Libanon

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Jenny
Reisexpert

Libanon

Bericht door Jenny »

Ik wil met kerst naar Libanon. *O* Tickets zijn niet al te duur, en 'buurlanden' Syrie en Jordanie zijn me in die periode ook goed bevallen.

Is iemand wel eens in die periode in Libanon geweest? Sommige wegen zijn onbegaanbaar door hevige sneeuwval, maar is het nog altijd goed mogelijk om rond te reizen? Rondom Beirut ligt een wintersportgebied. Nu is skien niet mijn ding, maar is het leuk om dat gebied te bezoeken om er gewoon te wandelen?

Heeft iemand verder nog tips wat je echt gezien moet hebben? Uiteraard wil ik naar Beirut en Baalbeek en het hypodroom in het zuiden.

Ik heb ongeveer twee weken de tijd... (En mocht dat echt te lang zijn, dan ga ik wel een paar dagen naar de kust van Syrie :) )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Libanon

Bericht door bolletjeom »

ik heb wat moeite met het vinden van tickets.
zie met name turkish airlines via istanbul. Verder kom ik er niet echt achter wat een goedkope verbinding is met europa

Tips voor betaalbaar vliegen op Damascus is ook welkom
een double entry visum Syrie + een enkele voor Libanon is 30 euro goedkoper dan anders om
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Is Air Baltic niet meer?

Multiple Entry voor Syrie is zeer lastig te krijgen, het consulaat (ambassade is in Brussel) vertelde me dat ik maar voor een VOA moest gaan, het land moest verlaten, en een nieuw VOA moest regelen. Andere bronnen zeggen dat je binnen de geldigheid van je VOA officieel geen nieuw visum ken krijgen. Wanneer je via de politie (?) in Damascus gaat zou het weer wel kunnen? Heel vaag!
bolletjeom
Reisexpert

oh. ok
Ik zag alleen maar de prijzen staan bij het visum buro. Heb nog niet gelezen aan wat voor eisen je moet voldoen.
Airbaltic site wilde gister niet meewerken dus ben ik gaan zoeken naar ander connecties en die waren er niet echt.
zal vanavond airbaltic nog een kans geven
bolletjeom
Reisexpert

heb het de expert op mijn werk even gevraagd en die zei:
Je kunt gewoon bij de landsgrenzen een nieuw visum halen. Zo doen we het met alle mensen die van Syrie een klein tripje maken naar Beiroet.
Maar.....in December is de pas tussen Libanon en Damascus regelmatig gesloten dus daar moet je rekening mee houden. Ik ga eens naar alleen Libanon kijken. Want Syrië moet toch nog een keer uitgebreid 8-)
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Voor goedkope vlucht kan je ook Germania proberen, is wel vanaf dusseldorf. Ze adverteren met damascus en libanon voor 129 euro enkele reis.(het is volgens mij wel een lowcost maatschappij,dus er zullen nog wel wat toeslagen bijkomen).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben terug! Bij deze alvast een overzicht van de kosten in Libanon:

Libanon 2010

Libanon viel me nogal tegen qua pijzen. Een kamer zonder ontbijt (voor twee personen) kost daar ongeveer US$ 40 - 50. Dit zijn wel kamers met verwarming, iets wat zeker in Baalbek nodig is omdat de temperatuur 's nachts rond het vriespunt kan liggen. Duurste kamer die ik had was met de jaarwisseling, ik moest maar liefst US$ 90 betalen! Alle goedekopere opties waren helaas vol.

Openbaar vervoer is niet duur, reken op 2-5 euro. (Het land is niet zo groot )

Qua eten varieren de prijzen heel erg. Een Turks brood met kaas uit de over kost ongeveer een euro, voor een broodje Shaorma ben je 2-4 euro kwijt (prijs varieert of het take out is of meer een schotel). 'Fast food' (wel beter dan in een snackbar!) in een restaurant kost rond de 10 euro, wil je wat anders dan fallafel, shaorma of kebab dan moet je op zeker 15 euro rekenen... Op sommige plekken is dit trouwen moeilijk te vinden.

Entreegelden varieren, sommige dingen zijn gratis, voor andere dingen betaal je max 6 euro (bv Baalbek).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij deze mijn reisverslag voor een preciezer overzicht van de kosten, ideeen voor overnachtingen en suggesties voor bezienswaardigheden:

http://www.ikreis.net/main.php?cid=390
Plaats reactie