Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
tom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door tom »

Ik vind het echt fantastisch die sneeuw. zo prachtig!! vooral in het bos!
Mensen moeten ook niet zo zeuren over vertragingen enzo (behalve als je moet vliegen, dan mag het ;) ). ik heb er ook veel 'last' van maar wat maakt het uit. Eindelijk weer wat natuur in de stad! de trein pakken geeft me bijna het gevoel alsof ik weer op reis ben; geen idee hoe laat en of die bus / trein nu wel vertrekt. en lang leve de NS die te hulp schiet met gratis koffie ^O^ . zo'n dik pak sneeuw is echt wel lang geleden, heerlijk!
amassakoul
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Het is mooi om te zien, maar als je zoals gisteren niet bij een musical kan komen waar je al 2 maanden kaarten voor hebt dan wordt je ook niet vrolijk ;) .
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Heerlijk die sneeuw! Zojuist nog met full-lock overstuur en driftig naar grip malende banden op het industrieterrein een bocht om gegleden, gelukkig waren m'n zijruiten ook sneeuwvrij. En gelukkig bood die bocht (en het verkeer) ook de ruimte voor zo'n glijpartij, gepland was het namelijk niet, leuk wel. Ik ken ook plaatsen waar dit flinke blikschade opgeleverd zou hebben...

Wel minder was de dichte mist in de polder, zeker als er tegenliggers met felle koplampen langskwamen zag je echt helemaal niks meer, alleen één grote witte vlek. De weg is door de sneeuw sowieso al haast niet meer te herkennen, van een schoongereden spoor was geen sprake meer, alles is wit. En per ongeluk de berm meepikken is geen goed idee, ergens verstopt onder de sneeuw staan toch wat paaltjes...

Maar goed, ik heb nog makkelijk praten op nog geen 15km van m'n werk wonend. Als je verder weg moet zal het toch verdomd lastig zijn.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik hooop alleen dat ze niet meer te veel vluchten vanaf Charleroi gaan cancellen wil woensdag toch wel graag vliegen...

Zaventem gaat mss op slot omdat ze niet meer genoeg ontdooiingsvloeistof hebben..
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

wel ben weer in nl. vliegtuig een uur vertraging omdat ze op schiphol s ochtends naar mijn mening gewoon te laat waren begonnen het vliegtuig ijs vrij te blazen. waardoor het te laat in malaga was om mij op tijd in nl te krijgen, maar maakte mij niet uit had verder toch geen plannen voor vandaag. trein reed gelukkig alleen ook wat vertraagt, maar die was lekker warm dus ook geen probleem. nog geen last van temp verschil, malaga was nog 15 graden en hier min 5 mm aj een verschil!! maar in huis heb ik de trui al weer uit omdat het mij te warm is met die aan en mijn moeder heeft het nog steeds fris of koud volgens mij moet ze gewoon meer warme kleding aantrekken. :N _O-

@ bolletjeom, lees dus dat jij ook goed terug bent gekomen in nl met wat vertraging door de treinen in nl, wel bale dat je dan nu direct verkouden bent zeg.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, verkoudheid heeft grootheidswaanzin, die is zich echt mega aan het uitsloven...haha

Op mijn werk is het 1 grote chaos. van het weekend hadden we 40 gestrande groepen. daarvan zijn er nu nog 5 die niet onderweg zijn. Die hebben ondertussen wel al 2 of meer keer op schiphol gestaan voor weer een nieuwe vlucht...die wederom gecancelled werd.
De redenen van de annuleringen worden ook steeds vager. Brussel zit dicht, Engeland loopt nauwelijks, Frankfurt is een drama en toestellen staan op verkeerde plekken op de wereldbol of worden zonder pardon ingezet voor ander vluchten.
Kortom, wij zitten hier in een officiele sneeuwcrisis.

