Probleem met visum in Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Mosafir
Reiziger

Probleem met visum in Maleisië

Bericht door Mosafir »

Het is mij nu pas binnengedrongen!
Ik heb een retour ticket van adam naar kuala lumpur. Het volgende:
Ik vertrek de 25ste van januari en ik kom eind mei pas terug. Ik ben echter niet van plan de hele periode in Maleisie te verblijven, maar ik ga na een 15 dagen richting Indonesie.
Hoe moet ik dat regelen kwa visum?Gaan ze daar moeilijk overdoen?Wie heeft dit eerder meegemaakt?
Jenny
Reisexpert

Re: Probleem!!

Bericht door Jenny »

Geen probleem.

Ik las ergens in een ander topic dat je van Maleisie naar Bali wilt vliegen, dus je hebt een ticket het land uit. (Even uitprinten voor de zekerheid.) Je krijgt bij aankomst in Maleisie een stempel in je paspoort waarmee je 90 dagen in het land mag blijven. Wanneer je naar Borneo vliegt, krijg je een apart stempel dat je daar x-dagen mag blijven (ik weet niet meer hoe lang, ik dacht 30 dagen...). Al die stempels zijn gewoon gratis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Jenny schreef:Geen probleem.

Ik las ergens in een ander topic dat je van Maleisie naar Bali wilt vliegen, dus je hebt een ticket het land uit. (Even uitprinten voor de zekerheid.) Je krijgt bij aankomst in Maleisie een stempel in je paspoort waarmee je 90 dagen in het land mag blijven. Wanneer je naar Borneo vliegt, krijg je een apart stempel dat je daar x-dagen mag blijven (ik weet niet meer hoe lang, ik dacht 30 dagen...). Al die stempels zijn gewoon gratis.
Dus ik moet een visum hebben dat ik naar bali vertrek?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het zou inderdaad het makkelijkste zijn dat je een ticket naar Bali hebt. Wanneer je boekt bij Air Asia zijn tickets goedkoper wanneer je tijdig boekt, dus in dat opzicht is het alleen een win-win situatie om voor vertrek al dingen vast te leggen.

Wanneer je korter dan 30 dagen naar Indonesie gaat, kun je ter plekke een visa on arrival krijgen. Dit kost US$ 25, en ook hier heb je weer een ticket het land uit voor nodig. (Je sprak elders over Jakarta - Vietnam, dat zou een goede optie zijn.)

P.S. Ik weet niet of je van plan bent om in 15 dagen van Den Pasar naar Jakarta te reizen, maar dat is echt veel te kort!
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Jenny schreef:Het zou inderdaad het makkelijkste zijn dat je een ticket naar Bali hebt. Wanneer je boekt bij Air Asia zijn tickets goedkoper wanneer je tijdig boekt, dus in dat opzicht is het alleen een win-win situatie om voor vertrek al dingen vast te leggen.

Wanneer je korter dan 30 dagen naar Indonesie gaat, kun je ter plekke een visa on arrival krijgen. Dit kost US$ 25, en ook hier heb je weer een ticket het land uit voor nodig. (Je sprak elders over Jakarta - Vietnam, dat zou een goede optie zijn.)

P.S. Ik weet niet of je van plan bent om in 15 dagen van Den Pasar naar Jakarta te reizen, maar dat is echt veel te kort!
thanx, het probleem echter is dat ik geen visa card heb. Ik kan beter andermans visa card gebruiken, om op z'n minst een ticket te regelen van kuala lumpur nr bali.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

officieel moet de creditkaart houder dezelfde zijn als degene die vliegt. Ze schijnen daar naar te kunnen vragen en ik begreep dat jenny daar ooit een probleem mee heeft gehad.

Is het niet gewoon mogelijk om in nederland een visum te regelen voor maleisie? Dan heb je het probleem ook op gelost.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

bolletjeom schreef:officieel moet de creditkaart houder dezelfde zijn als degene die vliegt. Ze schijnen daar naar te kunnen vragen en ik begreep dat jenny daar ooit een probleem mee heeft gehad.

Is het niet gewoon mogelijk om in nederland een visum te regelen voor maleisie? Dan heb je het probleem ook op gelost.
Ik heb een oplossing gevonden voor het hele gedoe met visa card.
Gewoon een debit card aanschaffen. Dat werkt als een creditcard zonder dat je rood staat ( je maakt zelf geld over en je betaalt alleen hetgene wat je al hebt).
Ideaal!

Maar thanx voor jullie reacties!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vertel eens wat meer over een debet card!
er zijn meer mensen met soortgelijke problemen. Dat ze geen credit card kunnen krijgen, willen hebben etc.
Hoe werkt dat en hoe kom je aan zo'n debet card???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

bolletjeom schreef:vertel eens wat meer over een debet card!
er zijn meer mensen met soortgelijke problemen. Dat ze geen credit card kunnen krijgen, willen hebben etc.
Hoe werkt dat en hoe kom je aan zo'n debet card???
Klopt ja. Heel veel mensen hebben met dat te maken gehad, onder andere yours truly. Het is eigenlijk net een creditcard, maar hier zet je dus geld op. Dus je komt nooit rood te staan, omdat je niet verder dan jouw geplaatste bedrag kan pinnen. Het is ook wereldwijd te gebruiken en je kan het ook gebruiken tijdens online tickets kopen.

Hier zijn een paar opties:
http://www.creditcard-vergelijk.nl/cred ... 3godfSCnqA

Ik zelf twijfel tussen een exacard en een moneybookers. Ik gebruik het alleen als ik bijvoorbeeld tickets wil reserveren of hotel, dan kan ik snel geld overmaken via iDeal.
Owja, volgens mij wordt er niet naar de bkr gekeken. Je hoeft alleen kopieen van je documenten op te sturen en dan krijg je het.

Ik ben er ook pas vandaag opgekomen, dus excuseer mijn tekort aan kennis hieromtrent!
GREAEA
Reiziger

Bericht door GREAEA »

Ik heb al ruim een jaar zo'n debit kaart van Neteller. Ik kon ook geen creditcard krijgen en heb toen deze genomen en het werkt inderdaad precies hetzelfde als een creditcard alleen moet je nu het geld op de kaart hebben staan wil je kunnen betalen. Heb 'm toen gekocht, omdat ik naar de VS ging en een creditcard daar wel nodig is. Ben er zeer tevreden over!
Mosafir
Reiziger

Re: Probleem met visum in Maleisië

Bericht door Mosafir »

Ik ga voor een exacard. Het lijkt me erg betrouwbaar en je kan het laten registreren bij moneybookers.
Ik laat jullie weten hoe de kaart is als ik hem krijg.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:officieel moet de creditkaart houder dezelfde zijn als degene die vliegt. Ze schijnen daar naar te kunnen vragen en ik begreep dat jenny daar ooit een probleem mee heeft gehad.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar er is me inderdaad wel een paar keer gevraagd of ik in het bezit was van de cc waar mijn ticket mee geboekt was.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Een gewone bankkaart (~Maestro) is volgens mij ook een debet-kaart, hoor.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Heb geen problemen met de cc gehad toen ik m'n vlucht boekte met de cc van mijn vader. Er is niet naar gevraagd ofzo...
Wel lag er bij mijn vader binnen no time een envelop op de mat van de bank. Of hij wel wist dat er een flink bedrag was 'gebruikt' of van zijn kaart was 'gehaald'?
De cc wordt nauwlijks gebruikt en dan opeens een flink bedrag; vonden ze enigszins verontrustend bij de bank. Alleen maar goed dus :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Yvonnetje schreef:Heb geen problemen met de cc gehad toen ik m'n vlucht boekte met de cc van mijn vader. Er is niet naar gevraagd ofzo...
Wel lag er bij mijn vader binnen no time een envelop op de mat van de bank. Of hij wel wist dat er een flink bedrag was 'gebruikt' of van zijn kaart was 'gehaald'?
De cc wordt nauwlijks gebruikt en dan opeens een flink bedrag; vonden ze enigszins verontrustend bij de bank. Alleen maar goed dus :)
Ik heb verschillende keren mijn cc moeten laten zien bij het inchecken, en als ik dat niet kon/wilde mocht ik niet mee. Je hebt dus geluk gehad!
Plaats reactie