aardbeving nieuw-zeeland
- bolletjeom
- Reisexpert
aardbeving nieuw-zeeland
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: aardbeving nieuw-zeeland
Wat een narigheid zeg! :S Over iets meer dan 2 weken kom ik daar aan.... hoop op niet al te veel naschokken als ik daar zit, lijkt me toch behoorlijk eng.
- bolletjeom
- Reisexpert
nieuwzeeland heeft iedere dag aardschokken en lichte bevingen. Ga in Wellington zeker eens in museum te papa kijken. Daar hebben ze een zeer interessante afdeling daarover.
ik vind het 1 van de leukste musea waar ik ooit geweest ben!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Nee ik ben er nog niet maar ik ga ook niet in Christchurch wonen dus heb er dan ook geen last van.
Vanaf begin maart zal ik te vinden zijn in Auckland Nieuw Zeeland.
gr van Moira
Nee ik ben er nog niet maar ik ga ook niet in Christchurch wonen dus heb er dan ook geen last van.
Vanaf begin maart zal ik te vinden zijn in Auckland Nieuw Zeeland.
gr van Moira
-
- Reiziger
En een geruststellende gedachte; als het een beving lager dan 4.0 betreft, voel je het niet eens (volgens mijn tante uit Christchurch dan) - Zij doen er trouwens heel laconiek over, ergens denk ik dat de meeste mensen daar er niet zo'n paniek van maken....bolletjeom schreef:nieuwzeeland heeft iedere dag aardschokken en lichte bevingen
In dat museum heb je ook een huisje waar je in kunt, dan wordt er een aardbeving gesimuleerd. Maf is dat.bolletjeom schreef:nieuwzeeland heeft iedere dag aardschokken en lichte bevingen. Ga in Wellington zeker eens in museum te papa kijken. Daar hebben ze een zeer interessante afdeling daarover.
Wij waren er vorige maand en je voelt de meeste naschokken inderdaad niet. Je voelt het meestal alleen als je op bed ligt of rustig zit. Op http://www.geonet.org.nz/ kun je precies zien waar en wanneer er een aardbeving of naschok is geweest in NZ.
Tegelijk met de aardbeving waren er overstromingen in de rest van het land.
Zelf een dag vast gezeten omdat alle wegen onbegaanbaar waren.
Leuk land verder hoor
Zelf een dag vast gezeten omdat alle wegen onbegaanbaar waren.
Leuk land verder hoor

-
- Reiziger
Wist je dat er duizenden naschokken zijn geweest in Christchurch. En nog steeds zijn er naschokken. Wil je op de hoogte blijven over het nieuws in het algemeen in NIeuw Zeeland dan is http://www.stuff.co.nz een goede site. Snel up to date. Wij hier in the Bay of Islands verwachten veel regen de komende dagen en met veel bedoel ik veel! Wegen, ja snelwegen afgesloten en wegen die zijn afgesloten omdat er "landslips" landverzakkingen zijn. We zien het wel het komende weekend. 

Rob en Niek http://www.bayofislandscampervans.co.nz/?lang=nl