Het Australië kletstopic
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: Het Australië kletstopic
Regen in Austrlië is niet altijd slecht. Ik ben net een paar maanden terug en heb met open mond staan kijken hoe de watervallen van Uluru gutsten. Misschien wel het meest bijzondere dat ik ooit gezien heb. En The Red Centre is door al die regen (de Ozzies vertelden me dat het eigenlijk het afgelopen jaar lang heel veel heeft geregend, in The Red Centre dit jaar al 600 mm ipv de gebruikelijke 17 mm) behoorlijk groen. Dus ik wil nog een keer terug als het weer verzengend heet is en alles uitgedroogd 

Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
ha ha ha jaa iedereen vraagt al aan mij of ik mijn rubberboot al heb in gepakt.. 
Maar het scheelt ik ga eerst naar beneden en naar tasmanie door de outback via darwin
en dan ga ik pas naar Cairns dus dat is pas over een paar maandjes. Dat scheelt..

Maar het scheelt ik ga eerst naar beneden en naar tasmanie door de outback via darwin
en dan ga ik pas naar Cairns dus dat is pas over een paar maandjes. Dat scheelt..

-
Gisteren Into the wild gezien... En meteen plannen gemaakt om een keer te gaan backpacken door Australië
Maarja, hoe pak je dat aan hè. In ieder geval geregistreerd hier en meteen een boel info opgezocht... Komt wel goed!
En als het zover is kan ik hier een add plaatsen voor een reismaatje
Heeeeeel veel reisplezier, mooie indrukken en een supertijd voor iedereen die binnenkort op reis gaat! Have fun

Maarja, hoe pak je dat aan hè. In ieder geval geregistreerd hier en meteen een boel info opgezocht... Komt wel goed!
En als het zover is kan ik hier een add plaatsen voor een reismaatje

Heeeeeel veel reisplezier, mooie indrukken en een supertijd voor iedereen die binnenkort op reis gaat! Have fun

- bolletjeom
- Reisexpert
goed voornemen scrappycat!!
prik gelijk een datum. dan is de kans groter dat je het ook werkelijk waar gaat maken

prik gelijk een datum. dan is de kans groter dat je het ook werkelijk waar gaat maken

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Danku!
Achja dan wordt dat waarschijnlijk pas in 2012... Heb eerst nog wat dingetjes af te ronden
Maar goede tip!
Achja dan wordt dat waarschijnlijk pas in 2012... Heb eerst nog wat dingetjes af te ronden

Maar goede tip!

Vind 't ook spannend hoor! Ik ga voor de eerste keer naar Australië om vrienden op te zoeken die daar een half jaar zijn. Ik ga niet lang i.v.m. werk & geld: In 3 weken van Cairns naar Brisbane. Moet alleen kijken hoe het tegen die tijd met al het water zit want dat is wel balen ..
En ik vlieg helemaal alleeennnnn
Met fly emirates. Staat goed aangeschreven maar heeft iemand er ook ervaring mee? Heb er erg veel zin in maar ben wel nerveus voor die lange reis alleen, haha.
En ik vlieg helemaal alleeennnnn

Wanneer vertrek je precies? In Brisbane zal het de eerste periode nog wel een puinhoop zijn, maar het land is erg groot dus je kunt er ongetwijfeld een oplossing voor vinden met het reizen.
Heb van de week Emirates gezien op de vakantiebeurs en als jij zo'n vliegtuig hebt dan zit je als een koning(in) ! Ik denk dat de vlucht goed te doen is ook in je eentje. Je treft in ieder geval mensen die de zelfde bestemming gaan bezoeken en dat is altijd al een gemakkelijk aanknopingspunt voor een gesprekje.
Heb van de week Emirates gezien op de vakantiebeurs en als jij zo'n vliegtuig hebt dan zit je als een koning(in) ! Ik denk dat de vlucht goed te doen is ook in je eentje. Je treft in ieder geval mensen die de zelfde bestemming gaan bezoeken en dat is altijd al een gemakkelijk aanknopingspunt voor een gesprekje.
Ik ga 4 februari vliegen, dan ben ik officieel op 6 februari in Cairns. Dan gaan we in 3 weken naar Brisbane rijden, dus ongeveer de 25ste in Brisbane .. Dat is nog 6 weken weg dus ik hoop dat het dan weer een beetje begaanbaar is! Moet op de heenweg alleen wel overstappen in Brisbane dus hoop dat dat vliegveld nog intact is 

