vanuit china over land terug naar NL?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
el35

vanuit china over land terug naar NL?

Bericht door el35 »

Oke mijn situatie is als volgt:

Mijn vriend en ik zijn momenteel in nieuw zeeland! we hebben vanaf oktober 2 maanden Amerika gedaan en hebben nu nog een maand te gaan in Nieuw zeeland. We hebben het erg naar onze zin en willen nog lange niet naar huis!
3 februari 2011 vliegen we naar hongkong.
de planning was om 4 maanden rond te reizen in azie,(vietnam, laos, thailand, combodja, indonesie etc) en dan vanaf Hong kong terug te vliegen naar NL.

Nu we reizen wel heel leuk vinden zijn we opzoek naar alternatieven.
het idee is om dan via Hong Kong via Vietnam, Laos, Thailand, Birma, Kazakhstan en Rusland over land terug te reizen naar NL. (of is een andere route handiger?)

Heeft er iemand visum informatie over deze landen? we willen over land en weten niet precies hoe lang we ergens zijn, en hebben al helemaal niet een land weer uit bewijs.
Visum: China,Vietnam,Laos, Thailand, Birma, Kazakhstan en Rusland

Kan je bijvoorbeeld in Hong Kong een visum regelen voor vietnam? (Laos,Thailand kunnen bij de grens heb ik begrepen.)

In Europa gaan we er van uit dat we makkelijker de landen in komen.

Hoe moeilijk is het om vanuit kazakhstan de grens over land van Rusland te passeren? Of kunnen we ons visum in China al regelen?
We hebben een beperkt budget omdat Amerika en Nieuw Zeeland wel erg duur waren.

Groetjes,

El
Jenny
Reisexpert

Re: vanuit china over land terug naar NL?

Bericht door Jenny »

Je kan Birma niet over land naar binnen, de grenzen zijn gesloten. (Bovendien grenst Birma niet aan Kazaghstan.) Je zal een andere route moeten nemen.

Hongkong - China - Mongolie - Rusland - Europa kan wel. Echter: deze route is absoluut duurder dan vliegen! Het is vrij lastig om kaarten voor de Trans Mongolie Express van oost naar west te regelen. Ook het visum voor Rusland is niet heel makkelijk te krijgen, het vergt een hoop papierwerk.

Het is wel een mooie route. Ik heb hem ook gedaan, en de trein geboekt bij Tiara Tours in NL.

Maar.... Afhankelijk van je resterende budget kun je beter rondreizen in Azie, en naar huis vliegen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie