Zomervakantie 2011, Budget € 1.000 p.p.

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
arjanmulder22

Zomervakantie 2011, Budget € 1.000 p.p.

Bericht door arjanmulder22 »

Hallo reizigers,

Mijn vriendin en ik zoeken een mooie bestemming voor de zomervakantie van 2011.
Helaas zijn wij aankomend jaar nog gebonden aan de schoolvakantie en daarom zoeken wij iets in de periode van 13 augustus t/m 28 augustus.

Waar zijn we al geweest:
Turkije: Kusadasi, Side, Marmaris en Alanya
Spanje: Salou, Lloret, Malgrat, Gran Canaria en Mallorca
Hongarije: Boedapest
Zweden: Stockholm
Mexico: Playa del Carmen
Frankrijk: Parijs

Waar zouden we graag heen gaan:
Thailand: groepsreis of zelfstandig reizen
Amerika: vooral Florida lijkt ons erg mooi, zelfstandig of groepsreis

Wat vinden we leuk en wat vooral niet:
Wij zijn uitgekeken op strandvakanties en willen daarom graag actievere vakanties. Wij zijn 25 en 22 en zijn nog niet van die echte fanatieke cultuur snuivers. Dus veel musea of tempels hoeft voor ons ook nog niet. Ons lijkt het vooral erg leuk om rond te reizen en zo verschillende landschappen te zien.

Het liefst zouden wij ook zelfstandig willen reizen maar mocht dat niet haalbaar kunnen zijn dan zou een groepsreis ook kunnen. Hier hebben wij totaal geen ervaring mee maar wij hebben daar een bepaalde gedachte bij, namelijk veel 50+ of is dit een vooroordeel die niet juist is?

Niet geheel onbelangrijk is natuurlijk om het budget te vermelden. Wij zitten te denken aan € 1.000 p.p. Dit is dan voor de vlucht, verblijf en eventueel vervoer. Eten en uitjes niet meegerekend!
Het budget is wat mager aangezien ons in 2012 een droomreis van 8 weken Australië voor de boeg staat.

Graag krijgen wij reactie of de 2 landen waar we graag heen zouden willen gaan haalbaar zou moeten kunnen zijn of totaal niet. Mochten jullie andere landen kunnen aanraden dan horen wij dat uiteraard ook graag.
Jenny
Reisexpert

Re: Zomervakantie 2011, Budget € 1.000 p.p.

Bericht door Jenny »

Waarom neem je eten en uitjes niet mee in je budget? Juist excursies (en alcohol) kunnen relatief veel kosten!

Je wilt in de zomer op vakantie, tickets zijn dan relatief duur. Half augustus beginnen de prijzen misschien net een beetje te dalen, maar verwacht geen spotgoedkope prijzen. En wacht vooral niet te lang met boeken.... Als je goed zoekt moet je voor 700 euro in Thailand kunnen komen. Misschien voor minder, maar het blijft een dure periode.

Je wilt twee weken weg, dus je hebt een budget van ongeveer 20 euro per persoon per dag. Dat is meer dan voldoende voor eten, vervoer, accomodatie en zo nu en dan een excursie. Tenminste, als je kiest voor niet al te luxe accomodatie.

Zelfstandig rondreizen in Thailand gaat echt heel makkelijk, lees maar eens wat draadjes over thailand op dit forum. Ook in de landeninformatie vind je veel info.

Houd er echter rekening mee dat vaccinaties ook geld kosten, al krijg je dat soms van je verzekering.

Over de VS kan ik niks zeggen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Ik weet niet hoe het zit met rondreizen in Florida. Ik ben in september - oktober vooral in Orlando en omgeving geweest en hebben daar een prive villa met 4 slaapkamers en auto gehuurd voor 23 dagen. Dit heeft ons 1100 euro gekost incl vliegticket.
Wel is het in juli - augustus ontzettend warm in Florida. Ik zou persoonlijk niet gaan in die periode. In september - oktober was het nog altijd 35 graden.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Amerika is heel erg groot dus het hangt er een beetje vanaf of je met je budget uitkomt. Een auto huren is wel het handigst.

Budget gezien is thailand natuurlijk de veel betere optie. Zelf als is het vliegticket duurder de dagelijkse kosten zijn een stuk minder.

Aangezien je in 2012 ook al naar een westersland gaat zou ik ervoor kiezen om in 2011 dan naar iets anders te gaan dus Azie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
arjanmulder22

bedankt voor de snelle reactie's.

Ik heb op dit moment tickets gevonden voor 720 p.p. naar bangkok.

Jenny geeft aan dat €20,- per dag als budget voor vervoer, slaapplaats en eten genoeg is. Is dit uit recente ervaring?
Ik heb het forum en reisinformatie over thailand al aardig doorgespit en daar kwam ik wel wat budgetten tegen maar die waren al vrij oud (2006 meen ik)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In 2006 kon je met 15 euro rondkomen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zijn ook een hoop landen die goedkoper zijn om naar toe te vliegen en die ook erg leuk kunnen zijn. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Marokko of de Baltische staten, oost-europa etc.
Thailand kan natuurlijk ook al zal een groot deel van je budget dan naar het vliegticket gaan.
Eten en uitstapjes zijn vaak meer dan de helft van je dagbudget.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

nog een stem voor marokko. natuurlijk heerlijk om naar thailand te gaan maar een beetje ver voor twee weekjes. voor 100 euro vlieg je naar marokko en dan zit je daar lekker ruim in je geld om allemaal leuke dingen te doen die je anders niet zou kunnen betalen.
amassakoul
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Thailand heeft een erg grote besmettingskans voor het reis-virus ... en je geraakt daar nooit meer van af *_*
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

als ik naar jullie leeftijden kijk zou ik denk ik een interrailreis door europa aanraden, toen ik 25 was heb ik zo'n global pass aangeschaft want dat is laatste jaar dat het nog goedkoop kan en lekker veel van europa gezien.. op deze manier kan je veel verschillende landschappen, landen en culturen zien..

ik heb tijdens mijn interrail een maand richting zuid oost europa gereisd en in totaal een 1000 euro uitgegeven..

Verder is Thailand zeker een aanrader en heel goed zelfstandig te doen!

In groepsreizen kunnen de leeftijdscategorien erg verschillen ligt heel erg aan de organisatie met wie je boekt, vaak kan je van te voren ook al wel beetje de groepssamenstelling zien..op de website hebben sommige reisorganisaties dat namelijk bij de reizen aangegeven..
arjanmulder22

Mensen een late reactie van mijn kant maar alsnog dank voor jullie reactie's.

Wij hebben vorige week besloten om naar Thailand te gaan. Sterker nog de tickets zijn ook al geboekt.
We gaan van 13 aug t/m 27 aug en vliegen met China Airlines voor € 680,-

Nu hebben we al globaal een route in ons hoofd alleen weten we niet zo goed naar welke strandplek we de laatste +/- 3 dagen willen vertoeven dus mocht iemand tips hebben dan horen wij dat graag.
Plaats reactie