur gaan. of dat je beter een ticket van te voren kan resereveren.
- bolletjeom
- Reisexpert
er gingen er meerdere per dag en het is geen lange afstand dus hebben we een normaal kaartje gekocht en hadden een prima zitplaats. We kwamen onverwacht op het station, eigenlijk zouden we jakarta in maar daar was een wolkbreuk bezig dus spontaan belsoten door te reizen. We hebben niet lang moeten wachten op de eerst volgende trein.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
ok, thanks!
niks bijzonders dus. hoorde allemaal verhalen over chaos op het station en meerdere maatschappijen e.d.
maar ben niet geheel wereldvreemd dus zal allemaal wel goed komen
niks bijzonders dus. hoorde allemaal verhalen over chaos op het station en meerdere maatschappijen e.d.
maar ben niet geheel wereldvreemd dus zal allemaal wel goed komen

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb die treinrit ook gedaan van Jakarta naar Bandung. Ik ben zelf 1 dag voor vertrek naar het treinstation gegaan. Toen naar het infoloket gelopen en die hebben me uiteindelijk uitgelegd waar ik kaartjes kon kopen. Neem een pen mee want je moet een formulier invullen waar je naar toe wilt. Je kunt dan boven het loket zien hoe laat de treinen gaan en waar naar toe.
gr van Moira
Ik heb die treinrit ook gedaan van Jakarta naar Bandung. Ik ben zelf 1 dag voor vertrek naar het treinstation gegaan. Toen naar het infoloket gelopen en die hebben me uiteindelijk uitgelegd waar ik kaartjes kon kopen. Neem een pen mee want je moet een formulier invullen waar je naar toe wilt. Je kunt dan boven het loket zien hoe laat de treinen gaan en waar naar toe.
gr van Moira
Een tijdbesparende optie is gewoon een taxi nemen vanaf de luchthaven naar Bandung.
Een rit naar Jakarta en een overnachting aldaar uitgespaard. Zo heb ik het gedaan. Maar wij waren met 4, dus dat scheelt qua prijs per persoon.
't Is maar een idee
Een rit naar Jakarta en een overnachting aldaar uitgespaard. Zo heb ik het gedaan. Maar wij waren met 4, dus dat scheelt qua prijs per persoon.
't Is maar een idee

ja das ook nog een optie, zal er eens over nadenken 
hoorde wel dat de treinrit erg mooi is dus dat lijkt me eigenlijk wel wat...

hoorde wel dat de treinrit erg mooi is dus dat lijkt me eigenlijk wel wat...
Qreply
Kan iemand mij misschien vertellen hoe duur de taxi is vanaf het vliegveld (jakarta) naar bandung?
Vanaf daar willen wij de volgende ochtend de trein nemen naar Yogyakarta.
Kunnen we dan op het station gewoon een kaartje kopen op het moment van vertrek?
Alvast bedankt.
Monique
Vanaf daar willen wij de volgende ochtend de trein nemen naar Yogyakarta.
Kunnen we dan op het station gewoon een kaartje kopen op het moment van vertrek?
Alvast bedankt.
Monique
Ik zie nu dat ik in mijn vorig bericht een fout heb geschreven
Ik ben niet vanaf de luchthaven naar Bandung gegaan, maar naar Bogor (om de tuinen te bezoeken).
Dat koste me toen 20€ voor een minibusje 's avonds (4 personen).
Vanaf Bogor weer met een minibus naar Bandung en daar gewoon het station op gegaan voor de trein naar Pangandaran. Ticket zelfde dag gekocht. Geen idee hoe het zit met de trein naar Yogyakarta.

Ik ben niet vanaf de luchthaven naar Bandung gegaan, maar naar Bogor (om de tuinen te bezoeken).
Dat koste me toen 20€ voor een minibusje 's avonds (4 personen).
Vanaf Bogor weer met een minibus naar Bandung en daar gewoon het station op gegaan voor de trein naar Pangandaran. Ticket zelfde dag gekocht. Geen idee hoe het zit met de trein naar Yogyakarta.