Nou heb ik eerst altijd zitten kijken naar tickets zoals OneWorld ze aanbiedt: tickets waarbij je niet de hele wereld rond hoeft. Dit is nogal veranderd: mijn ouders gaan samen met mijn zusje 4.5 maanden aan de oostkust (North Carolina) van de VS wonen, hiervoor gaan we met z'n allen nog een vakantie in die regio doen (Boston-Washington-Durham, daar gaan zij wonen) en hierdoor kan ik natuurlijk wel zo'n RTW ticket aanschaffen.
Nou ben ik afgelopen week even langsgelopen bij Killroy omdat ik iemand ken die heel tevreden was met het ticket wat ze daar had gekocht. Volgende week heb ik daar nog een wat uitgebreidere afspraak mee maar het leek me wel handig om even alles wat beter op een rijtje te hebben dan. Killroy zei dat het mogelijk zou zijn dat zij ook het ticket voor de rest van mijn familie zouden boeken, dit komt neer op een RTW ticket voor mij en een open-arm(?) ticket voor de anderen: Boston heen en Durham-Ralleigh (vliegt direct op London) terug, ik neem aan dat dat mogelijk is tenminste.
Nu komt mijn eerste vraag: hier op ATG wordt er iets terughoudender gedaan t.o. Killroy, is dit zo of zie ik dat verkeerd, en hoe zijn ze met het veranderen van de vliegdata?
Mijn route door ZO-Azie moet ik nog uitstippelen, maar in Australië wil ik dus eerst 3-4 maanden gaan werken, omdat ik (veel meer dan ik twee weken geleden nog dacht trouwens) aardig wat geld heb hoef ik niet keihard te bikkelen qua werk, dus lijkt het mij leuker om in een grote stad te zitten en daar misschien wat duurder te leven maar wel wat relaxter te zitten. Ik heb het met Ron al even over gehad over de stad-plattelandsverschillen op de ontmoetingsdag in november en het grote verschil zit hem in de mogelijkheden om je geld uit te geven. Nou reken ik er wel op dat ik quite kan draaien als ik gewoon werk in een stad? Ik wil geen geld uit mijn spaarpot moeten bijleggen natuurlijk.
Voor het Working Holiday Visum heb je verder 3200 euro nodig op een bankrekening, moet je dit hebben als je het aanvraagt (dan zou ik het pas ná 30 april kunnen aanvragen, dan komt een groot deel van mijn spaargeld vrij (18e verjaardag)) of als je het land binnenkomt? En hoe zit het met een creditcard als je 18 bent en geen vaste baan hebt? Eventueel zouden mijn ouders hier wel garant voor kunnen staan, sowieso ben ik van plan deze als ik hem zou krijgen zo weinig mogelijk te gebruiken, vooral in Australie en voor tickets kan ik me voorstellen dat het heel handig is.
Bedankt voor het lezen van deze lap tekst in ieder geval, hopelijk kan ik me met jullie antwoorden nog wat beter orienteren

Timo