Wild Coast

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
wilista

Wild Coast

Bericht door wilista »

Hallo Allemaal,

Eind januari 2011 is de planning dat ik, samen met nog een partner, ga touren vanaf johannesburg via de kust naar kaapstad. Met her en der natuurlijk geplande overnachtingen alwaar het gereserveerd is. Ook is de planning om gebied Wild Coast te bezoeken en daar te overnachten. Helaas kunnen we niet echt bijster goede sites met campingsplekken vinden daar. Hebben jullie voor ons een goede tip, waar we goede campings kunnen vinden alwaar we met de jeep en tent kunnen overnachten?

GR. William Ista
Maaike T

Re: Wild Coast

Bericht door Maaike T »

Misschien via deze site:
http://www.kampsa.co.za
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hoe wil je gaan rondreizen? met eigen vervoer?
Het is een prachtige regio! of er campings zijn weet ik niet meer maar er zijn wel een paar backpackersplekken waar je volgens mij ook wel een tent op kunt zetten.

Kijk eens bij de hostel reviews op deze site. hier wat links:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wilista

Bericht door wilista »

Hallo,

Bedankt voor eerste reacties, hopenlijk zijn er meer die volgen. Om alvast indicatie te geven, vertrekken we vanuit Johannesburg, met onze eigen jeep, via krugerpark, zo richting st. Lucia. Langs de kust, richting addo elephant gebied. En zo naar Kaapstad. Ondanks vele jaren ervaring van mijn partner, is Wild Coast nog voor hem een onbekende gebied, waar we meer van willen weten.
Al surfend op internet, kwamen we tot conclusie dat er niet veel campings daar zijn, alhoewel ons het gebied geweldig lijkt.
Vandaar onze vraag.

GR. William
bolletjeom
Reisexpert

ik persoonlijk kan je in iedergeval Mdumbi aanraden. Zeker als jullie een jeep hebben. De onverharde weg ernaar toe is op het randje van mogelijk met een huurauto. Wij vonden het een prachtplek....maar dat is wel alweer een paar jaar geleden. Geen idee of ze nog open zijn of dat ze nog zo lief kleinschalig zijn.
bolletjeom
Reisexpert

http://www.mdumbi.co.za/a_accommodation.htm

ze zijn er nog!!! en kleinschalig en je mag er camperen!!! zeker overwegen. Wij hadden het strandje voor onszelf alleen. mochten de kayak gratis gebruiken om het mangrove bos te verkennen, er liep een veulen half ons huisje in. We vonden het er prachtig. We waren die dag de enige gasten en soms is dat heerlijk!
wilista

Bericht door wilista »

Geweldig, heb al wat opgesnord wat jullie aangegeven hadden. dat neem ik mee.. Bedankt.

GR. William
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Bedankt voor de karma en heel veel succes en reisplezier.
eva12

Qreply

Bericht door eva12 »

hoi, geen id of het nu al ver genoeg januari is dat jullie weg zijn :P maar toch nog maar even een reactie.
op wildcoast.co.za kun je onder het kopje accomodation ook veel vinden.
Port st johns, Coffee bay, Hole in the wall, Bulungula, chintsa,
allemaal supermooi en dit zou ik zeker niet overslaan. Ik heb veel van Zuid afrika gezien.. maar ben echt helemaal dol op de wild coast!
wilista

Bericht door wilista »

Hoi allemaal, bedal ankt voor info zover....maandag vertrek ik. Ben erg benieuwd. Ik zal jullie adviezen, tips meenemen.

Gr. William
Plaats reactie