( trein) boedapest / wenen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

( trein) boedapest / wenen

Bericht door bolletjeom »

Ik ben nu al een tijd aan het zoeken naar de prijs voor een trein kaartje tussen Boedapest en Wenen maar ik kom er niet uit.
Op de website van de oostenrijkse spoorwegen vind ik wel een wenen/boedapest/wenen ticket speciaal voor toeristen voor 30 euro. Maar dan moet je in 1 dag op en neer volgens mij,

euro http://www.oebb.at/en/Travelling_abroad ... /index.jsp

maar het liefste wil ik op en neer vanaf Budapest. maar op de website van die spoorweg loop ik vast. de foutmeldingen zijn in het hongaars -O-

http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf

iemand enig idee wat een treinkaartje kost? heeft iemand een LP thuis liggen? meer talent om te zoeken op websites? of beheerst iemand het hongaars???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: help, trein boedapest / wenen

Bericht door Jenny »

Ik had een combi ticket en weet de prijs niet...

Maar de trein gaat eens in de 2 uur en doet er ongeveer 2 uur over.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als ik via de MAV site een prijs eruit zoek krijg ik voor een weekretour een prijs van 26 euro

Ik heb 16 februari heen en 23 februari terug en dan voor 1 persoon een ticket van 26 euro..

in die regio heb ik ook wel vaker gewoon een retour gekocht en dan de terug reis laten vervallen omdat soms een retour goedkoper is als een enkele reis.. was toen bijv. bij Budapest-Bratislava..
bolletjeom
Reisexpert

ik heb net ontdekt dat de website van de lonely planet echt heel veel meer info geeft dan ze een tijd geleden deden. Ik heb dus het volgende gevonden (voor het geval meer mensen dit ooit willen)
The following are sample full-price return 2nd-class fares from Budapest: Amsterdam 52, 940F(€192), Vienna 11, 578Ft. (€42).
There's a 30% discounted return fare to Vienna of 8823Ft (€32) if you return to Budapest within four days.
bolletjeom
Reisexpert

nou dames en heren. ik ga vanavond de benodigde dingen boeken. Kortom, het moet wel heel gek lopen wil ik niet over een aantal weken naar Wenen en Boedapest gaan.

Heeft iemand tips? Leuk hostel (geen party), Iets wat niet in de boekjes staat?
We hebben 2 dagen in wenen waarvan we 1,5 dag vullen met spaansrijschool( :@ 8-) )
Wat mogen we écht niet missen daar?
en dan 2 dagen boedapest. We zillen zeker ook badderen, iemand een leuk badhuis in de aanbieding?
zomersproetjes
Reiziger

Re: ( trein) boedapest / wenen

Bericht door zomersproetjes »

Wenen: k zou je aanraden een rondje met de tram door de stad te doen, door museumkwartier te wandelen en misschien een van de twee grote paleizen te gaan bekijken (belvedere of schonbrunn, de 1e vooral een aanrader als je van Gustav Klimt houdt) vond de national bibliotek ook erg mooi..
Hostel Wenen: geen idee.. zat zelf in Wombats, supergroot geen sfeer... die niet dus ;)
Hostel Budapest: Wij zijn bij Tiger Tim's geweest. Klein, gezellig loftappartement. Studentikoos sfeertje. Wel redelijk party, dus misschien niet ideaal voor je..
Badhuis: Szechenyi (groot, mooi, niet duur..vooral ook een massage boeken)

Have fun planning!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

2 dagen is wel weinig tijd hoor, zeker als je ook nog wil badderen. Maar als badderen een must is dan széchenyi baden
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

kan badderen ook in de avonduren?
zomersproetjes
Reiziger

Bericht door zomersproetjes »

Bij Széchenyi kun je badderen tot 22 uur. Check http://www.spasbudapest.com/tartalom.php voor meer info...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb in Budapest inmiddels verschillende baden uitgetest en ga met mijn voorgangers mee dat ik Szechenyi het lekkerst vind ;)

In Budapest is het verder leuk om bij Szimpla wat te gaan drinken, 's avonds langs de Donau te lopen of de heuvel met het grote standbeeld te beklimmen omdat je vanaf daar een schitterend uitzicht hebt over de stad..

verder ga eten bij Belvarosi Lugas, deze ligt achter de St. Isztvan Basilika. deze ligt aan de Bajcsy Szilinsky ut.. als je op google maps zoekt staat hij wel aangegeven, hier kan je heerlijk eten voor een erg goede prijs helemaal gezien de ligging. Ga niet in de buurt van Vaci utca eten want dat is de toeristenstraat en de restaurantjes zijn daar erg overprijsd...

vergeet niet de Buda heuvel een beetje te bezoeken, dit is het mooiste gedeelte van Budapest.. hier heb je het kasteel en het fishermans bastion! en verder veel leuke straatjes met wat ambassades enzo ;)

's avonds is er in het Pest gedeelte vaak meer te beleven..

als je naar Szechenyi bad gaat raad ik je aan de metro te nemen.. onder de andrassy ut richting het heldenplein, stadspark en het bad ligt de oudste metrolijn van Budapest en de stations zijn nog erg mooi!
bolletjeom
Reisexpert

hooi

ik ben terug en heb het erg leuk gehad!! zeer binnenkort zijn alle verhalen terug te vinden op mijn website.
ik heb de reisinfo over Hongarije hier op de website al bijgewerkt.

De trein was ideaal. eventjes zoeken naar het internationale loket op het station in Boedapest maar de moeite waard. Je komt langs een prachtig gedecoreerde stationshal.
een 4 dagen toeristen retour kostte €25 en je kon ook afrekenen met Euro's. Het treinkaartje is niet tijdgebonden dus je kunt hem eerder kopen. Hij start pas als een conducteur het eerste stempel zet.
De trein was super de luxe. ala thalys. In 3 uur zoef je van Boedapest naar Wenen
Plaats reactie