Van Cambodja naar Vietnam
Van Cambodja naar Vietnam
Beste mensen,
In februari hebben 2 weken de tijd om via Cambodja naar Ho chi minh te reizen. Daar sluiten enkele vrienden bij ons aan waarna we via het noorden naar Laos gaan en dan weer terug naar Ho chi minh.
We weten dat 2 weken niet super veel tijd is voor Cambodja, maar het kan niet anders. Heeft iemand misschien tips voor een route welke wij het beste kunnen aanhouden en de mooiste plaatsjes kunnen zien in Cambodja. Ik denk dat de mekong Delta de beste en de mooiste manier is om in Ho chi minh te komen, maar ik hoor natuurlijk graag andere opties!
Alvast bedankt voor jullie moeite
In februari hebben 2 weken de tijd om via Cambodja naar Ho chi minh te reizen. Daar sluiten enkele vrienden bij ons aan waarna we via het noorden naar Laos gaan en dan weer terug naar Ho chi minh.
We weten dat 2 weken niet super veel tijd is voor Cambodja, maar het kan niet anders. Heeft iemand misschien tips voor een route welke wij het beste kunnen aanhouden en de mooiste plaatsjes kunnen zien in Cambodja. Ik denk dat de mekong Delta de beste en de mooiste manier is om in Ho chi minh te komen, maar ik hoor natuurlijk graag andere opties!
Alvast bedankt voor jullie moeite
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Van Cambodja naar Vietnam
2 weken is zat voor cambodja. Het is niet zo groot. Route maakt daardoor ook niet veel uit. Het is me niet duidelijk waar in cambodja jullie reis start.
Als je ankor wat goed wil bekijken heb je 3 dagen nodig. 1 reisdag om in phnom penh te komen en 2 dagen daar is vaak ook wel genoeg. Dan heb je dus nog tijd zat om eventueel naar batambang te gaan of sihanoukville.
Van PP naar HCMC via de mekong zijn tourtjes van 2 dagen.
Als je ankor wat goed wil bekijken heb je 3 dagen nodig. 1 reisdag om in phnom penh te komen en 2 dagen daar is vaak ook wel genoeg. Dan heb je dus nog tijd zat om eventueel naar batambang te gaan of sihanoukville.
Van PP naar HCMC via de mekong zijn tourtjes van 2 dagen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Vanaf phnom penh kun je een boot pakken naar cow doc halverwege de rit ga je dan de grens over, vandaar af neem je een minivan naar Saigon
Vanaf phnom penh kun je inderdaad met een minivan naar het water, stapt op een boot en gaat dan de grens met Vietnam over waarna je met een tourtje de volgende dag via de Mekong en minivan naar HCMC gaat. Vond dat zelf erg leuk om te doen. Tours zijn op veel plaatsen in phnom penh te regelen.
We landen op phnom penh dus daar zal onze reis starten...Dat zal dan ook onze uitvalsbasis worden, of is makkelijk om een rondreisje te maken en weer te eidigen in phnom penh en vanaf daar richting HCMC te gaan? Tevens moeten we phnom penh ook nog een visum regelen voor Vietnam bij de ambassade, is dat een beetje te doen?bolletjeom schreef:2 weken is zat voor cambodja. Het is niet zo groot. Route maakt daardoor ook niet veel uit. Het is me niet duidelijk waar in cambodja jullie reis start.
Van phnom penh naar HCMC via de mekong zijn tourtjes van 2 dagen.
- bolletjeom
- Reisexpert
er lopen niet zo heel veel wegen door Cambodja. Om te voorkomen dat je dezelfde weg 2 keer doet zou je van PP naar Siem Reap kunnen gaan en via Batambang weer terug naar PP.
Visa regelen voor Vietnam moet niet een al te groot probleem zijn in PP. Kan wel een aantal dagen over heen gaan. Ik weet niet of ze een snel service hebben.
Visa regelen voor Vietnam moet niet een al te groot probleem zijn in PP. Kan wel een aantal dagen over heen gaan. Ik weet niet of ze een snel service hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Service in Cambodja is best snel! Ik had m'n visum voor Vietnam devolgende dag al. Maar ik zou voor de zekerheid rekening houden met een paar dagen, dan zit je altijd goed 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie