reizen als vrouw?
-
reizen als vrouw?
Hoi allemaal!
Ik ben van plan om over een tijdje een reis te maken door Azië heen: Japan, Zuid-Korea, China, Vietnam, Cambodja, Thailand en Indonesië.
Ik ga in mijn eentje low-budget backpacken, maar ik ben een meisje, dan net 18,en ik vraag me af of het veilig is om als meisje alleen te gaan reizen in Azië...
Weet iemand dat? En in welke landen is het gevaarlijker?
Alvast bedankt!!
Groetjes Judith
Ik ben van plan om over een tijdje een reis te maken door Azië heen: Japan, Zuid-Korea, China, Vietnam, Cambodja, Thailand en Indonesië.
Ik ga in mijn eentje low-budget backpacken, maar ik ben een meisje, dan net 18,en ik vraag me af of het veilig is om als meisje alleen te gaan reizen in Azië...
Weet iemand dat? En in welke landen is het gevaarlijker?
Alvast bedankt!!
Groetjes Judith
Re: reizen als vrouw?
Ik was weliswaar iets ouder dan jij, maar ik heb ook in mijn eentje door Indonesie, Thailand, Maleisie, Cambodja, Vietnam, Laos enz. gereisd.
Uiteraard moet je geen dingen doen die in in NL ook niet doet, loop 's avonds niet door donkere steegjes in je eentje, en ga niet met waardevolle spullen lopen zwaaien. Als je dat doet, dan is Azie zeker niet onveilig! Hier op het forum zijn volop andere tips te vinden, kijk eens bij de zoekfunctie van het forum.
Uiteraard moet je geen dingen doen die in in NL ook niet doet, loop 's avonds niet door donkere steegjes in je eentje, en ga niet met waardevolle spullen lopen zwaaien. Als je dat doet, dan is Azie zeker niet onveilig! Hier op het forum zijn volop andere tips te vinden, kijk eens bij de zoekfunctie van het forum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: reizen als vrouw?
Azie is de veiligste regio om in rond te reizen. in mijn ogen zelf veiliger dan europa.
Wat niet wegneemt dat je wel verstandig moet zijn. Zie de tips van Jenny
Pas ook zeker op met je drankgebruik!!! als je dronken bent dan ben je kwetsbaar. Ik heb genoeg meisjes over het strand zien zwalken die niet meer wisten waar hun hutje was....dat is vragen om problemen.
Wat niet wegneemt dat je wel verstandig moet zijn. Zie de tips van Jenny
Pas ook zeker op met je drankgebruik!!! als je dronken bent dan ben je kwetsbaar. Ik heb genoeg meisjes over het strand zien zwalken die niet meer wisten waar hun hutje was....dat is vragen om problemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Facebook comment
Hoi Judith, in principe is Azië een veilig en met name veel bereisd continent. Je zult dus merken dat je veel andere reizigers tegen zult komen en in de praktijk dus niet veel alleen hoeft te reizen mocht je dit niet prettig vinden. Haak gewoon aan bij medereisgenoten die je hostels tegenkomt. Mocht je het echter juist prettig vinden om alleen te reizen, dan is dat als vrouw goed te doen in Azië. Maar ook hier geldt: gebruik je verstand. Ga 's avonds en 's nachts niet alleen over straat in rustige en onveilige gebieden, let op je spullen en berg waardevolle items altijd goed op, kijk goed om je heen en ben attent op vreemde figuren, etc etc. Je bent inderdaad nog jong en zo te horen is dit je eerste reis alleen. Bereid je goed voor, blijf bij jezelf en bovenal heb veel plezier. Het is een heerlijk continent met prachtige mensen! Groeten, Margot