Café Verweggistan
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Café Verweggistan
Wat balen dat je ziek werd in Istanbul. Ik ga er komende april waarschijnlijk heen, ben super benieuwd! Welke buurt zou jij eerder aanraden om in te verblijven?
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Wij zaten in Istanbul vlak bij de moskee en ik vond het daar zeer relaxed. Veel restaurantjes alles op loop afstand en gezellige sfeer. Het hotel wat iets met "hippo" en staat in bij de hostels op de site.
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
'Iets met Hippo', hahaha. Klinkt gezellig 

Ik zat in dezelfde buurt; Sultanahmed. Straatje Akbiyik Cadessi ofzo. Zit helemaal vol met barretjes, restaurants.....maar vorige week totaal uitgestorven. Zal in April wel beter zijn hoor.
Dit is het hotel waar ik het over had. @El Nino wil je jouw hotel eens toevoegen als je het adres e.d. nog weet?
Eh.....ik wou dat ik wel via hostelworld geboekt had, want dan had ik dit hostel (metropolis hostel) ff lekker na kunnen trappen met een bagger referentie. Niet doen! Ik had een 4 pers dorm geboekt en kreeg doodleuk een bed in een 6 pers dorm. En dan zonder veel excuses. Moet je niet doen als je ome El Nino voor je hebtErik schreef:Dit is het hotel waar ik het over had. @El Nino wil je jouw hotel eens toevoegen als je het adres e.d. nog weet?

ps. Er maar voor gekozen om toch in die 6 pers dorm te blijven, omdat ik een benedenbed had op de bagane grond. Dit bed had net een hoekkie waar ik mn spullen kwijt kon (gelukkig reisde ik niet met grote backpack

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Sultanahmet was in de zomer wel een leuk straatje met hostels! Ik zat in een hostel naast het Oriënt waar ik eigenlijk in had willen zitten maar die zat toen vol.. mijn hostel was niet heel super.. als ik terug ga dan wil ik Oriënt hostel eens proberen want van andere reizigers daar toen goede verhalen over gehoord!
Sultanahmed is geen straat. Waarschijnlijk zat je in die straat (=cadessi) die ik noemde....
Ik heb redelijke berichten over Bahaus hostel gehoord. Recente klachten over mijn hostel las ik trouwens al (op hostelworld) voordat ik wegging, maar toen had ik al geboekt...
Ik heb redelijke berichten over Bahaus hostel gehoord. Recente klachten over mijn hostel las ik trouwens al (op hostelworld) voordat ik wegging, maar toen had ik al geboekt...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb geen idee meer hoe de straat heet maar als je uitloopt kom je bij topkapi paleis en de straat zit vol hostels..
inmiddels ben ik ziek geworden, iedereen thuis had er al last van en wilde het eigenlijk vandaag gaan ontvluchten maar de griep heeft afgelopen nacht toegeslagen, en ben het nu al zat.. het was dat ik bij mijn ouders moest blijven voor ziekenhuisbezoeken anders was ik meteen toen iemand ziek werd vertrokken maar dat ging niet.. en nu zou ik eindelijk voor het eerst in een maand terug naar huis, wordt ik ziek.. echt balen dus..
inmiddels ben ik ziek geworden, iedereen thuis had er al last van en wilde het eigenlijk vandaag gaan ontvluchten maar de griep heeft afgelopen nacht toegeslagen, en ben het nu al zat.. het was dat ik bij mijn ouders moest blijven voor ziekenhuisbezoeken anders was ik meteen toen iemand ziek werd vertrokken maar dat ging niet.. en nu zou ik eindelijk voor het eerst in een maand terug naar huis, wordt ik ziek.. echt balen dus..
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Looks good Erik, me like! (duimpje omhoog)
Hebben jullie weleens gevlogen (evt binnenlandse vlucht in Turkije) met bijv. Anadolu (ofzo) Jet of Pegasus? We willen nl nog een wandel gaan doen in Cappadocië en heb zo geen zin in die nachtbus. Met deze luchtvaartmaatschappijen was een retourtje €55 ofzo... lijkt oké, toch? Vreselijke vliegtuigen ben ik niet bang voor (mocht dat zo zijn), je wilt niet weten in watvoor barrels ik in Cuba heb gezeten
Hebben jullie weleens gevlogen (evt binnenlandse vlucht in Turkije) met bijv. Anadolu (ofzo) Jet of Pegasus? We willen nl nog een wandel gaan doen in Cappadocië en heb zo geen zin in die nachtbus. Met deze luchtvaartmaatschappijen was een retourtje €55 ofzo... lijkt oké, toch? Vreselijke vliegtuigen ben ik niet bang voor (mocht dat zo zijn), je wilt niet weten in watvoor barrels ik in Cuba heb gezeten

