Thailand, Cambodja, Maleisie en Indonesie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
chrisreis

Thailand, Cambodja, Maleisie en Indonesie

Bericht door chrisreis »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2011!

Eeen tijdje geleden had ik een bericht geplaatst met mijn idee om Thailand, Maleisie, Indonesie en Australie te bezoeken.
Echter heeft mijn omgeving me verteld dat ik Cambodja ook echt moet meepakken. Vandaar dat ik Australie wil skippen en dat ik in plaats daarvan naar Cambodja wil gaan.

Nu had ik de vraag aan jullie allen of dit wel een handige route is, aangezine Maleisie natuurlijk wel vrij ver van Cambodja ligt. Nu heb ik hier wel een eenmalige vliegreis voor over van Phnom Penh naar Kuala Lumpur voor over, maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie ideeen zijn over deze reis en of jullie een gemakkelijke route voor mij in gedachten hebben vol cultuur, maar ook met veel gezelligheid!

Ook ben ik momenteel van plan om alleen te reizen, maar als ik een vriendelijke reisgenoot vindt kan dat altijd een optie zijn.

Ik hoor graag van jullie experts,

Groeten,.

Chris
Jenny
Reisexpert

Re: Thailand, Cambodja, Maleisie en Indonesie

Bericht door Jenny »

Hoelang wil je gaan? En waarheen vlieg je in Azie?

Het is geen probleem wanneer je naar bv BKK of naar KL vliegt, om daarvandaan naar Phnom Penh te vliegen. Je kan dan via Siem Reap naar Thailand reizen, en daar evt het noorden doen voordat je doorgaat naar het zuiden.

In Zuid-Thailand kan je de grens over met Maleisie, en daar kun je zonder vliegen het schiereiland bezoeken. Als je naar Indonesie wilt, kun je bv bij Penang de boot nemen naar Medan op Sumatra, of je reist door naar het zuidelijke deel van het schiereiland, waar je vanuit Singapore de boot naar Batam neemt, en daarvandaan naar Dumai. Zou me echter niet verbazen als vliegen nauwelijks duurder is (www.airasia.com) en je wint er veel tijd mee. Wil je naar een ander Indonesisch eiland dan Sumatra, dan zou ik sowieso vliegen. Meest logische zou zijn om met Air Asia vanuit KL te vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik snap het niet helemaal; ipv australië ga je naar cambodja maar je vindt cambodja ver verwijderd van maleisië :? australië is toch echt een stuk verder weg.

ik vloog afgelopen zomer voor 14 euro tussen KL en sumatra (inclusief alles). de boot was duurder geweest.
Cultuur vindt je overal en gezelligheid daar zorg je natuurlijk zelf voor.
amassakoul
chrisreis

Bericht door chrisreis »

tom schreef:Ik snap het niet helemaal; ipv australië ga je naar cambodja maar je vindt cambodja ver verwijderd van maleisië :? australië is toch echt een stuk verder weg.

ik vloog afgelopen zomer voor 14 euro tussen KL en sumatra (inclusief alles). de boot was duurder geweest.
Cultuur vindt je overal en gezelligheid daar zorg je natuurlijk zelf voor.
Hartstikke bedankt voor deze info.
Heb je deze vlucht ter plaatste geboekt of ruim van te voren?
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

wel ruim van te voren boeken via de website. bij airasia worden de vluchten steeds duurder naarmate de vliegdatum dichterbij komt.
amassakoul
chrisreis

Bericht door chrisreis »

Dank voor de snelle reactie.

Op dit moment staat het ticket op 60 USD naar KL en op 45 vanaf siem raep

Mijn vraag is daarom hoeveel boottocht onegveer kost en hoe lang deze duurt?

Sorry als ik teveel vragen stel, maar ik ben een vrij onervaren backpacker
Plaats reactie