Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
tom
Reisexpert

Re: Nóg maar een Thailand visum topic

Bericht door tom »

oké ik ga het ook nog eens vragen:
ik weet het antwoord eigenlijk al maar tegen beter weten in hoop ik dat iemand mij nog een verlossende tip kan geven.

Ik ga 5 maanden naar laos, heb een retourtje ams-bangkok. Ik wil niet in thailand blijven maar zoals bekend moet ik toch een visum of ticket het land uit binnen 30 dagen kunnen voorleggen. qua visum voor thailand is enige optie dus triple-entry; wordt helaas niet meer afgegeven hier in NL. enige optie lijkt dus vliegticket het land uit. Nou vliegt airasia niet van bangkok naar laos!! :N andere maatschappijen zijn veels te duur.
moet ik dus een onzinvlucht ergens anders heen boeken en alsnog de bus/trein naar laos betalen. Goedkoopste vlucht met airasia die ik vind voor die periode is naar medan voor 40 euro.

Ik heb mn vraag dus eigenlijk al beantwoord; iemand toch nog tips om goedkoper uit te zijn??
(ik schaam me dat ik loop te bitchen over 40 euro maar heb voor die 5 maanden al mn centjes hard nodig *_* )
amassakoul
Freek

Bericht door Freek »

Ha Tom,

ik heb mijn ticket via Egyptair geboekt in oktober (vlieg februari). Dat scheelde mij veel geld!! Ik vlieg voor 550 € retour op bangkok, met tussenstop in Cairo. Het simpele sommetje wat ik voor mezelf maakte, weegt die tussenstop op tegenover de goedkope prijs?! Ik heb alle tijd.. Ik was gister aan't zoeken voor een ticket voor een vriend, ze gaan wel in rap tempo omhoog, dus nu boeken scheelt veel geld.

groet
freek.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

hoi freek,
dank voor je bericht. ticket naar bagkok heb ik echter al (had egyptair ook gezien maar heb mezelf verwend met airfrance, mijn benen zijn echt te lang ;) ).

mijn vraag ging over de visumissues in thailand.
de vage constructie die ik nu voor me zie is dat ik een double entry visum (gratis) aanvraag ook al blijf ik maar een dag of twee in thailand. Dit geeft me echter de ruimte om in de vier maanden visumruimte het goedkoopste airasiaticket te vinden dat ik niet ga gebruiken :?
amassakoul
Freek

Alweer een Visum vraag over Thailand

Bericht door Freek »

Hallo mede-forummers...

Ik heb een vraag over een visum naar Thailand en kan het antwoord zowel niet vinden op de site van de Thaise ambassade/consulaat, als dit forum én de Faq. De vraag heb ik tevens gestuurd aan het Thaise consulaat, maar ik verwacht dat hier vast wel iemand is die tegen het zelfde probleem is aangelopen..

hier komt ie..

Ik heb een vliegticket naar Thailand geboekt en vertrek op 5 februari, vlieg op Bangkok. Ik vlieg op 29 juli weer terug eveneens vanuit Thailand, Bangkok. Echter ga ik in de 6 maanden dat ik weg blijf verschillende landen bezoeken, denk aan Vietnam, Laos etc.. (even niet relevant). Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Ik moet een visum aanvragen voor 120 dagen(double entree) in Thailand, want ik blijf sowieso langer weg dan 30 dagen. (voor het geval de opmerking gaat komen, de 180 dagen wordt niet meer verstrekt!) Ik neem aan dat die dagen gewoon aaneengesloten 'door tikken' vanaf het moment dat ik thailand in kom. Ook ga ik er vanuit dat de dagen doortikken op het moment dat ik bijvoorbeeld Vietnam bezoek gedurende de eerste 120 dagen?!

Dus...nadat die 120 dagen afgelopen zijn blijf ik nog een 56 dagen in Thailand... Zonder Visum..

Nu heb ik een aantal vragen:
Klopt het dat de 120 dagen doortikken? Of stopt het terugtellen op het moment dat ik Thailand verlaat. M.a.w. zijn het 120 aaneengesloten dagen?

het 120 dagen visum is opgedeeld in 2 entries, zijn die los van elkaar te 'besteden', dus de eerste gaat in op 5 februari en duurt 60 dagen. Ik zorg ervoor dat ik daarna opgehoepeld ben, en laat de tweede entree in gaan op bijvoorbeeld 25 juni?!

Kan ik na een verblijf van 120 dagen nog Thailand in komen?? Via land met een 15 dagen gratis entree?

Groet, Freek
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alweer een Visum vraag over Thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je voor een double entry heb je 2x 60 dagen. Deze kun je bij het Thaise Consulaat in Amsterdam of Thaise Ambassade in Den haag aanvragen. Je kunt in Thailand dit visum elke keer ook verlengen voor een extra 30 dagen dus dan heb je 90 dagen. Dit kost in thailand 1900 bath om dus die 30 dagen erbij te hebben. Je kunt ook uitreizen na 60 dagen en weer inreizen.
Op het moment dat je Thailand verlaat ben je de dagen die nog over zijn gewoon kwijt. Je hebt als je terug komt een nieuw visa nodig om weer 60 dagen te kunnen verblijven deze kan je in Vietnam weer aanvragen.

tot maart 2011 is deze gratis te krijgen.
Freek

Bericht door Freek »

Ha Moira,

wauw bedankt voor je antwoord!! :) erg handig.

Ik had tevens een mailtje gestuurd naar het consulaat, dit was hun antwoord:

Geachte heer -----,

Momenteel kunnen wij u van een tourist visa voor 2x60 dagen voorzien, indien u niet in aanmerking komt voor een Non-Immigrant multiple visum (jaarvisum), is de beste optie inderdaad in een van de buurlanden opnieuw een visum aan te vragen wanneer uw huidige visum op dat moment afgelopen is.

Met vriendelijke groet,

Kind regards,

Royal Thai Consulate-General, Amsterdam

De Lairessestraat 143

1075 HJ Amsterdam

Tel: +31(0)20-4651532
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

dus eigenlijk hetzelfde antwoord grappig.
tom
Reisexpert

visum thailand (voor de 1000ste keer sorry!)

Bericht door tom »

Oké. een airasia ticket bangkok-yangon, one way, twee weken nadat ik aankom in bangkok moet ervoor zorgen dat ik nergens problemen tegen kom, toch?! Dat ik het ticket niet ga gebruiken maakt niets uit, dat wordt niet gecontroleerd neem ik aan? Eigenlijk weet ik dat dit klopt maar toch graag een bevestiging van jullie...

dank!

p.s. vervolgens kan ik tot max. 6 keer over land thailand binnenkomen? voa aan de grens voor 15 dagen; hoeveel kost dat?
amassakoul
Oppernemo

Re: visum thailand (voor de 1000ste keer sorry!)

Bericht door Oppernemo »

Klopt, dan krijg je geen problemen.
Wat een visum voor over land kost weet ik zo niet, maar houd er rekening mee dat je maar 15 dagen mag blijven.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Chill, net een ticket bangkok-yangon gekocht met airasia volgende maand voor 25 euro inclusief alle fees en belastingen. Zo kortdag kan het dus toch nog behoorlijk goedkoop!

tom schreef: p.s. vervolgens kan ik tot max. 6 keer over land thailand binnenkomen? voa aan de grens voor 15 dagen; hoeveel kost dat?
iemand hier nog antwoord op?
amassakoul
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Hi Tom,

Als je voor langere tijd in Thailand wil blijven kun je ook hier in NL al een visum aanvragen voor bijvoorbeeld 3 of 6 maanden. Deze is in tegenstelling tot het visum wat je gewoon op het vliegveld krijgt niet gratis, maar scheelt je wel iedere keer een 'border-run' te moeten maken. Weet alleen niet zeker of je dan ook multiple entry hebt, volgens mij niet. Maar kijk eens op deze site, misschien heb je er iets aan:
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html

Succes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voa zijn gratis. dus ook die van 15 dagen bij de landsgrenzen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

die zijn ook gratis, da's mooi! dank bolletjeom.

@ karin; ik blijf niet lang in thailand, ik zal echter regelmatig visaruns naar thailand doen.
amassakoul
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Volgens onderstaande site zijn alle toeristenvisa vanaf 11 mei weer gratis!

http://www.mfa.go.th/web/2637.php
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Is er ook zoiets als een multiple entry visum 3 of 6 maanden? :@
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Plaats reactie