Darwin naar Alice Springs

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
DionR
Vakantieganger

Darwin naar Alice Springs

Bericht door DionR »

Hallo allemaal!
Gister ben ik samen met mijn reismaatje naar een reisbureau geweest om mijn route voor 5,5 maand Australie/NZ uit te stippelen. Dit is bijzonder geslaagd en heb wat moois op papier nu.

In die route zit ook het stuk van Darwin naar Alice Springs. Vervolgens vliegen we dan van Alice Springs naar Cairns met een binnenlandse vlucht. Mijn vraag is, wat is de beste manier om de route van Darwin naar Alice Springs af te leggen? Op het reisbureau raadde ze ons een tour van 9/10 dagen aan omdat de gids dan heel veel kan vertellen en de mooie stukjes van de national parken in Darwin kan laten zien. Echter is zo een tour wel zeker 1000 euro, dus we twijfelen er een beetje tussen.

Zijn er mensen die ervaring met deze route hebben?
Alvast bedankt!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Darwin naar Alice Springs

Bericht door Ron »

ja wat te doen dat is keuzes maken.
een tour kost veel geld, voordeel is alles is geregeld en je krijgt veel informatie.( bij mij gaat veel 1 oor in 1 oor uit)
je zou ook zelf een auto kunnen huren en zelf rijden, kun je niet overal heen waar de tour gaat maar je hebt wel de vrijheid qua tijd, je zit niet aan een schema vast. kosten zijn goedkoper. en het hoeft je geen 10 dagen te duren om in alice te zijn, kan dan sneller.
nog een andere optie is om te kijken of er iemand anders die kant uitgaat die je een lift kan geven, er zijn genoeg backpackers die reisgenotes zoeken om de kosten te delen.
ook is er soms de optie om voor een paar centen vaak huurauto's naar alice te rijden, dat zijn auto's die daar weer snel heen moeten, je betaald dan een paar dollar per dag en de benzine. is een leuk alternatief nadeel is je hebt vaak maar een paar dagen de tijd oftewel je kunt niet veel bekijken onderweg.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Rens Wagenbuur

Facebook comment

Bericht door Rens Wagenbuur »

Ga gewoon naar Darwin en boek daar een 3 daagde toer. 400 aus dollar. Anders gewoon greyhound voor 100 dollar daarheen pakken.

1000€ is wat overpriced! Alles daar boeken. Veel goedkoper.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Tours zijn best prijzig, maar kunnen zeker de moeite waard zijn!

Ik heb 1 tour gedaan van Adelaide naar Alice, in 13 dagen ofzo, en dat had ik echtniet anders willen meemaken. De hoeveelheid info die je krijgt en wat je allemaal leert is enorm! en ja, ik ben er zo eentje die graag alles wilt weten!
Indien je daar niet zo in geinteresseerd bent en je wilt gewoon wat gezien hebben, dan kun je dat ook makkelijk zelf doen!
Heb ook een stukje met contiki gedaan (wat dus ook een tour is) maar dat sloeg helemaal nergens op vond ik. dat was weggegooid geld in mijn ogen. Geen informatie en mensen die alleen maar willen zuipen.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
DionR
Vakantieganger

Bericht door DionR »

Bedankt voor jullie reacties!
ik ben ook iemand die erg graag alles wil weten. Bij het reisbureau adviseerde ze me een tour van darwin naar alice springs omdat de chauffeurs ook gelijk gidsen zijn. Ze kunnen je naar de mooiste plekjes in de nationale parken leiden, maar ook veel vertellen over de grottekeningen van de aboriginals. Wat me allemaal erg aanspreekt.

Nu twijfel ik nog tussen het boeken van zo een tour. De meningen zijn daarover namelijk nogal verdeeld. De een zegt dat ik in Nederland moet boeken, dit kost iets meer, maar dan heb je wel zekerheid. De ander zegt dat je het gewoon daar moet boeken, ookal is het vol=vol. Het scheelt namelijk wel wat in de kosten.

Wat is jullie advies?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt deze dingen gemakkelijk ter plekke regelen. Vaak is het ook goedkoper. Zit je aan een heel strak schema zul je bij aankomst iets meer moeten plannen. Tours vertrekken dagelijks en er zijn er verschillende vanuit verschillende plekken kun je er een starten dus er moet haast altijd wel beschikbaarheid zijn. Uitzonderingen daargelaten.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik zou ook pas in aussie boeken, is goedkoper. en je hoeft echt niet wachten tot dat je op de plek bent vanaf waar je de tour wilt beginnen, zodra jij weet wanneer jij in darwin bent kunt je het ook BV in cairns of zo boeken, er zijn genoeg boekingskantoortjes te vinden en ook hostels kunnen je vaak helpen en anders zelf boeken via internet. verder zijn er verschillende tourorganisaties.dus mocht je pas in darwin willen boeken, dan heb je nog kans dat je vrij snel weg kunt.

ook hebben de boekingskantoortjes vaak leuke aanbiedingen als je meerder dingen tegelijk bij hun boeken, dus het is de moeite waart om wat rond te shoppen voor deals.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie