Post vooruit sturen naar china

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
dresa
Vakantieganger

Post vooruit sturen naar china

Bericht door dresa »

Iemand ervaring met het vooruit sturen van post naar china.
Ik moet medicijnen vooruit laten sturen zodat ik halverwege onze reis deze kan ophalen.

Is het misschien mogelijk om een adres te gebruiken van een hostel oid?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Post vooruit sturen naar china

Bericht door bolletjeom »

de meest gebruikelijke methode is post restante
dan stuur je iets naar een postkantoor waar ze het voor je bewaren tot je het komt ophalen met je paspoort.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si581.html

met medicijnen moet je even goed uitzoekenhoe het zit. Mag je die hoeveelheid zomaar invoeren? moeten ze onder bepaalde omstandigheden bewaard worden..het vriest namelijk flink in het ruim van een vliegtuig.
is het niet een optie om met een goed recept het ter plekke te halen in een ziekenhuis ofzo?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
dresa
Vakantieganger

Bericht door dresa »

is het niet een optie om met een goed recept het ter plekke te halen in een ziekenhuis ofzo?
Het gaat om de malariapillen Malarone, zijn die bij een zieken huis te verkrijgen?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat kan...maar waarom neem je ze niet mee vanuit nederland? Alleen omdat je ze pas halverwege nodig hebt?

Malarone is een merk naam die we kennen in Nederland. dezelfde pil kan in het buitenland anders heten. Ik heb wel malarone gekocht bij een apotheek in Vietnam. Je moet zeer goe opletten als je dit doet. Zorg ervoor dat je een Nederlands exemplaar bij je hebt en de bijsluiter waarin precies staat welke werkzame bestanddelen er in zitten en in welke hoeveelheden. Die, en de kleur, vorm en stempel in de pil moeten overeenkomen.
China is raar met medicijnen. ik zou daar voorzichtig zijn. ze verkopen daar over de toonbank dingen die je hier in nederland nauwelijks op recept kunt krijgen.
ik had keelpijn en wilde iets van strepsils en kreeg een doosje toegeschoven met een antibiotica kuur die ik van mijn huisarts pas krijg als de eerste niet is aangelsagen. Ik was blij dat ik bekend was met de namen en werkzame stoffen in de antibiotica. Je zal toch zo iemand vertrouwen en een paardemiddel nemen ipv een drogisterijartikeltje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie