Stage Kaapstad/Pretoria

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
TRB
Wereldreiziger

Stage Kaapstad/Pretoria

Bericht door TRB »

Beste allen, allereerst een gelukkig nieuwjaar!

Ik ben de afgelopen tijd weer eens bezig geweest met uitzoeken waar ik onderzoek voor mijn studie geneeskunde zou kunnen doen. Na het overwegen van de VS, Australie en Midden-Amerika is mijn oog eigenlijk toch wel gevallen op Zuid-Afrika. Ik ga er 3-6 maanden onderzoek doen en wil daarna nog zo'n 1.5 maand rondreizen.

Ik zat als locatie/universiteit te denken aan Pretoria; veilig, studentenstad, goede ligging. Ik heb daar echter nog geen onderzoek op het oog. In Kaapstad is wél het een en ander te vinden. Daar hoor je echter altijd over dat het onveilig is etc. Nu vraag ik me af wat daar van waar is en of je je zo'n 3 maanden kunt vermaken in de stad? Of er een beetje aan huisvesting te komen is? Of zouden jullie Kaapstad links laten liggen en op zoek gaan naar iets in Pretoria?

Volgende vraag: kun je Kaapstad het beste in jul-aug-sep zijn en dan in okt-nov richting Johannesburg reizen? Of is de periode okt-nov-dec stage en jan-feb richting Johannesburg beter qua seizoen?

Bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Stage Kaapstad/Pretoria

Bericht door bolletjeom »

ik zou me niet druk maken om seizoenen. er is niet 1 seizoen echt erg in Zuid-Afrika.
september is leuk in de buurt van Kaapstad omdat je dan walvissen voor de kust hebt. januari is de zomer maar ik heb een maand regen gehad. het kan echt alle kanten op met het weer. Als het heel droog is zie je makkelijker wild als je naar een nationaal park gaat ( in je vrij tijd want die liggen met name in het noord oosten van het land). is het groener dan is het vaak ook koeler dus voor jezelf een stuk aangenamer.
Vergis je overigens niet!!! het is niet altijd bloedheet in zuid afika!! het klimaat is te vergelijken met spanje. Ook in Zuid-afrika valt sneeuw in de bergen en wil je 's avonds soms een dikke trui aan!

Pretoria vind ik weinig aan. Kaapstad heeft meer te bieden. ook in de omgeving. De omgeving van Pretoria heeft nog meer te bieden maar de stad zelf leeft niet echt.
Veiligheid is relatief. zeker als je er langer zit zal je snel leren van de mensen om je heen wat je wel en niet moet doen en waar je wel en niet moet komen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik zou kaapstad kiezen, leuke stad en er is genoeg te doen in de omgeving. betreft veiligheid, niet al te druk om maken, maar wel luisteren wat andere mensen je vertellen vooral de locals. en dan komt het wel goed.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Bedankt voor jullie antwoorden.

Wat betreft Kaapstad kan ik dus het beste kiezen voor jul-aug-sept en dan richting Johannesburg in okt-nov begrijp ik, al zal het qua seizoen niet zo bar veel uitmaken. Walvissen spotten lijkt me uiteraard erg gaaf!

Rudi, je kan de komende 1.5 jaar vast nog genoeg vragen van me verwachten ;-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

geen probleem...kom maar op!
ook ron is daar vrij recentelijk geweest. die weet ook een hoop.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Manou

Bericht door Manou »

Kaapstad is zeker een aanrader! Mocht je nog accommodatie zoeken, kijk dan eens op verwijderd!
Laatst gewijzigd door Erik op 27 apr 2011 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame links verwijderd
Plaats reactie