- bolletjeom
- Reisexpert
als je er niet bang voor bent dan moet je het gewoon doen. Ik vond de nachtbus eigenlijk niet zo erg
@globeskater, balen dat je ziek bent. Beterschap!
@elnino, alweer aan de beterende hand?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik heb echt een aversie tegen lange (nacht)busritten, 14 uur lang in het donker staren... daar word ik echt naar van!
Lang leve vage Airlines
(En ja, ik vond Cubana echt prima!)
Lang leve vage Airlines

Ja, dinsdag ging het alweer beter hoor. Alhoewel de nasleep irritant lang duurt! Vannacht toch weer beetje liggen zweten in bed!bolletjeom schreef:als je er niet bang voor bent dan moet je het gewoon doen. Ik vond de nachtbus eigenlijk niet zo erg
Rond kerst zat ik ook in Istanbul. Aangezien het slechts voor 2 nachten was, heb ik via booking.com een hotelletje gereserveerd in Sultanahmed op 5 min. wandelen van de Blauwe moskee. Naam van het hotel was "Asmali" en kostte me 27€ voor een 2 persoonskamer met badkamer, TV, bar, wifi en een uitgebreid ontbijt (éénpersoonskamer was even duur).
Wegens de sneeuwtoestanden ben ik wel 8 uur later aan gekomen dan gepland en heb ik het moeten stellen met dik anderhalve dag om Istanbul te verkennen vooraleer we verder vlogen naar onze volgende bestemming.
Enkel tijd gehad voor een bezoek aan het Topkapi paleis, Hagia Sophia, de Basilica Citern, de Blauwe moskee, "little Hagia Sophia", de bazaar (in sneltempo) en de Süleymaniye moskee.
We gaan zeker nog eens terug voor een tochtje op de Bosphorus en de andere kant. Ik heb echt m'n hartje kunnen ophalen met m'n camera, maar jammer genoeg mag je binnen nergens een statief gebruiken.
Oh ja, nog niet verteld: de jongste thuis (13j) had enkele weken voor de reis zijn heupgewricht gebroken. Hem hebben we thuis gelaten en die vlucht hebben we dus moeten annuleren. Benieuwd hoe dat financiëel allemaal geregeld gaat worden. Verder hebben we ook diefstal van goederen aangegeven en een beschadiging van één rugzak tijdens de terugvlucht. Eens kijken hoe "goed" onze verzekering is
Wegens de sneeuwtoestanden ben ik wel 8 uur later aan gekomen dan gepland en heb ik het moeten stellen met dik anderhalve dag om Istanbul te verkennen vooraleer we verder vlogen naar onze volgende bestemming.
Enkel tijd gehad voor een bezoek aan het Topkapi paleis, Hagia Sophia, de Basilica Citern, de Blauwe moskee, "little Hagia Sophia", de bazaar (in sneltempo) en de Süleymaniye moskee.
We gaan zeker nog eens terug voor een tochtje op de Bosphorus en de andere kant. Ik heb echt m'n hartje kunnen ophalen met m'n camera, maar jammer genoeg mag je binnen nergens een statief gebruiken.
Oh ja, nog niet verteld: de jongste thuis (13j) had enkele weken voor de reis zijn heupgewricht gebroken. Hem hebben we thuis gelaten en die vlucht hebben we dus moeten annuleren. Benieuwd hoe dat financiëel allemaal geregeld gaat worden. Verder hebben we ook diefstal van goederen aangegeven en een beschadiging van één rugzak tijdens de terugvlucht. Eens kijken hoe "goed" onze verzekering is

- bolletjeom
- Reisexpert
zo, een heubgewricht breken is ook wat! hoe doe je dat? En ik hoop dat het maar weer snel goed komt
als je een beetje goede annuleringsverzekering hebt moet dit trouwens geen enkel probleem zijn. En de andere dingen zijn altijd een beetje de vraag bij een reisverzekering. Waar is er wat gestolen?
ik zit nu thuis te werken. wallen op mijn enkels. 12 dagen werken in een zeer hectische periode én 6 dagen op een beurs staan hakken er in. Ik kijk/keek uit naar een weekend met niets. Helaas belde schoonvader dat ie lang wil komen en die is al 3 jaar niet hier geweest, dan kan je ook geen nee zeggen....(lieve man overigens)
als je een beetje goede annuleringsverzekering hebt moet dit trouwens geen enkel probleem zijn. En de andere dingen zijn altijd een beetje de vraag bij een reisverzekering. Waar is er wat gestolen?
ik zit nu thuis te werken. wallen op mijn enkels. 12 dagen werken in een zeer hectische periode én 6 dagen op een beurs staan hakken er in. Ik kijk/keek uit naar een weekend met niets. Helaas belde schoonvader dat ie lang wil komen en die is al 3 jaar niet hier geweest, dan kan je ook geen nee zeggen....(lieve man overigens)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl