Het heeft verschillende keren hier op het forum gestaan >:) Maar goed, het is je vast zelf ook gelukt om een slaapplaats te vinden.wild-r0se schreef:waarom wist ik niet dat Emirates dat vaak doet?![]()
Wat móet mee op reis?
Re: Wat neem je wel of juist niet mee...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
slaapplaats heenreis: louncheruimte na de douane, slaapplaats terugreis: harde marmeren vloer voor mijn gateJenny schreef:Het heeft verschillende keren hier op het forum gestaan >:) Maar goed, het is je vast zelf ook gelukt om een slaapplaats te vinden.wild-r0se schreef:waarom wist ik niet dat Emirates dat vaak doet?![]()

maargoed... ff ontopic: syts heb je nog vragen over wat wel wat niet enzo?
Ja bijna......
Al moet ik zeggen dat ik nog niet veel vertrouwen heb in Dubai... Je leest veel... onbetrouwbaar open vervoer en heel gek genoeg klinkt een blonde dame alleen in Dubai toch wat enger dan Thailand... Maar het zal vast wel goed komen...
Ga je binnenkort nog op reis.. Wild Rose??
Ja alle tips zijn meer dan welkom...

Al moet ik zeggen dat ik nog niet veel vertrouwen heb in Dubai... Je leest veel... onbetrouwbaar open vervoer en heel gek genoeg klinkt een blonde dame alleen in Dubai toch wat enger dan Thailand... Maar het zal vast wel goed komen...
Ga je binnenkort nog op reis.. Wild Rose??
Ja alle tips zijn meer dan welkom...
ehm... ik als spierwitte-superblonde-superlange vrouw van 20
vond het best te doen daar. Je moet wel onthouden dat de meeste mensen die daar werken en wonen zijn allochtoon (vanuit hun gezien dan) dus dat betekent metname veel aziaten. De metro is echt bizar veilig, op elk metrostation staat tenminste 1 soldaat (denk ik... het heeft legerkleding aan
) en de watertaxi's zijn ook prima te doen
ze kennen daar trouwens een soort ov-chipkaart die je ook in de bus kunt gebruiken. De bussen zijn briljant, je hebt een speciaal gedeelte voor vrouwen voorin
tuurlijk... je kan er bestolen worden maar dat kan overal
gewoon goed op je spullen letten en vooral genoeg water drinken. (flesje kost 1 dirham, ook op het vliegveld) en genieten van die bizarre stad! want dat is het wel.

Dubai is echt supergoed georganiseerd! Onbetrouwbaar openbaar vervoer in Dubai? Echt nooit van gehoord en ook niet zo ervaren. En als je het echt niet aandurft, dan kan je nog altijd een taxi nemen. Niet supergoedkoop. maar zeker wel betaalbaar.Syts... schreef: Al moet ik zeggen dat ik nog niet veel vertrouwen heb in Dubai... Je leest veel... onbetrouwbaar open vervoer en heel gek genoeg klinkt een blonde dame alleen in Dubai toch wat enger dan Thailand... Maar het zal vast wel goed komen.....
Misschien heb je wat aan mijn reisverslag" http://www.ikreis.net/main.php?cid=376
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Thanx voor het meedenken.. krijg dr al wat meer vertrouwen in... 

Wat móet mee op reis?
Ik denk dat iedereen ze wel heeft: dingen waar je eigenlijk niet zonder kunt, ook niet als je op reis gaat. Standaard dingen, zoals een camera, paspoort, geld, schone kleren, enzovoorts. Maar je hebt waarschijnlijk ook wel een ding wat niet zo standaard is, maar waar je echt niet zonder kan. Ook niet als je op reis gaat. Wat is jouw rare, vreemde, gekke ding wat mee moet, ook al heb je eigenlijk geen plek meer in je rugzak?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
- Reisexpert
Re: Wat móet mee?
Ik neem altijd heel veel (te veel) leren armbandjes mee die ik van vrienden etc heb gekregen.
Daar ben ik wel aan gehecht. Ik heb er thuis een stuk of 62.542.452.452.897.731 en koop er op reis meestal nóg meer.
Maar vaak neem ik een kleine selectie mee op reis/vakantie die me doen denken aan de mensen die dicht bij me staan.
Zo draag ik die mensen ook een beetje bij me : )
Voor ik dit keer vertrok kreeg ik van een vriendin een leren koordje waarin ze allemaal knoopjes had gelegd.
Ze zei: Hang dit maar aan je rugzak en als je ooit in de knoop zit, denk dan aan mij en haal een knoopje los. Zo kan ik er toch een beetje voor je zijn. Dat vond ik zó lief en origineel!
Ik heb het nog niet nodig gehad, maar dat moment komt vast nog wel een keer : )
Oh ja, en wat ik nooit meer wil missen op reis: Plastuiten!!!
Geweldige uitvinding!
Daar ben ik wel aan gehecht. Ik heb er thuis een stuk of 62.542.452.452.897.731 en koop er op reis meestal nóg meer.
Maar vaak neem ik een kleine selectie mee op reis/vakantie die me doen denken aan de mensen die dicht bij me staan.
Zo draag ik die mensen ook een beetje bij me : )
Voor ik dit keer vertrok kreeg ik van een vriendin een leren koordje waarin ze allemaal knoopjes had gelegd.
Ze zei: Hang dit maar aan je rugzak en als je ooit in de knoop zit, denk dan aan mij en haal een knoopje los. Zo kan ik er toch een beetje voor je zijn. Dat vond ik zó lief en origineel!
Ik heb het nog niet nodig gehad, maar dat moment komt vast nog wel een keer : )
Oh ja, en wat ik nooit meer wil missen op reis: Plastuiten!!!
Geweldige uitvinding!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Leuk om te lezen! Gelukkig weegt zo'n armbandje niet zoveel, dus dat valt dan qua gewicht enigszins mee. En qua grootte ook, natuurlijk. En wat lief zeg, dat leren bandje met knoopjes!! Plastuit? Geen ervaring mee, maar lijkt me errug handig inderdaad..!
Ik zie dat ik mijn 'ding' nog niet eens heb genoemd. Shame on me!
Mijn 'ding', dat gewoon mee móet, is.... Labello.... Diep triest, ik weet het.. Merk, non merk, gratis bij de boodschappen gekregen, dat maakt niet uit, maar ik ga nergens naar toe zonder iets van een labello!
Mijn 'ding', dat gewoon mee móet, is.... Labello.... Diep triest, ik weet het.. Merk, non merk, gratis bij de boodschappen gekregen, dat maakt niet uit, maar ik ga nergens naar toe zonder iets van een labello!
Ik probeer juist steeds minder van dat soort dingen mee te nemen die mee moeten. Iedere reis wordt het aantal spullen dat ik meeneem minder 

Heel verstandig! Maar noem eens zo'n ding wat je eerst wel meenam en nu niet meer?
Ik heb dat echt helemaal niet dat er iets vreemds is wat echt mee moet op reis. Labello vind ik ook niet zo raar hoor als je lippen snel kapot gaan, maar goed dat is wel iets dat je ook altijd ter plekke kunt kopen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dit ding bijvoorbeeld. Is nog steeds handig, maar vergeet het gewoon vaak te gebruiken.
Tikva, het is niet zo dat mijn lippen snel kapot gaan, integendeel zelfs. Maar het is gewoon dat ik meen te moeten smeren........
Erik, ik kan me voorstellen dat je dat dan op een gegeven moment ook niet meer meeneemt! Interessant apparaatje trouwens, hoef je geen honderddúzend verschillende opladers meer mee te sleuren!

Erik, ik kan me voorstellen dat je dat dan op een gegeven moment ook niet meer meeneemt! Interessant apparaatje trouwens, hoef je geen honderddúzend verschillende opladers meer mee te sleuren!