Vanochtend een half uur eerder van huis gegaan. ging die trein helemaal niet en mijn oorspronkelijke trein had 35 minuten vertraging. Een uur te laat komen op een hectische dag is niet leuk..... voor je collega's

maar goed. We slaan ons er weer dooheen. hoop dat het niet te hard gaat dooien
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ja je doet er niks aan want aan de ns tijden heb je op het moment ook geen bal.
enigste optie is thuiswerken als ze willen dat je op tijd begint!! alleen is dat voor veel bedrijven geen oplossing.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Net terug uit Hamburg, nauwelijks vertraging gehad met de trein (ja, wonder maar was ook eerder dan gepland vertrokken). Wat een topstad zeg, echt super! Blauwe luchtjes, sneeuw, kerstmarkten, Speicherstadt, Reeperbahn, Altstadt, schattige leuke musea. Heel erg leuk. Kan alleen maar zeggen: go go go!

Maar goed... een nieuwe bestemming. Dit keer wel een beetje zonnig hoor... Marokko? Kun je daar goed zelf rondreizen?

(En ja, verkoudheid heeft grootheidswaanzin, die van mij denkt al datie een bijholteontsteking is... au)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ik had ook gehoopt zo onderhand hier ook weer eens een nieuwe bestemming te kunnen melden. Tot een paar dagen geleden was het zeker: Taiwan, met stopover in Hong Kong. Maar ja, dan kom je ineens een scherp geprijsde vlucht naar Japan tegen, en is er toch weer een beetje twijfel. En vervolgens een nieuwsbrief van een Japan-site met daarin o.a. iets over een festival in Nara wat mooi binnen de geplande periode zou vallen. En net lees ik toevallig iets over een grote autoshow in Tokyo, half januari. En dan krijg ik ineens toch wel erg veel zin in twee weekjes Japan....

Wat blijft kiezen toch lastig...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Wat is de prijs (en site waar je het hebt gevonden?)? Ik zit er ook over na te denken om volgend jaar een keer terug te gaan naar Japan (en misschien nog wat erbij te pakken).
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

mm wat ga ik doen na de kerst!! egypte blijkt kouder dan verwacht, maar eens naar tickets kijken en locaties. wat een luxe probleem is dit zeg!!! 8-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

LovesStedentrips schreef:Maar goed... een nieuwe bestemming. Dit keer wel een beetje zonnig hoor... Marokko? Kun je daar goed zelf rondreizen?
Ja hoor kan prima, ook leuk voor een weekje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Rick schreef:Wat is de prijs (en site waar je het hebt gevonden?)? Ik zit er ook over na te denken om volgend jaar een keer terug te gaan naar Japan (en misschien nog wat erbij te pakken).
Het eerste wat ik tegenkwam was op Ebookers met Lufthansa, voor €550 heen naar Tokyo, terug vanaf Kansai. Die vlucht kom ik nu echter helaas niet meer tegen. Als alternatief heeft Finnair voor 600 een retour Tokyo of Kansai, of 640 voor de combinatie. Voor een paar euro minder had EgyptAir op een paar data ook nog vluchten, maar die hadden nogal langdurige transfers. En als last resort is er altijd nog Emirates, voor 700 heb je daar de data, tijden en bestemmingen voor het uitzoeken.

Maar nog even met m'n baas bespreken, maar zoals het er nu naar uitziet gaat het inderdaad Japan worden. Heb gisteren al snel een mooie route in elkaar gedraaid (Tokyo - Yokohama - Kanazawa - Nara - Hiroshima - Shimonoseki - Onomichi - Kyoto), ruim twee weken en toch maar een weekje Rail Pass. Vanavond maar eens boeken...
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Zo zag net dit fimpje over de rijen in engeland voor de eurostar bussen. Wat een chaos toch in europa met een beetje sneeuw :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

*O* *O* *O* in mijn kerstpakket zat een vliegticket!!!! *O* *O* *O*

ik kan kiezen uit:Barcelona, Madrid alles in duitsland en Engeland en Rome
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie