Reizen met de motor
Reizen met de motor
Hallo, ik wil graag een trip maken door Azië, beginnend in Thailand.
Het liefst met de motor en dan door Laos, Vietnam en Cambodja.
Daarna naar Indonesie(ook met de motor).
Mijn vraag is heeft iemand daar al ervaring mee en kan iemand mij daar informatie over geven. Of is iemand dit ook van plan en vind je het leuk om samen te reizen.
Wel eerst even kennis maken natuurlijk.
Gr Gijs
Het liefst met de motor en dan door Laos, Vietnam en Cambodja.
Daarna naar Indonesie(ook met de motor).
Mijn vraag is heeft iemand daar al ervaring mee en kan iemand mij daar informatie over geven. Of is iemand dit ook van plan en vind je het leuk om samen te reizen.
Wel eerst even kennis maken natuurlijk.
Gr Gijs
Re: Reizen met de motor
Hoi Gijs,
Wanneer ben jij in Indonesië? Ik probeer er rond 1 februari te zijn. Mij lijkt t erg gaaf om met de motor te gaan rijden daar. Ik vertrek 1 november richting Cambodja en Laos, waarna ik samen met m'n vriend door Vietnam en de Phillipijnen ga backbacken/motorrijden. Ik ben nog een maand alleen in Indonesië dus misschien kunnen we samen reizen.
Groetjes
Evelien
Wanneer ben jij in Indonesië? Ik probeer er rond 1 februari te zijn. Mij lijkt t erg gaaf om met de motor te gaan rijden daar. Ik vertrek 1 november richting Cambodja en Laos, waarna ik samen met m'n vriend door Vietnam en de Phillipijnen ga backbacken/motorrijden. Ik ben nog een maand alleen in Indonesië dus misschien kunnen we samen reizen.
Groetjes
Evelien
Hoi Evelien,
Zelf vertrek ik half november naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja.
Daarna ga ik 2 weken naar China. om vervolgens naar Indonesie te gaan.
Maar denk dat ik uiterlijk in Januari weer naar NL terugvlieg.
Wel jammer had mij ook erg leuk geleken.
Wellicht komen we elkaar in November ergens tegen in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja op de motor.
Wel ben ik benieuwd wat jullie voorbereidingen zijn voor deze reis.
Misschien kunnen we een keer telefonisch contact hebben, dat gaat gaat wat sneller.
Gr Gijs
Zelf vertrek ik half november naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja.
Daarna ga ik 2 weken naar China. om vervolgens naar Indonesie te gaan.
Maar denk dat ik uiterlijk in Januari weer naar NL terugvlieg.
Wel jammer had mij ook erg leuk geleken.
Wellicht komen we elkaar in November ergens tegen in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja op de motor.
Wel ben ik benieuwd wat jullie voorbereidingen zijn voor deze reis.
Misschien kunnen we een keer telefonisch contact hebben, dat gaat gaat wat sneller.
Gr Gijs
Hoi Gijs,
Sorry voor de late reactie, druk met voorbereiden en nog de laatste dagen werken voor de reis.
Ik moet eerlijk zeggen dat we weinig voorbereidingen hebben gedaan voor de reis met de motor. We laten alles over ons heenkomen eigenlijk. Het is momenteel ook een beetje afhankelijk van de situatie in Vietnam, als alle wegen ondergelopen zijn, is het een beetje lastig motorrijden
Ik zal je nog even m'n e-mailadres sturen via een pb, wie weet komen we elkaaar tegen.
Groetjes
Evelien
Sorry voor de late reactie, druk met voorbereiden en nog de laatste dagen werken voor de reis.
Ik moet eerlijk zeggen dat we weinig voorbereidingen hebben gedaan voor de reis met de motor. We laten alles over ons heenkomen eigenlijk. Het is momenteel ook een beetje afhankelijk van de situatie in Vietnam, als alle wegen ondergelopen zijn, is het een beetje lastig motorrijden

Ik zal je nog even m'n e-mailadres sturen via een pb, wie weet komen we elkaaar tegen.
Groetjes
Evelien
Hoi Evelien,
Was zelf ook niet verder gekomen dan een internationaal rijbewijs en inentingen.
Denk dat ik het wel zie along-the-way.
Wat ik wel weet is dat om een motor te besturen je een Vietnamees rijbewijs nodig hebt,
maar dat in principe wel gedoogd wordt als je zonder rijdt. (geen alcohol of ongelukken)
zal je nog even mailen.
heel veel plezier en zou een regenbroek meenemen
Gr Gijs
Was zelf ook niet verder gekomen dan een internationaal rijbewijs en inentingen.
Denk dat ik het wel zie along-the-way.
Wat ik wel weet is dat om een motor te besturen je een Vietnamees rijbewijs nodig hebt,
maar dat in principe wel gedoogd wordt als je zonder rijdt. (geen alcohol of ongelukken)
zal je nog even mailen.
heel veel plezier en zou een regenbroek meenemen

Gr Gijs
Hoi Evelien,
Heb eindelijk mijn ticket geboekt en vertrek 15 november naar Thailand.
Ik blijf ongeveer 10 dagen in Thailand (bruiloft van een vriend) en daarna wil ik graag door Laos naar noord Vietnam
om daar met de motor 2 weken rond te reizen.
Ik neem aan dat je nu al in azie zit met je vriend.
Hebben jullie al een motor gevonden?
Gr Gijs
Heb eindelijk mijn ticket geboekt en vertrek 15 november naar Thailand.
Ik blijf ongeveer 10 dagen in Thailand (bruiloft van een vriend) en daarna wil ik graag door Laos naar noord Vietnam
om daar met de motor 2 weken rond te reizen.
Ik neem aan dat je nu al in azie zit met je vriend.
Hebben jullie al een motor gevonden?
Gr Gijs
Hoi Gijs,
Ik zit momenteel in Chiang Mai, te genieten van het weer hier. Volgens mij zo'n 30 graden
Ik vertrek volgende week naar Laos, m'n vriend komt 2 december aan in Hanoi, dus dan moet ik daar ook zijn.
Mocht je in Laos zijn voor de 1e van december, kunnen we misschien nog samen een stukje reizen.
Nog geen motor gereden, wel een motorscooter die 90 reed, zonder pak was dat toch wel mans zat.
Veel plezier en misschien tot in Laos.
Groetjes
Evelien
Ik zit momenteel in Chiang Mai, te genieten van het weer hier. Volgens mij zo'n 30 graden

Ik vertrek volgende week naar Laos, m'n vriend komt 2 december aan in Hanoi, dus dan moet ik daar ook zijn.
Mocht je in Laos zijn voor de 1e van december, kunnen we misschien nog samen een stukje reizen.
Nog geen motor gereden, wel een motorscooter die 90 reed, zonder pak was dat toch wel mans zat.
Veel plezier en misschien tot in Laos.
Groetjes
Evelien
Hoi Evelien,
Laos voor 2 december gaat zeker lukken. Ik moet wel eerst naar een bruiloft in Noord Thailand, maar reis meteen daarna door
Dacht eraan zelf uiterlijk 25 november in Laos te zijn en dan naar Noord Vietnam te reizen.
Lijkt mij ook leuk om samen naar Vietnam te reizen en eventueel daar al een stukje rond te crossen.
We zien wel. Ik neem in ieder mijn zomer handschoenen mee. Helm laat ik thuis.
Ik laat wat weten zodra ik geland ben.
Als je nog mooie dingen gezien hebt of meegemaakt hoor ik het graag.
Gr Gijs
Laos voor 2 december gaat zeker lukken. Ik moet wel eerst naar een bruiloft in Noord Thailand, maar reis meteen daarna door
Dacht eraan zelf uiterlijk 25 november in Laos te zijn en dan naar Noord Vietnam te reizen.
Lijkt mij ook leuk om samen naar Vietnam te reizen en eventueel daar al een stukje rond te crossen.
We zien wel. Ik neem in ieder mijn zomer handschoenen mee. Helm laat ik thuis.
Ik laat wat weten zodra ik geland ben.
Als je nog mooie dingen gezien hebt of meegemaakt hoor ik het graag.
Gr Gijs
Ik kwam een Zwitserse vrouw tegen in Cambodja die met de motor vanuit Zwitserland (!!!!!!!) naar Azië is gereden. Ze reed op een KTM met Zwitsers nummerbord.
Misschien ook een idee?
Misschien ook een idee?
-
Hi Daria, bizar he die heb ik ook ontmoet ik was in Kampot en zag dr bike staan. Was al 10 maanden on the road redelijk gestoord he. Waar ben jij geweest?nog plannen voor komend jaar?
Chris
Chris
Qreply
Hallo, het idee om met een motor door azie te rijden spookt al jaren door mijn hoofd. Heb een aantal vragen;
Huren jullie daar motoren en zo ja, waar en hoeveel kost het per week?
En moet je een extra verzekering afsluiten?
Groeten, Rick
Huren jullie daar motoren en zo ja, waar en hoeveel kost het per week?
En moet je een extra verzekering afsluiten?
Groeten, Rick
Prijs ligt natuurlijk aan wat voor een motor je wilt. de meest gebruikte 'motors' zijn van die 110cc dingen. deze zijn op veel plekken door zo-azië te huur. Afhankelijk van de locatie waar je huurt, hoelang je de motor wilt en je onderhandelingsskills betaal je tussen de 3 en 10 euro. ga uit van zo'n 5 euro per dag. (thailand heb ik geen ervaring mee, dat is allicht duurder). benzine komt daar natuurlijk nog bovenop en reparatiekosten.
echte dirtbikes zijn een stuk duurder; op moeilijke dirttracks zijn deze natuurlijk veel handiger. als je een rivier over wilt steken zijn ze echter weer onhandig zwaar, of als je vast komt te zitten in de modder krijg m dan maar eens los. Ik zou voor zo'n 110cc gaan, veel prettiger, ze gaan max 90 km/u en zijn voor de meeste gebieden prima.
Tenzij je echt lang wilt gaan (zeg; langer dan 6 maanden) zou ik gewoon huren. kopen kan wel maar is vaak erg lastig; vaak zal dit niet op je eigen naam kunnen en moet je de motor dus registreren onder de naam van een local. grensovergangen worden hierdoor bemoeilijkt.
Wat betreft verzekering; spit je polis eens door en kijk of het gedekt wordt.
echte dirtbikes zijn een stuk duurder; op moeilijke dirttracks zijn deze natuurlijk veel handiger. als je een rivier over wilt steken zijn ze echter weer onhandig zwaar, of als je vast komt te zitten in de modder krijg m dan maar eens los. Ik zou voor zo'n 110cc gaan, veel prettiger, ze gaan max 90 km/u en zijn voor de meeste gebieden prima.
Tenzij je echt lang wilt gaan (zeg; langer dan 6 maanden) zou ik gewoon huren. kopen kan wel maar is vaak erg lastig; vaak zal dit niet op je eigen naam kunnen en moet je de motor dus registreren onder de naam van een local. grensovergangen worden hierdoor bemoeilijkt.
Wat betreft verzekering; spit je polis eens door en kijk of het gedekt wordt.
amassakoul
-
Hoi Rick,
Als je echt Azie door wil (nogal groot) dan ben je wel een paar maanden zoet. Eigen motor laten verschepen is een optie (ong 2500 euro) of er zelf naartie rijden, it can be done. Je kan alles huren wat je wilt als je centjes hebt. Vietnam doet moeilijk over zware motoren verder is het geen probleem. Wil je vrijheid huur dan een off road 250 cc. In Cambodja tussen de 11 en 13 dollar per dag. Verzekering doen ze niet aan brokken is dokken. Max 2000 euro voor een dirt bike die total loss is.
Ik kan het je aanraden is ultieme vakantie om ongeorganiseerd door het land te gaan met een motor.
Als je echt Azie door wil (nogal groot) dan ben je wel een paar maanden zoet. Eigen motor laten verschepen is een optie (ong 2500 euro) of er zelf naartie rijden, it can be done. Je kan alles huren wat je wilt als je centjes hebt. Vietnam doet moeilijk over zware motoren verder is het geen probleem. Wil je vrijheid huur dan een off road 250 cc. In Cambodja tussen de 11 en 13 dollar per dag. Verzekering doen ze niet aan brokken is dokken. Max 2000 euro voor een dirt bike die total loss is.
Ik kan het je aanraden is ultieme vakantie om ongeorganiseerd door het land te gaan met een motor.
Qreply
Hallo Thnx voor de snelle reacties. Ik heb inlogprobleempjes dus kon niet eerder reageren.
Ik denk erover om 'maar' 4 weken te gaan, ben er nog niet uit naar welke landen, heb thailand, cambodje vietnam op mijn lijstje staan, misschien china.
De 250 cc lijkt me wel wat, alleen kom ik op motorverhuursites in thailand wat niet goedkoper is als 25,- a 20,- per dag voor een beetje redelijke motor. Weet iemand misschien een goedkoper en goed adres in thailand of in vietnam?
Alvast bedankt (weet nog niet of het inloggen spoedig gaat lukken)
Ik denk erover om 'maar' 4 weken te gaan, ben er nog niet uit naar welke landen, heb thailand, cambodje vietnam op mijn lijstje staan, misschien china.
De 250 cc lijkt me wel wat, alleen kom ik op motorverhuursites in thailand wat niet goedkoper is als 25,- a 20,- per dag voor een beetje redelijke motor. Weet iemand misschien een goedkoper en goed adres in thailand of in vietnam?
Alvast bedankt (weet nog niet of het inloggen spoedig gaat lukken)
Hoi Chris,chrisvgulik schreef:Hi Daria, bizar he die heb ik ook ontmoet ik was in Kampot en zag dr bike staan. Was al 10 maanden on the road redelijk gestoord he. Waar ben jij geweest?nog plannen voor komend jaar?
Chris
Ik kwam haar tegen in Sihanoukville! Ik vind het echt fantastisch dat ze dit doet, waarom niet?!
Ik heb het Mekong rondje gedaan: Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Over 2 weken ga ik naar Indonesië en Australië. Weer even een paar maanden er tussen uit. Kan niet wachten!
Anne