Backpack rugtas

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Mosafir
Reiziger

Backpack rugtas

Bericht door Mosafir »

Ik ga binnen een week of twee een backpack rugtas aanschaffen. Ik vroeg me alleen af met hoeveel liters ik zou moeten meenemen.
Ik ga alleen, ook gewoon basic. Ik zal niet veel nemen.
Is een 65 liter teveel?of is 55 ook goed?

Tips zijn welkom!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Backpack rugtas

Bericht door Tikva »

Waar ga je heen en hoe lang duurt je vakantie of wil je in de toekomst langere trips maken.

Beide zijn goed,
55l voor vakanties naar zonnige bestemmingen
65 liter is fijn voor lange reizen of bestemmingen waarbij je jas, bergschoenen enzo mee moet slepen.

Uiteraard maakt het ook uit of je man of vrouw bent. Een slanke vrouw heeft altijd wel genoeg aan 55liter maar een man van 2 meter zou voor een zonnige bestemming ook wel een 65l kunnen gebruiken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In het artikel over "welke backpack nodig" staat ook een goede omschrijving wanneer je welke backpack nodig hebt.
hearhear

Qreply

Bericht door hearhear »

Ik ben ook op zoek naar een backpack van ongeveer 55 a 65 liter. Ik zou graag een backpack willen met een middenrits, zodat je hem als weekendtas kan gebruiken? Weet iemand waar ze deze verkopen?
Michelle89
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Michelle89 »

hearhear schreef:Ik ben ook op zoek naar een backpack van ongeveer 55 a 65 liter. Ik zou graag een backpack willen met een middenrits, zodat je hem als weekendtas kan gebruiken? Weet iemand waar ze deze verkopen?
Zo 1 heb ik toevallig opgehad bij de Perry Sport, die had een middenrits. Weet alleen niet welk merk het is, sorry.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Waar ga je heen en hoe lang duurt je vakantie of wil je in de toekomst langere trips maken.

Beide zijn goed,
55l voor vakanties naar zonnige bestemmingen
65 liter is fijn voor lange reizen of bestemmingen waarbij je jas, bergschoenen enzo mee moet slepen.

Uiteraard maakt het ook uit of je man of vrouw bent. Een slanke vrouw heeft altijd wel genoeg aan 55liter maar een man van 2 meter zou voor een zonnige bestemming ook wel een 65l kunnen gebruiken.
Ik doe alles met een 55 liter, dus ook de lange trips waar ik een slaapzak, warme kleren en bergschoenen mee wil nemen. Al bind ik die laatste nogal eens buiten aan mijn tas.

En ja, ik ben vrouw, maar ik heb wel de lengte van een man! Past prima dus. 8)7
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb een jack wolfskin rugzak met rits waar ik erg blij mee ben.
Ergens op?deze site staat nog een product test
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Deze Jack Wolfskin bedoel je denk ik?
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ik ben zo'n stuk eigenwijs dat er echt niet tegen kan dat er dingen buiten mijn tas hangen, of erger nog, dat ik een backpack op de rug heb en een daypack op de buik. Voor mij dus niks anders dan een fatsoenlijk grote tas, 75 liter om mee te beginnen. Mocht je in die categorie gaan zoeken dan kan ik de MacPac serie sterk aanraden, mijn vriendin heeft een MacPac Rimu 60 liter en ikzelf een Glissade, van 75 liter. Beiden hebben de mogelijkheid om de klep ruimer af te stellen waardoor de inhoud wordt vergroot met 15 liter. Super degelijke en super comfortabele tassen, ze laten je niet in de steek. En je hebt de handen en buik vrij en zonder zorgen dat die schoen acher de klep van de bus blijft hangen ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jos schreef:En je hebt de handen en buik vrij en zonder zorgen dat die schoen acher de klep van de bus blijft hangen ;)
Nooit gehoord van een flightbag?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

yup en altijd gebruikt, maar het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat op de rugzak vastgebonden zaken de neiging hebben achter dingen vast te haken. :)
Plaats reactie