Welke schoenen voor reis java sumatra

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Revolucion
Wereldreiziger

Welke schoenen voor reis java sumatra

Bericht door Revolucion »

@Zaratoestra, bol en Jenny

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga er dan maar voor! En die verminderde eetlust is dus alleen na langdurig gebruik? Dan ga ik ze maar in mn dagelijkse leven gebruiken haha!

Komt goed, is mijn eerste keer van die pillen, dus vandaar. Onbekend maakt onbemind! Of wat de boer niet kent... haha

afgelopen week spulletjes gehaald voor de reis, dus is bijna zover..alleen bleek maar eens dat mijn schoenmaat echt niet handig is..

Voor de jungle tocht had ik begrepen dat Palladiums (zeg maar allstars met grove zool) ideaal zijn. Helaas niet in mijn maat. Ben bang dat ik dus op gewone Converse allstars mijn tocht moet gaan doen. Iemand anders nog een tip voor sneldrogende schoenen met grove zool? (bij voorkeur canvas schoenen)
tom
Reisexpert

Re: reis java sumatra

Bericht door tom »

Ik heb liever schoenen die je enkels een beetje ondersteunen. vooral met al die modder en rotsen. Door je enkels gaan midden in de jungle is niet leuk. Ik sleur meestal mn bergschoenen mee, veel grip, helpt goed tegen de bloedzuigers en slangen en dus veel steun. Als ik een rivier doorsteek doe ik ze meestal uit. toegegeven; dat kan pijnlijk aan je voeten zijn.

allstars heb je echt niets aan in de jungle. bergschoenen hoeven ook niet perse; ga gewoon voor een normale, enigzins stevige schoen. tenzij je echt van die ondingen meesleept zoals ik zullen je schoenen in de brandende zon daar sowieso snel drogen.
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik neem ook altijd mijn bergschoenen mee om redenen die tom noemt. ik zou liever op lage sportschoenen lopen dan op iets als paladium of all stars. dat canvas lijkt me ook een groot nadeel. het droogt snel maar is ook heel snel vochtig. sneller dan een dikke sportschoen. met nate voeten loop je alles stuk.
waarom niet een goedkoop schoentje op de kop tikken bij scapino en vrienden? en die dan terplekke dumpen. maak je misschien nog iemand blij mee ook.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

bolletjeom schreef:ik neem ook altijd mijn bergschoenen mee om redenen die tom noemt. ik zou liever op lage sportschoenen lopen dan op iets als paladium of all stars. dat canvas lijkt me ook een groot nadeel. het droogt snel maar is ook heel snel vochtig. sneller dan een dikke sportschoen. met nate voeten loop je alles stuk.
waarom niet een goedkoop schoentje op de kop tikken bij scapino en vrienden? en die dan terplekke dumpen. maak je misschien nog iemand blij mee ook.
Hey bol.

Nou goedkoop en schoentje gaat bij mij helaas niet samen, ivm mijn maat.

Ik heb nog wel ergens een stel basketbalschoenen, lage uitvoering, met grove zool. Ik zal die meenenemen, kan ik namelijk ook met een gerust hart achterlaten. Verder neem ik nog mijn schoenen mee (heb ik al 7 jaar) zijn timberlands, half hoog en veel plezier aan gehad in Thailand (khao yai NP) en heb ze eens gebruikt met wadlopen, ze doen het nog steeds! dus die kunnen wel wat klappen (lees water, modder etc hebben)
bolletjeom
Reisexpert

ben ondertussen wel heel benieuwd wat voor slagschipmaat je dan hebt :9
Revolucion
Wereldreiziger

bolletjeom schreef:ben ondertussen wel heel benieuwd wat voor slagschipmaat je dan hebt :9

Nou ik zal je niet langer in spanning houden.

Die basketbalschoenen waar ik het over had: 50 1/2
De timberlands: 48 1/3
sommige nette schoenen: 47 1/2 - 48....die vallen dus mee, maar ja die zijn altijd een rib uit mijn lijf.

we gaan wel een beetje offtopic niet?
bolletjeom
Reisexpert

reis java sumatra

0_0 0_0 0_0

tja, erg off topic. maar de vraag waar malaria kan voorkomen is gelukkig al goed beantwoord dus ik voel me niet al te schuldig
Erik
Site Admin

Re: Welke schoenen voor reis java sumatra

Bericht door Erik »

Ik heb het schoenen onderwerp even een eigen topic gegeven. Ook wel zo duidelijk voor het andere topic :)
Plaats reactie