Route advies Cambodja-Laos-Thailand-Birma
Route advies Cambodja-Laos-Thailand-Birma
Hoi allemaal,
In Mei ga ik samen met een vriendin 2 maanden reizen door Zuid Oost Azie.
Dit is wat wij graag willen doen:
- 1 week in Cambodja (killing fields en tempels in Siem reap)
- 8 dagen Laos (Vang Vieng, Luang Prabang)
- 4 dagen Chiang Mai + 2 dagen Pai
- 12 dagen Birma
- 4 dagen Koh Racha (dichtbij Phuket)
- 5 dagen Phi phi
- 6 dagen Bangkok en dan vliegen naar Kuala Lumpur
- 12 dagen Maleisie
We willen sowieso Bangkok als laatste doen ivm shoppen en ook eindigen we hoe dan ook in Kuala Lumpur om daar even bij te komen van alles (wij hebben daar vrienden en familie).
Koh Racha staat ook vast omdat we daar een verjaardag hebben van een vriendin die we niet willen missen.
De rest van de planning staat nog niet vast en de vraag is dan ook: Waar kunnen we het beste beginnen en hoe kunnen we het beste reizen?
Wij dachten vanuit Siem reap naar Vang Vieng (super lange bus trip?), Luang Prabang, dan de boot naar Chiang Mai en Pai, dan de bus naar Mae Sai en de grens over naar Birma..maar ik las toen ergens dat je vanaf die grens niet verder mag reizen in Birma. Ook dachten we dat we via het zuiden van Birma de grens over konden naar Thailand en de dan de boot naar Phuket konden nemen, maar ook daarover las ik ergens dat dat niet zomaar gaat.
Hebben jullie tips of advies? Bedankt alvast!!!
In Mei ga ik samen met een vriendin 2 maanden reizen door Zuid Oost Azie.
Dit is wat wij graag willen doen:
- 1 week in Cambodja (killing fields en tempels in Siem reap)
- 8 dagen Laos (Vang Vieng, Luang Prabang)
- 4 dagen Chiang Mai + 2 dagen Pai
- 12 dagen Birma
- 4 dagen Koh Racha (dichtbij Phuket)
- 5 dagen Phi phi
- 6 dagen Bangkok en dan vliegen naar Kuala Lumpur
- 12 dagen Maleisie
We willen sowieso Bangkok als laatste doen ivm shoppen en ook eindigen we hoe dan ook in Kuala Lumpur om daar even bij te komen van alles (wij hebben daar vrienden en familie).
Koh Racha staat ook vast omdat we daar een verjaardag hebben van een vriendin die we niet willen missen.
De rest van de planning staat nog niet vast en de vraag is dan ook: Waar kunnen we het beste beginnen en hoe kunnen we het beste reizen?
Wij dachten vanuit Siem reap naar Vang Vieng (super lange bus trip?), Luang Prabang, dan de boot naar Chiang Mai en Pai, dan de bus naar Mae Sai en de grens over naar Birma..maar ik las toen ergens dat je vanaf die grens niet verder mag reizen in Birma. Ook dachten we dat we via het zuiden van Birma de grens over konden naar Thailand en de dan de boot naar Phuket konden nemen, maar ook daarover las ik ergens dat dat niet zomaar gaat.
Hebben jullie tips of advies? Bedankt alvast!!!
Re: Route advies Cambodja-Laos-Thailand-Birma
Pffff, jullie willen wel heel veel in zo'n korte tijd! Zijn de dagen die je noemt incl reisdagen? Want op sommige stukken zit je 12-16 uur in een bus. Ik zou me beperken tot 2-3 landen. Zeker geen 5!
Wat Myanmar betreft: daar kom je overland niet in. Je moet OF vliegen naar Rangoon, OF naar Mandalay. Dat eerste kan betaalbaar vanuit BKK met Air Asia.
Wat Myanmar betreft: daar kom je overland niet in. Je moet OF vliegen naar Rangoon, OF naar Mandalay. Dat eerste kan betaalbaar vanuit BKK met Air Asia.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ja dit is inclusief reistijd... niet haalbaar?
Wat als we de tijd in Myanmar inkorten tot 10 dagen om zo meer reistijd over te houden?
Wat als we de tijd in Myanmar inkorten tot 10 dagen om zo meer reistijd over te houden?
Hier zou ik echt nooit aan beginnen. Waarom je vakantie grotendeels in de bus doorbrengen?
als thailand en maleisie voor jullie vast staan hou het dan daarbij, eventueel cambodja OF Birma toevoegen. Mijn tip is vooral; ga niet teveel zitten goochelen met een dag hier en een dag daar. zulke strakke schema's houden het toch bijna nooit vol. gun jezelf een beetje vrijheid.
als thailand en maleisie voor jullie vast staan hou het dan daarbij, eventueel cambodja OF Birma toevoegen. Mijn tip is vooral; ga niet teveel zitten goochelen met een dag hier en een dag daar. zulke strakke schema's houden het toch bijna nooit vol. gun jezelf een beetje vrijheid.
amassakoul
Wat wil je zien in Myanmar? Je zou daar twee steden kunnen doen, misschien 3.
Dag 1:
vliegen naar Rangoon
dag 2:
Rangoon
dag 3:
naar Manadalay, ik heb er 12 uur over gedaan.
dag 4-5
Mandalay en omgeving
Dag 6
Boor naar Bagan. Doet er 10 uur ofzo over?
Dag 7-8
Rondkijken Bagan
Dag 9
Terug naar Rangoon, weer een lange trip.
Dag 10
Vliegen
Gezien de lange reistijden zou ik Myanmar uitstellen tot een volgende trip en meer tijd in Laos en Thailand doorbrengen.
Dag 1:
vliegen naar Rangoon
dag 2:
Rangoon
dag 3:
naar Manadalay, ik heb er 12 uur over gedaan.
dag 4-5
Mandalay en omgeving
Dag 6
Boor naar Bagan. Doet er 10 uur ofzo over?
Dag 7-8
Rondkijken Bagan
Dag 9
Terug naar Rangoon, weer een lange trip.
Dag 10
Vliegen
Gezien de lange reistijden zou ik Myanmar uitstellen tot een volgende trip en meer tijd in Laos en Thailand doorbrengen.
Wow bedankt voor jullie reacties!
Jullie hebben gelijk, teveel in te weinig tijd. Ik denk dat we Laos gaan skippen en meer tijd in Myanmar door gaan brengen.
Dus:
1 week in Cambodja (killing fields + Siem reap)
1 week Chiang Mai + Pai
trein naar BKK - vliegen naar Rangoon
15 dagen Myanmar (Jenny's route + Inle Lake trekking)
Terug naar BKK - vliegen naar Phuket
etc.
Is dit oke of komen we nu nog steeds tijd tekort?
Jullie hebben gelijk, teveel in te weinig tijd. Ik denk dat we Laos gaan skippen en meer tijd in Myanmar door gaan brengen.
Dus:
1 week in Cambodja (killing fields + Siem reap)
1 week Chiang Mai + Pai
trein naar BKK - vliegen naar Rangoon
15 dagen Myanmar (Jenny's route + Inle Lake trekking)
Terug naar BKK - vliegen naar Phuket
etc.
Is dit oke of komen we nu nog steeds tijd tekort?
Ik vind nog altijd dat je teveel wilt.
Het ABSOLUTE minimum wat ik (persoonlijk dus
) zou hanteren
- 7 dagen voor Siem Reap en Phomn Penh (incl een reisdag)
(hoe kom je van Siem Reap in Chieng Mai? Ga je vliegen? Met met OV haal je het niet in een dag.)
- 3 dagen Chieng Mai, en 2 dagen Pai (plus een reisdag ertussen)
(Van Chieng Mai naar Rangoon kom je niet in een dag als je met de trein naar BKK wilt. Of ga je vliegen?)
- Myanmar minstens 3 weken voor Rangoon, Mandalay, Inle Lake en Bagan. Tussen al deze steden ben je 10-16 uur onderweg, enig idee hoe vermoeiend dat is met die slechte wegen daar? 4 weken zou beter zijn dan 3 weken, 15 dagen is absoluut niet te doen!!!!
Je kan een lange reisdag besparen om van Mandalay naar Rangoon te vliegen
Lees eens wat reisverslagen van mensen, dan heb je een idee van wat haalbaar is. Nu zet ik niet altijd braaf alle reistijden op mijn website, maar het is wellicht toch een aardige indicatie. Zie http://www.ikreis.net
Het ABSOLUTE minimum wat ik (persoonlijk dus

- 7 dagen voor Siem Reap en Phomn Penh (incl een reisdag)
(hoe kom je van Siem Reap in Chieng Mai? Ga je vliegen? Met met OV haal je het niet in een dag.)
- 3 dagen Chieng Mai, en 2 dagen Pai (plus een reisdag ertussen)
(Van Chieng Mai naar Rangoon kom je niet in een dag als je met de trein naar BKK wilt. Of ga je vliegen?)
- Myanmar minstens 3 weken voor Rangoon, Mandalay, Inle Lake en Bagan. Tussen al deze steden ben je 10-16 uur onderweg, enig idee hoe vermoeiend dat is met die slechte wegen daar? 4 weken zou beter zijn dan 3 weken, 15 dagen is absoluut niet te doen!!!!
Je kan een lange reisdag besparen om van Mandalay naar Rangoon te vliegen
Lees eens wat reisverslagen van mensen, dan heb je een idee van wat haalbaar is. Nu zet ik niet altijd braaf alle reistijden op mijn website, maar het is wellicht toch een aardige indicatie. Zie http://www.ikreis.net
Ik heb het nog eens bekeken met m´n vriendin en we gaan nu het volgende doen:
1 week Cambodia (vliegen op PP, bus naar Siem reap)
bus van SR naar BKK
BKK naar Myanmar vliegen
15 dagen Myanmar (Rangoon, Mandalay, Bagan)
Terug naar BKK voor 1 dag
BKK - Chiang Mai met de trein
6 dagen Chiang mai + Pai
Chiang Mai naar Phuket vliegen
etc.
Thanks jenny voor je advies, het heeft echt geholpen!
1 week Cambodia (vliegen op PP, bus naar Siem reap)
bus van SR naar BKK
BKK naar Myanmar vliegen
15 dagen Myanmar (Rangoon, Mandalay, Bagan)
Terug naar BKK voor 1 dag
BKK - Chiang Mai met de trein
6 dagen Chiang mai + Pai
Chiang Mai naar Phuket vliegen
etc.
Thanks jenny voor je advies, het heeft echt geholpen!

- bolletjeom
- Reisexpert
dat klinkt als een veel gezondere route en tijdsverdeling 

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika