Bestemming Azie???

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
suzannedezeeuw

Bestemming Azie???

Bericht door suzannedezeeuw »

Hallohallo,

Ik heb een vraagje; Ik wil feb/maart naar Azie. Ik wil naar: India, Nepal en Sri Lanka.
Of naar: Thailand, Laos en Cambodja.

Wat is denk je veiliger als vrouw alleen te reizen??? Heeft iemand hier ervaring mee of uit z'n omgeving??
Ik wil liever naar India etc, maar als het niet veilig genoeg is...

Ik hoor het graaaag!

groetjes Suzanne
jaydee
Reisexpert

Re: Bestemming Azie???

Bericht door jaydee »

lijkt me niet zo'n probleem. India en Sri LAnka mss wel wat beter opletten maar kan volgens mij prima. Thailand, cambodja en laos moet sowieso geen problemen geven...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

india kan wel wat meer gedonder geven. Als ik al verhalen hoor over "onveiligheid" in Azie dan komen die wel meestal uit India. Mannen willen daar nog wel eens ongevraagd aan je zitten.
In de rest van Azie speelt dat echt helemaal niet.
Maar als jij graag naar een land wilt moet je gewoon gaan en desnoods af en toe eens van je afbijten! Er gaan zoveel vrouwen alleen naar India, dus het zal best wel mee vallen allemaal.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Sluit me aan bij bovenstaande reacties. Thailand, Laos en Cambodja zijn goed te doen. In India kun je vooral te maken krijgen met billenknijpers of geknepen / gestreeld / aangeraakt worden in/aan andere (vrouwelijke) lichaamsdelen. Zover ik heb kunnen beoordelen niet onveilig door geweld.

Je zult je als alleen reizende (westerse) vrouw waarschijnlijk een soort pop-ster voelen. In het begin in het leuk, maar wanneer je geen enkele keer over straat kunt zonder 20 mannen achter je aan te hebben die je volgen kan het minder worden. :Y Wanneer je hier duidelijk en assertief weet op te treden zul je jezelf wel weten te redden :)

Als het je eerste reis is zou ik Thailand, Laos en Cambodja aanraden.
suzannedezeeuw

Bericht door suzannedezeeuw »

Thanks, hier heb ik zeker wat aan! Het is idd m'n eerste reis, dus lijkt mij idd verstandig richting Thailand te gaan.
Ik kan mannen goed van me af meppen;) maar heb daar niet zo'n zin in hahah.

Ps: Wat moet ik echt gezien hebben in Laos, Thailand, Cambodja??
Plaats reactie