Jaa ik ga ook naar Australie, al lang over zitten dromen maar ben het nu toch echt aan het plannen. Ga samen met een maatje tussen de 8 en 12 maanden naar Down Under. We vertrekken helaas pas in Oktober
dus dat gaat nog wel even duren. Nu druk met uitzoeken en regelen van alles. In die maanden gaan we overigens niet enkel naar Australie, we gaan ook nog naar Nieuw Zeeland (uiteraard) en ook nog Japan
Heb er echt zin in, maar er moet nog veel geregeld worden ow was het maar Oktober

Heb er echt zin in, maar er moet nog veel geregeld worden ow was het maar Oktober

hallo mensjes
ik ga ook binnenkort naar australie ga 29 september, ga maandag boeken dus is erg spannend
kijk er heel erg naar uit.
heeft iemand mess nog tips voor als je voor het eerst gaat?
leuk deze topic kunnen we lekker kwebbelen hahaha...
groetjes chantal
ik ga ook binnenkort naar australie ga 29 september, ga maandag boeken dus is erg spannend

heeft iemand mess nog tips voor als je voor het eerst gaat?
leuk deze topic kunnen we lekker kwebbelen hahaha...
groetjes chantal
-
Jaloers!!!ReVision schreef:Jaa ik ga ook naar Australie, al lang over zitten dromen maar ben het nu toch echt aan het plannen. Ga samen met een maatje tussen de 8 en 12 maanden naar Down Under. We vertrekken helaas pas in Oktoberdus dat gaat nog wel even duren. Nu druk met uitzoeken en regelen van alles. In die maanden gaan we overigens niet enkel naar Australie, we gaan ook nog naar Nieuw Zeeland (uiteraard) en ook nog Japan
![]()

Australië én Nieuw Zeeland... Pfff ik wou dat ik daar tijd en centjes voor had.

Qreply
Hey allemaal,
Ik vertrek over 3 weken naar Australie, om precies te zijn 8 februari!
Ik was van plan om de oostkust te doen, maar ik denk dat ik eerst wat van het zuiden en westen ga zien...en in april de oostkust. dit ivm met het extreme weer, al las ik net dat er nu overstromingen bij Adelaide verwacht worden??
dus nu weet ik het nog niet zo goed, maarja...ze zeggen dat je niet teveel moet plannen dus dat doe ik dan ook maar niet;)
Iemand nog tips voor de westkust wat absoluut de moeite waard is om te zien? En tasmanie?
Ik vertrek over 3 weken naar Australie, om precies te zijn 8 februari!
Ik was van plan om de oostkust te doen, maar ik denk dat ik eerst wat van het zuiden en westen ga zien...en in april de oostkust. dit ivm met het extreme weer, al las ik net dat er nu overstromingen bij Adelaide verwacht worden??

Iemand nog tips voor de westkust wat absoluut de moeite waard is om te zien? En tasmanie?
Jeetje het zit Australie echt niet mee zeg.... Ik denk dat m'n toekomstige universiteit niet meer overeind staat als ik langs wil komen:P (Townsville
).

Er zal best wat schade zijn, maar ik denk wel dat de universiteit er gewoon nog staat hoor. Dit soort stormen komen vaker voor (alleen niet zo vaak zo heftig). Waar ga je studeren, welke universiteit?