Reizen zonder goede wandelschoenen, dus op gewone sneaks?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
insomniac

Reizen zonder goede wandelschoenen, dus op gewone sneaks?

Bericht door insomniac »

Tevens, nog een korte vraag. Reizen zonder goede wandelschoenen, dus op gewone sneaks of allstars, is het slim? :P
Erik
Site Admin

Re: Reizen zonder goede wandelschoenen, dus op gewone sneaks

Bericht door Erik »

Ik heb je twee vragen even uit elkaar gehaald om er zeker van te zijn dat ze alle twee goed beantwoord worden :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Maar ik mis even de context. Waar gaat de TS heen en wilt deze bv ook een trekking doen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Het ligt er echt heel erg aan waar je heen gaat en wat je gaat doen..

Als je veel gaat wandelen en trekkings gaat doen en is dit ook nog eens in ruig gebied dan is het zeker aan te raden.. Op deze manier kan je vervelende blessures voorkomen.. In de jaren dat ik naar de bergen ben geweest heb ik veel ongelukken gezien met mensen die verkeerd schoeisel aan hadden..
insomniac

Bericht door insomniac »

Erik schreef:Ik heb je twee vragen even uit elkaar gehaald om er zeker van te zijn dat ze alle twee goed beantwoord worden :)
Thanks Erik, dit is inderdaad een beter plaats voor de vraag, ipv. mijn eerder aangemaakte topic over mij Australie trip; experience-greyhound-ervaringen-budget- ... t8682.html.

Even wat meer informatie; Ik ga naar Australie, backpacken 3 mnden, zal vooral met de bus over het land gaan. Echte trektochten zitten er niet in, maar ik zou graag wel een paar keer een goeie hike van een aantal uur willen ondernemen (Blue Mountains, Uluru, Kata Tjuta). Natuurlijk zal ik wanneer ik langer in steden blijf ook veel te voet doen iedere dag. Ik vraag me af of het nodig is om wandelschoenen aan te schaffen, omdat ze vaak erg zwaar zijn (heb ik me laten vertellen, of dit echt zo is, geen idee), en ieder gewicht dat weer mee gaat, telt weer.

Alvast bedankt voor de hulp!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Leren wandelschoenen zijn zwaar, maar je hebt ook lichtere materialen. Zelf neem ik vaak wel wandelschoenen mee, omdat ik de rare eigenschap heb overal op te klauteren voor de foto _O- Dan zijn stevige schoenen met veel grip bijna overal wel een aanrader! Ook blijven je voeten droog bij regen enzo, vind ik persoonlijk ook wel lekker.

Natuurlijk zijn wandelschoenen zwaarder dan gympen, maar als je ze aan je voeten hebt dan went dat heel snel. In je rugtas voel je ze wel zitten, daarom doe ik ze op reisdagen gewoon aan mijn voeten.
insomniac

Bericht door insomniac »

Thanks Jenny en Globeskater voor de informatie.

Kijk, dat klauteren heb ik sowieso wel, maar doe ook alles voor een goede foto :Y haha, dus dat zie ik mezelf ook wel doen! Dat daargelaten, waar haal je een mooi paar wandelschoenen die kwalitatief goed zijn, maar niet al te duur zijn. Bever?
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik zou voor Australie geen wandelschoenen meenemen, tenzij je echte lange trekkings gaat doen natuurlijk. Een paar stevige gympen kan je het ook mee redden en die zal je waarschijnlijk vaker aandoen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

insomniac schreef:Thanks Jenny en Globeskater voor de informatie.

Kijk, dat klauteren heb ik sowieso wel, maar doe ook alles voor een goede foto :Y haha, dus dat zie ik mezelf ook wel doen! Dat daargelaten, waar haal je een mooi paar wandelschoenen die kwalitatief goed zijn, maar niet al te duur zijn. Bever?
Perry. Of Declathon.
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

hmmm twee vriendinnen van me zijn 7 maanden naar Aussie en NZ geweest. Die hebben over t algemeen op slippers gelopen en als t nodig was deden ze hun sneakers aan, ze hebben ook ge wwoofd op ranges enzo. Denk dat t meer je eigen keuze is... ze zijn daar natuurlijk ook te koop ;)
insomniac

Bericht door insomniac »

Klopt, dat is natuurlijk ook weer zo! Ik ga maar eens goed nadenken of ik ze ga aanschaffen of niet, bedankt voor de hulp iedereen! :D ^O^
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

het nadeel van daar kopen is dat je ze ook daar moet inlopen en dat kan dan dan blaren veroorzaken, hou daar wel rekening mee ;)

Trouwens als je kijkt naar betaalbaarheid, over het algemeen gaan goede wandel/bergschoenen veel langer mee dan gewone schoenen.. de mijne gebruik ik inmiddels al een jaar of 6 a 7 vrij intensief.. ook in NL bij wandelingen en sneeuw vind ik het prettig ze te dragen omdat ze gewoon veel stevigheid bieden en warmere voeten..dus relatief gezien zijn zulke schoenen eigenlijk helemaal niet duur als je naar de gebruiksduur kijkt ;)
insomniac

Bericht door insomniac »

Globeskater schreef:het nadeel van daar kopen is dat je ze ook daar moet inlopen en dat kan dan dan blaren veroorzaken, hou daar wel rekening mee ;)

Trouwens als je kijkt naar betaalbaarheid, over het algemeen gaan goede wandel/bergschoenen veel langer mee dan gewone schoenen.. de mijne gebruik ik inmiddels al een jaar of 6 a 7 vrij intensief.. ook in NL bij wandelingen en sneeuw vind ik het prettig ze te dragen omdat ze gewoon veel stevigheid bieden en warmere voeten..dus relatief gezien zijn zulke schoenen eigenlijk helemaal niet duur als je naar de gebruiksduur kijkt ;)
Thanks voor je bericht!

Heb nu mooie Teva's gevonden, echter hadden ze deze niet meer in mijn maat! Ik ga ze nu laten bestellen.

Thanks all!
Plaats reactie