12 Weken backpacken in Amerika

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Renders

12 Weken backpacken in Amerika

Bericht door Renders »

Momenteel loop ik stage in Barcelona maar hierna wil ik naar de States.

Mijn plan was om vier verschillende staten te gaan bezoeken.

Wie weet wat de beste tijd om te gaan is?

Ik ga alleen met een backpack het avontuur aan en ga niet langer dan 12 weken in verband met het visum.

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten cq regelen?

Kan iemand mij mischien attenderen op een aantal belangrijke punten om aan te denken?
bolletjeom
Reisexpert

Re: 12 Weken backpacken in Amerika

Bericht door bolletjeom »

let op feestdagen die wij niet kennen. Bussen zitten dan volgeboekt....zie ik uit ervaring.
Het is kostbaar om lange afstanden af te leggen in de vs. Dus bekijk wat je wilt. Het is simpeler om LA, San Diego, Las Vegas, San Fransisco te doen dan LA, Miami, Seatle, NY.
Als je begrijpt wat ik bedoel. Verder zijn er niet heel veel hostels dus zorg dat je een goede reisgids (boek ) bij je hebt.
Reserveren is vaak wel verstandig.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik zou proberen buiten de zomervakantie om te gaan. Ikzelf ben in september in de US geweest en vond het prima. Weer in California is dan nog okay, hoewel wel eind aug ook sneeuw hebben gehad in Yellowstone.
Welke Staten wil je bezoeken?

Ik ben ook niet bekend met openbaar vervoer. Het zijn idd lange afstanden en bussen brengen je vooral naar steden, waarna je weer ander vervoer moet zoeken naar nationale parken e.d.
Omdat het hoogseizoen voorbij was, hebben wij goed af kunnen dingen op accomodaties. Schroom niet, vraag gewoon of er wat van de prijs af kan (een goedkopere kamer is voor hen altijd nog beter dan geen).

Veel hostels zijn er idd niet, maar het is wenselijk te reserveren. Wij reden bijv naar Portland en dachten wel een bed te krijgen in één van de 3 (of was het 4, whatever) hostels, doordeweeks in September. Niet dus, alles was vol!
Natuurlijk is er genoeg andere slaapplaats te vinden, maar als je budget reist, kan je beter reserveren. En als je met openbaar vervoer rijdt, kunnen campings ook lastiger zijn, aangezien ze vaak een stukje buiten het centrum liggen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Tja ligt er nog al aan wat je van plan bent. Ga je voor de steden of natuur??? In parken zou ik sowieso een slaap plek reserveren in de steden (zeker de grotere) is het wel te doen om op de gok te gaan. Zeker in Cali is het wel aardig geregelt.

En als je voor NP's gaat is het ruk om met openbar vervoer te gaan. Ik zou dan beetje de sociale rakker uithangen in hostels en zo proberen met meerdere mensen een auto te huren o.i.d.
Frederik1

Qreply

Bericht door Frederik1 »

Ik ben ook van plan om 12 weken alleen door de VS te gaan backpacken. Ik begin in Miami en wil dan naar de west kust reizen (LA) en dan weer terug vanuit New York.
Wil alleen voor de eerste 2 dagen in Miami een hostel boeken en de rest zie ik daar wel. Ik verwacht dat het in april daar al mooi weer is en tegen de tijd dat ik in NY ben is het mei (dus ook redelijk weer).
Heb voor deze periode gekozen omdat dit buiten het hoogseizoen valt, waardoor de kans op een slaapplek groter is.
Het reizen wil ik met de bus doen. Ik wil van te voren een discovery kaart van de Greyhound kopen. Hiermee kan je onbeperkt reizen.
Weet je al meer over je reisplannen?
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Inderdaad! ga buiten de grote vakanties, dan is het heel druk! In de grote steden kun je nog wel hostels vinden, maar voor de rest vond ik de US niet echt super om alleen rond te reizen (behalve de grote steden dan en soms een tour naar een groot NP), dus bereid je goed voor als je niet constant op jezelf aangewezen wilt zijn. Een logische route en zo'n Discovery card van Greyhound lijken een goed plan te zijn!

Alvast veel plezier.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Plaats reactie