Werken als fysiotherapeut
Werken als fysiotherapeut
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar sites, forums, bedrijven of instellingen die het voor zorgverleners mogelijk maakt om in het buitenland te gaan werken. Ik ben fysiotherapeut en ik wil graag voor minstens een half jaar in een ander land, andere cultuur, aan de slag. Maar ik kan alleen sites vinden met informatie voor artsen of hulpverleners, of voor stages. Voor fysiotherapie is maar weinig te vinden, of ik zoek niet goed.
Is er iemand die dit pad al eens bewandeld heeft en me tips kan geven over hoe ik aan informatie kom? Het reizen heeft me altijd erg aangetrokken maar ik sta er nog wel mee aan het begin.
Ik hoop dat iemand me ermee op weg kan helpen. Alle tips zijn welkom!
Alvast heel erg bedankt!
Jan
Is er iemand die dit pad al eens bewandeld heeft en me tips kan geven over hoe ik aan informatie kom? Het reizen heeft me altijd erg aangetrokken maar ik sta er nog wel mee aan het begin.
Ik hoop dat iemand me ermee op weg kan helpen. Alle tips zijn welkom!
Alvast heel erg bedankt!
Jan
Re: Werken als fysiotherapeut
hey wat leuk dat je dat gaat doen, gaat een super ervaring worden denk ik.
ik ben zelf eindejaars opleiding fysio, en vertrek 30 april voor 3 maanden naar tanzania als fysio.
Wordt ook wel even heel anders denk ik. ik ga samen met 3 medestudenten en wij hebben ons ook goed ingelezen over de locatie etc. Wij lopen in Morogoro stad in het ziekenhuis. daarnaast gaan we 2 a 3 dagen in de week in een children with disability centre lopen.
Voor ons waren met name de volgende locaties erg gunstig en was makkelijk mee in contact te komen:
AFRIKA:
- Kenia (wordt veel fysio opgezet maar zijn nog weinig goede faciliteiten)
- Tanzania (in de grotere ziekenhuizen als Moshi en Arusha zijn veel projecten met internationale ziekenhuizen)
- Zuid-afrika (ligt het niveau iets hoger maar is wel duurder)
AUSTRALIE:
- Brisbane en de omgeving daarboven. (zijn veel projecten vanuit NL maar is prijzig)
ZUID-AMERIKA:
- Suriname: (is fysiotherapie al beetje verder gevorderd dat in afrika en zijn meer nederlanders
- Bolivia (is veel werk in bv children with disability centre's)
- Peru (zelfde als bolivia
DE WEST:
- curacoa en sint maarten (gaan veel nederlanders naar toe en konden wij ook makkelijk contact mee zoeken. was voor ons financieel niet echt te doen)
ik hoop dat je wat moois vind! moet een geweldige ervaring zijn, heb er zelf ook erg veel zin in.
ik ben zelf eindejaars opleiding fysio, en vertrek 30 april voor 3 maanden naar tanzania als fysio.
Wordt ook wel even heel anders denk ik. ik ga samen met 3 medestudenten en wij hebben ons ook goed ingelezen over de locatie etc. Wij lopen in Morogoro stad in het ziekenhuis. daarnaast gaan we 2 a 3 dagen in de week in een children with disability centre lopen.
Voor ons waren met name de volgende locaties erg gunstig en was makkelijk mee in contact te komen:
AFRIKA:
- Kenia (wordt veel fysio opgezet maar zijn nog weinig goede faciliteiten)
- Tanzania (in de grotere ziekenhuizen als Moshi en Arusha zijn veel projecten met internationale ziekenhuizen)
- Zuid-afrika (ligt het niveau iets hoger maar is wel duurder)
AUSTRALIE:
- Brisbane en de omgeving daarboven. (zijn veel projecten vanuit NL maar is prijzig)
ZUID-AMERIKA:
- Suriname: (is fysiotherapie al beetje verder gevorderd dat in afrika en zijn meer nederlanders
- Bolivia (is veel werk in bv children with disability centre's)
- Peru (zelfde als bolivia
DE WEST:
- curacoa en sint maarten (gaan veel nederlanders naar toe en konden wij ook makkelijk contact mee zoeken. was voor ons financieel niet echt te doen)
ik hoop dat je wat moois vind! moet een geweldige ervaring zijn, heb er zelf ook erg veel zin in.
Kijk dat zijn dus de reizen die ik bedoel! Super dat je dat gaat doen man! Heb je toevallig iets van websites waar ik op kan kijken? Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval.
Groeten
Groeten
hey,
Wij hebben alles wat via de opleiding geregeld, maar zal voor je kijken of ik wat contact personen of websites kan vinden.
wat betreft afrika hebben wij het met deze organisatie geregeld.
tanzaniainfopoint.com/
Succes met zoeken!
gr
Wij hebben alles wat via de opleiding geregeld, maar zal voor je kijken of ik wat contact personen of websites kan vinden.
wat betreft afrika hebben wij het met deze organisatie geregeld.
tanzaniainfopoint.com/
Succes met zoeken!
gr
cross-borders.info !!!
Qreply
Voor werk als fysio in Peru biedt Proyecto Peru vrijwilligerswerk in een kliniek waarbij je zowel kunt werken met kinderen met een handicap als met algemene patienten van de kliniek.
GrDon
GrDon
Laatst gewijzigd door Erik op 18 mei 2011 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd
Reden: Reclame link verwijderd
Ik weet dat je in Nicaragua als fysio therapeut aan de slag kan. Er zijn al meerdere Nederlanders geweest die o.a. stage hebben gelopen als fysio therapeut op verschillende plekken en verschillende doelgroepen. Neem contact op met http://onstagelatijnsamerika.com/ Zij zijn een Nederlands bemiddelingsbureau in Nicaragua en ze kunnen je zeker verder helpen.
Hoi mensen. Ik weet dat Projects Abroad vrijwilligersprojecten in het buitenland aanbiedt voor afgestudeerde fysiotherapeuten. Ik heb zelf een ander project gedaan maar de organisatie is me heel erg goed bevallen dus dat kan ik je sowieso aanraden. Voor de projecten kan je eens kijken op de website van Projects Abroad. Succes!
Laatst gewijzigd door Erik op 12 jul 2011 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Als je echt voor langere tijd (1-2 jaar) in het buitenland wilt gaan werken kijk dan eens op de site van VSO (vso.nl). Wel is het belangrijk dat je een aantal jaar werkervaring hebt. Ze werken vooral in Azië en Afrika. Beste is om even je cv op te sturen dan kunnen ze direct zeggen of je in aanmerking komt.
Groet,
Janneke
Groet,
Janneke
Qreply
Hallo allemaal in dit topic,
Ik ben nu 2 jaar aan het werk, mijn laatste stage voor mn studie heb ik in Zuid-Afrika gedaan in een lokaal zkh en school voor gehandicapte kinderen. Daardoor was het ook mijn droom om nog eens een reis te maken icm fysiotherapie en mensen in het buitenland te kunnen helpen. Ik ben net een paar dagen terug uit Midden-Amerika, ben daar 4 maanden geweest en heb daarvan 1 maand vrijwiliigerswerk gedaan als fysiotherapeut. Dit keer in een bejaardentehuis en ook weer op een school voor gehandicapte kinderen.
Het was een enorm gave ervaring, ook al had ik het idee dat ik in Afrika harder nodig was dan in Costa Rica. Tijdens deze laatste reis ben ik toen gaan denken om een site/ bedrijf op te richten voor fysiotherapeuten zoals ik, maar dus ook zoals jullie, die graag naar het buitenland willen, maar die niet alleen maar willen reizen maar ook iets terug willen doen voor de mensen in de wereld die écht fysiotherapie nodig hebben, en met hen een tijdje aan het werk willen...
Ik weet hoe moeilijk het is om daarover info te vinden en een goede organisatie te vinden die écht alleen gericht is op fysiotherapie... Hebben jullie tips voor mij wat je precies zoekt in zo'n site, en wat er nodig is om zoiets op te zetten. Wie weet kan ik mn idee/droom werkelijkheid maken, het lijkt het me zo geweldig, even er tussenuit, maar toch mensen over de hele wereld helpen met fysiotherapie!
Ik hoor graag van jullie, groetjes Mirthe (ps: ik heb mn reis geregeld met het andere reizen .nl erg goede organisatie, heel behulpzaam !)
Ik ben nu 2 jaar aan het werk, mijn laatste stage voor mn studie heb ik in Zuid-Afrika gedaan in een lokaal zkh en school voor gehandicapte kinderen. Daardoor was het ook mijn droom om nog eens een reis te maken icm fysiotherapie en mensen in het buitenland te kunnen helpen. Ik ben net een paar dagen terug uit Midden-Amerika, ben daar 4 maanden geweest en heb daarvan 1 maand vrijwiliigerswerk gedaan als fysiotherapeut. Dit keer in een bejaardentehuis en ook weer op een school voor gehandicapte kinderen.
Het was een enorm gave ervaring, ook al had ik het idee dat ik in Afrika harder nodig was dan in Costa Rica. Tijdens deze laatste reis ben ik toen gaan denken om een site/ bedrijf op te richten voor fysiotherapeuten zoals ik, maar dus ook zoals jullie, die graag naar het buitenland willen, maar die niet alleen maar willen reizen maar ook iets terug willen doen voor de mensen in de wereld die écht fysiotherapie nodig hebben, en met hen een tijdje aan het werk willen...
Ik weet hoe moeilijk het is om daarover info te vinden en een goede organisatie te vinden die écht alleen gericht is op fysiotherapie... Hebben jullie tips voor mij wat je precies zoekt in zo'n site, en wat er nodig is om zoiets op te zetten. Wie weet kan ik mn idee/droom werkelijkheid maken, het lijkt het me zo geweldig, even er tussenuit, maar toch mensen over de hele wereld helpen met fysiotherapie!
Ik hoor graag van jullie, groetjes Mirthe (ps: ik heb mn reis geregeld met het andere reizen .nl erg goede organisatie, heel behulpzaam !)
-
Qreply
Wij zijn aan het zoeken mn in Zuid-Afrika, hoe we vanuit de fysiotherapie projecten op kunnen zetten. Er is al een goed contact gemaakt met een grote hulporganisatie die heel positief hier tegenover staat. het betreft projecten aan de basis. denk hier aan projecten die heel makkelijk te leren zijn aan lokale niet professionele werkers in de townships. goedkoop, makkelijk over te brengen, we staan aan het begin an dit project en zijn contacten aan het leggen met mensen met ervaring ter plaatse. er lopen ter plekke ook onderzoeken waar we op kunnen aansluiten. slim om krachten te bundelen en niet opnieuw wiel uitvinden.
ieder die info,interesse heeft, ik hoor het.
ieder die info,interesse heeft, ik hoor het.
[verwijderd]
Beyondbolivia is een bemiddelingsbureau in Bolivia, ik ken de eigenaar erg goed dus weet ook dat het betrouwbaar is.
super ervaring daar in Bolivia! Mogelijk eind dit jaar ook bemiddelingen voor Brazilie.
Sander
Beyondbolivia is een bemiddelingsbureau in Bolivia, ik ken de eigenaar erg goed dus weet ook dat het betrouwbaar is.
super ervaring daar in Bolivia! Mogelijk eind dit jaar ook bemiddelingen voor Brazilie.
Sander
Laatst gewijzigd door Erik op 17 jul 2012 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
Reden: Reclame verwijderd
-
Hallo allemaal,
Ook ik ben aan het werk als fysiotherapeute en wel in Guatemala. Ik werk hier voor een organisatie met verschillende weeshuizen in latijns-amerika. De naam van de organisatie is: Nuestros pequeños hermanos. Dit bevalt erg goed! Succes met zoeken en niet alleen denken/ dromen maar ook doen!
Kim
Ook ik ben aan het werk als fysiotherapeute en wel in Guatemala. Ik werk hier voor een organisatie met verschillende weeshuizen in latijns-amerika. De naam van de organisatie is: Nuestros pequeños hermanos. Dit bevalt erg goed! Succes met zoeken en niet alleen denken/ dromen maar ook doen!
Kim
-
Qreply
Hallo allemaal,
Wij de werkgroep San Mateo-Venray zijn voor ons kinderproject in Guatemala op zoek naar een fysiotherapeut die voor een langere tijd stage wil gaan lopen in Guatemala.In ons project zijn een aantal kinderen die erg veel behoefte hebben aan fysiotherapie met name voor het loopgedeelte.Wij kunnen ook taalcursus Spaans en verblijf in gastgezinnen aanbieden.
Hopelijk voelen mensen zich aangesproken, meer informatie over het project kun je vinden op: [verwijderd]
met vriendelijke groeten,
Jan Hendriks
Wij de werkgroep San Mateo-Venray zijn voor ons kinderproject in Guatemala op zoek naar een fysiotherapeut die voor een langere tijd stage wil gaan lopen in Guatemala.In ons project zijn een aantal kinderen die erg veel behoefte hebben aan fysiotherapie met name voor het loopgedeelte.Wij kunnen ook taalcursus Spaans en verblijf in gastgezinnen aanbieden.
Hopelijk voelen mensen zich aangesproken, meer informatie over het project kun je vinden op: [verwijderd]
met vriendelijke groeten,
Jan Hendriks
Laatst gewijzigd door Erik op 02 feb 2013 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.