Hond mee backpacken?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Leewke

Hond mee backpacken?

Bericht door Leewke »

Hoi,

Ik ben nieuw hier, net zoals mijn idee.
Ik zit er over te denken om 3 maanden te gaan reizen.
Nog geen idee waar, maar waarschijnlijk wel van de zomer.
Nu vraag ik me af of er wel eens iemand zijn hond mee heeft genomen?
Het lijkt me geweldig om samen met mijn hond te gaan, weet ook niet of ik het zonder durf.

Zonder hond zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos.
Maar met...
Je kunt niet overal meer slapen en het openbaar vervoer wordt ook wat lastiger.
Worden honden überhaupt wel geaccepteerd in bijvoorbeeld azie?
Kan ik hem buiten laten als die ergens niet naar binnen mag, voor het zelfde geld hangt ie als ik terug kom gevilt aan een haakje.
Mijn idee is nog heel pril, maar beter vroeg dan laat er achter komen dat het moeilijker is dan gedacht.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Heel erg bedankt!
hariejak
Reisexpert

Re: Hond mee backpacken?

Bericht door hariejak »

Hoi Leewke,

Mooi idee om met je hond te gaan. Ik weet niet goed of honden in bijvoorbeeld Azie worden geaccepteerd. Ik heb nog nooit een bordje gezien "Verboden voor honden".

Ik ken wel een verhaal van twee dames die met een camper en hun hond naar India waren getrokken. Zij hebben hun hond op den duur terug gestuurd. Het probleem waar zij tegenaan liepen was het feit dat in India (veel Aziatische landen) de honden meer verwilderd zijn. Ze vormen een roedel en hun hond was dit niet gewend en werd bij tijd en wijle flink aangevallen. Hun hond kreeg behoorlijk op zijn kop en werd steeds banger.

Ik vertel je dit verhaal omdat het iets is waar je misschien niet bij stil staat. Maar je hond gevilt aan een haakje vinden zal wel wat mee vallen.

Succes.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ken hetzelfde verhaal van dezelfde dames. Hun hond kon niet los lopen omdat hij dan aangevallen werd. Aan de lijn gaf weer net zo veel problemen.
Vliegen met een hond werkt ook niet. Veel openbaar vervoer zal er ook niet bij mee zijn. In islamitische landen houden mensen niet van honden. Je moet er tegen kunnen als mensen je hond eenschop geven.
Andere reden waarom die dames de hond naar huis hebben gevlogen was de hitte waar de hond niet tegen kon en omdat e hem zo vaak achter moesten laten in de auto omdat ie geen bezienswaardigheden in mocht.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In verschillende Aziatische landen heerst bovendien Rabies. Nu moet je hond daar wel voor ingeent zijn, maar ik weet niet wat het met het beest doet als hij alsnog door een besmette hond gebeten wordt (mensen moeten dan naar het ziekenhuis). Ook weet ik niet hoe makkelijk het is om je hond weer mee terug te nemen als hij langere tijd is weggeweest? En dan doel ik wederom om ziektes.

Eigenlijk zou ik het zielig voor de hond vinden om hem mee te nemen... Het beest heeft er niks aan, en er is zoveel herrie en drukte in het verkeer. En mensen zijn in Azie zo onvriendelijk tegenover honden....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Leewke

Bericht door Leewke »

Bedankt voor je reactie.

Dat de honden daar meer in een roedel leven heb ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Ik vroeg me wel af hoe ze op elkaar zouden reageren..
Ze lopen natuurlijk gewoon los daar en er zijn er denk ik veel.

Met geaccepteerd bedoel ik meer, of er ook mensen zijn die een hond wel als huisdier hebben, hier zijn dat er veel maar ik kan me voorstellen dat het daar niet zo is omdat er al zoveel zwerven.
Leewke

Bericht door Leewke »

Wat ik nog vergeten ben,

Ik weet zeker dat ik zonder auto ga.
Dus het wordt veel lopen.

De grootste problemen liggen denk ik bij de toegang tot gebouwen en de andere honden.
Ik zal ergens moeten slapen, tenzij ik in een tent ga pitten, ik heb echt nog geen idee wat allemaal mogelijk is.

@ Jenny, ik hou zelf ook niet van heel veel drukte en verkeer, ik zie mezelf daar niet echt tussen lopen. Daarbij is Azië een voorbeeld.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In centraal-amerika hebben wel veel mensen een hond. Honden zijn daar wel veel beter opgevoed dan in Nederland. blaffen ofzo wordt echt niet geaccepteerd dan krijg je hond een klap.
Niet dat mensen verder niet heel lief en gek zijn met hun huisdier.

Het is wel lastig als je niet bekend bent in het land.

In bijvoorbeeld Granada in Nicaragua hoorde we van de familie bij wie we sliepen die ook een hond hadden dat deze in wanneer het circus kwam echt niet naar buiten mocht. Loslopende honden zijn heel gewild bij arme mensen. Die vangen en slachten ze dan. Het vlees wordt verkocht aan circus die het aan zijn leeuwen geeft.

Terwijl de rest van het jaar liet de hond zichzelf gewoon uit en ging lekker naar buiten wanneer die wou.

Ik denk dat je je af moet vragen of je jouw hond een plezier doet om deze mee te nemen. Ik denk het niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Volgens mij doe je je hond echt geen plezier om die mee te nemen...

drukte, lawaai,andere honden, veel buiten wachten wanneer jij iets bezoekt...transport op plaatselijke bus/trein/boot om nog maar te zwijgen van de hassle die je zal hebben om die hond naar land van vertrek te krijgen.
Medische keuring,extra kost voor meevliegen van de hond,...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als je ver weg wilt zul je moeten vliegen. dan zal je hond eerst in carataine moeten voor een aantal weken. Wil je dat?
Die roedels moet je niet onderschatten!!! Die honden komen gewoon met z'n alle op jouw hond af omdat ze niet gewend zijn dat vreemde honden in hun territorium komen. Als mensen al honden hebben blijven die meestal in de buurt van het huis. De roedels kennen elkaar en eventuele vaste huishonden.

Geloof me, die mensen die hun hond hebben terug gestuurd hebben dat niet voor niets gedaan. Het was zeer kostbaar omdat hij ook weer in carantaine moest en ze hem alleen lieten terug vliegen.

Ik zou het je hond niet aan doen.
Ander punt idd. waar ga je hem in vredesnaam laten als je bezienswaardigheden in wilt? Ga je echt tien hotels aflopen om er 1 te vinden waar hij welkom is?? Dan kan je al bijna niet naar kleine plaatsjes met maar 2 hostels
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

In zuidelijk Afrika ben ik Manon Ossevoort ooit tegen gekomen. Je weet wel, het "tractormeisje".
Zij reisde rond met een hond (haar 2e als ik me goed herinner). Misschien kan je haar contacteren (Google) om haar ervaringen te horen?
boukje

Bericht door boukje »

Hoi,
Mocht je al meer weten, ook misschien van manon, dan zou ik graag het resultaat horen! Ik ben ook bezig met nieuwe reis plannen maar dit keer met hond (hoop ik)
Groetjes
vulles vrouwtje

Qreply

Bericht door vulles vrouwtje »

ik ben hetzelfde van plan en vraag me dus af,ben je nog ergens geweest met je hond?
iemand anders nog tips en ervaringen?
Iminy

Qreply

Bericht door Iminy »

Bedankt voor de informatie over het reizen met een hond, het maakt 't voor mij een stuk duidelijker!

Ik dacht ook aan India maar dat doe ik dan maar een keer zonder hond. Ik vraag me nu af hoe het zal gaan als ik m'n hond meeneem naar Portugal.

Een vriend vertelde me dat een hond ook niet los buiten in Engeland kan omdat-ie dan gegrepen wordt door vossen. Het ging in dit geval om Nottingham in Midden UK.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wat betreft het vinden van je hond aan een haakje voor consumptie:

In Savannakhet (Laos) ben ik eens in een restaurant geweest waar men hond op het menu had. Daar vertelde een man me dat er 's avonds rondjes gemaakt werden om honden te vangen. Als je hond dus los loopt is er geen enkele garantie dat ie niet gevangen zal worden. Ik begrijp dat die kans klein is maar hij is er zeker wel. En dat zal in delen van China, Vietnam en Thailand niet anders zijn.

Dorms zullen ook lastig worden met een hond want je kunt het dier met goed fatsoen niet meenemen op een dorm.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
mausje1979

Bericht door mausje1979 »

Hallo,

Mijn hondje is nu 10, ik kan echt niet zonder haar. Die paar laatste jaren wil ik haar het niet aan doen dat ik lang ga reizen; zonder haar natuurlijk. Ze heeft het goed bij mijn ouders maar ikzelf zou teveel heimwee hebben naar haar.

Een paar jaar geleden hadden mijn partner en ik het idee om voor een tijd naar Spanje te verhuizen, en dus zou de hond mee moeten. We wilden op een 'finca' (dieren/honden-opvangboerderij) gaan werken en wonen in een stacaravan. Dat zou nog wel te doen zijn.
Maar praktisch gezien wilde ik mijn oude hond (ze was toen 8) de zomerse temperaturen van 40+ graden in een stacaravan niet aan doen.

Reizen met je viervoetersmaatje kan erg leuk zijn, als het diertje gezond en vitaal is, getraind, en sociaal. Ik zou wel in west europa blijven. Om nu meteen richting Azie te gaan... Tja... ieder zo zijn wens.
Ik weet wel dat ik nooit mijn hondje alleen zou terugsturen. Daar is ze mij te dierbaar voor. Dan ga ik mee terug.

In ieder geval, heel veel succes!
Gr. Maurice
Plaats reactie