Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
merc
Wereldreiziger

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door merc »

Shuttlebus zoeken of nog beter een gewone bus, das veel goedkoper (stoppen voor de deur van terminal 3, deur 5) en de stad in, mijn hostel was 5 minuten lopen vanaf m'n bushalte.
Bij m'n hostel gewoon bij een groepje verschillende nationaliteiten gaan staan en voor je het weet ben je in gesprek.
Sinds m'n aankomst misschien 3 dagen me alleen gevoeld, en ik ben absoluut geen sociaal persoon, verre van zelfs, ik heb thuis slechts 1 vriend en 3 vage bekenden.
Hmm, over alleen gesproken, ik ben als laatste nog op en moet de boel afsluiten, ga m'n mandje in.
Goedemiddag, truste! :D
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Jaja, voor mij ook nog maar ffies... 20 Januari...
De laatste puntjes op de ï zetten voor de grootse trip!
Nog ff reisverzekering regelen, backpackie leasen van 'n vriend, goeie stevige wandelschoenen vinden...
En dan ben ik er wel 's klaar voor denk ik zo!

Is het nog handig om traveller Cheques mee te nemen uit NL en dan daar een bankrekening openen en dat geld er dan op te storten???

En hoe gaat dat met overstappen van een vliegtuig? (heb nog nooit gevlogen... :? ) Hoe gaat dat met je bagage? Moet je dat gewoon bij zo'n lopende band gaan staan en als jou tas langs komt hem er vanaf plukken en bij het volgende vliegtuig weer op de lopende band leggen. Of gaat suks automatisch? Misschien nog andere tips met het vliegen?
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Traveller Cheques, bestaan die nog ?
Ik heb hier een rekening geopend en met m'n rabobank online gedoe geld overgemaakt. Duurde even maar ik ben dol op m'n eftpos kaart... :)
Vergeet niet je wandelschoenen goed in te lopen, niet dat je straks met nieuwe schoenen en blaren rondloopt...

Mijn bagage ging als Long Haul bagage mee, oftewel zij regelen alles tot je bestemming. Dan maar hopen dat ze jou tas niet ergens achterlaten ;)
Verders, uhm, ik ga zelf volgende keer liever aan het gangpad zitten ipv bij het raam, maar das persoonlijk.
RpBruno

Bericht door RpBruno »

merc schreef: Mijn bagage ging als Long Haul bagage mee, oftewel zij regelen alles tot je bestemming. Dan maar hopen dat ze jou tas niet ergens achterlaten ;)
.
Ja maar is dat bij alle vluchten zo?
Bedankt voor de tips!
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

RpBruno schreef:
merc schreef: Mijn bagage ging als Long Haul bagage mee, oftewel zij regelen alles tot je bestemming. Dan maar hopen dat ze jou tas niet ergens achterlaten ;)
.
Bedankt voor de tips!
Is toch altijd even opletten als je op een vreemd vliegveld komt. Als je bijvoorbeeld Washington DC als tussen stop hebt moet je het koffer ophalen bij de bagage band en nog geen 30 meter verder moet je hem weer op een andere band leggen en dan kan je weer doorlopen naar de gate.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

RpBruno schreef:
.
Bedankt voor de tips!
Meestal wel, al zijn er een paar uitzonderingen. Bij het inchecken op Schiphol (of waar dan ook) wordt er altijd gezegd als je onderweg iets moet doen. Dus soms krijg je al je boardingpassen voor het hele traject, soms heb je een boardingpas voor het eerste traject en moet je je bij het overstappen wenden tot de transfer desk. Maar echt, dat wordt heel duidelijk gezegd! (En je ziet het ook als je kijkt naar de papieren die in je handen gedrukt worden.) Tassen gaan MEESTAL in een keer mee, uitzondering is de VS, of als je aankomt op een internationale luchthaven en dan een binnenlandse vlucht neemt. Wederom, dat wordt gezegd. En bij twijfel gewoon vragen :Y

't Is je eerste vlucht, dus hier nog een tip: HEEEEEEEEEL soms is bagage vertraagd. Dat is vervelend, maar het is nog vervelender wanneer jij bepaalde medicijnen moet slikken, of wanneer je waardevollen documenten in je check in bagage hebt zitten. Stop die dan ook ALTIJD in je handbagage, inclusief pasjes van verzekeringen enzo.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Damn.
Had al m'n plannen gemaakt voor kerst en oud- en nieuw, komt er iets...of iemand, op je pad, en alles veranderd.
Nu lig ik misschien niet aan het strand met de kerst maar loop ik dag 3 van de Heaphy track...21 kilometer...lol.
Moeilijke keuze...
Ik wil toch echt wat Great Walks proberen :D
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Heey peeps!!

Ben gister aangekomen in Auckland na 5 weken Sydney. Heb daar 2 weken gefeest en gewerkt! Zit nu bij een vriend van me wat hier woont maar die moet tot donderdag werken en kunnen daarna pas vertrekken. Het weer zit hier komende week erg tegen en heb geen zin om een week in een huis alleen te zitten buiten auckland! Heeft iemand tips wat ik kan gaan zoen vanaf zondag t/m donderdag??
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Buiten Auckland of in Auckland ?
Veel mensen gaan naar Piha in het westen, Paihia in het noorden of Waiheke Island in het noorden.
In Auckland zelf ben ik groot fan van One Tree Hill, Broadway en Mission Bay of Davenport.
Maar je kan het ook wat verder van huis zoeken...
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Liefst ergens in het noorden! Weer in Auckland voorspeld de komende week namelijk weinig goeds dus kan beter Auckland gaan verlaten en het een beetje in het noorden gaan zoeken!!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Misschien dat jullie het al wel ergens tegen zijn gekomen, maar een BBH card is een aanrader. Ik weet niet meer precies wat het kost, maar die kaart heb je er zo uit en er zitten leuke hostels tussen!
Veel hostels in NZ zijn BBH hostels en met die kaart krijg je een paar Dollar korting per nacht.
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Angela82 schreef:Misschien dat jullie het al wel ergens tegen zijn gekomen, maar een BBH card is een aanrader. Ik weet niet meer precies wat het kost, maar die kaart heb je er zo uit en er zitten leuke hostels tussen!
Veel hostels in NZ zijn BBH hostels en met die kaart krijg je een paar Dollar korting per nacht.
Deze hoef je niet van te voren aan te vragen toch? Maar die kan je bij ieder BBH Hostel in NZ aanvragen toch?
Zijn deze kaarten ook geldig in Australië?
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Nee, die hoef je idd niet van tevoren aan te vragen. Je kan gewoon een kaart kopen in een BBH hostel. Daar hebben ze ook boekjes met alle BBH hostels erin.
De kaart kan je alleen in NZ gebruiken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Marije ik heb even schaamteloos je idee over genomen en ben ook een Australië ketstopic begonnen. *O*

Ben je trouwens al vertrokken of wanneer moeten we een van onze vaste krachten gaan missen?!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Yep, ik ben vertrokken! Ben nu een paar dagen in Sydney en morgen vlieg ik naar Christchurch!!! Zag alleen net een mailtje dat mijn hostelbooking van 2 nachten daar gecancelled is door earthquake damage...dus nu snel nieuw hostel zoeken....
Maar verder heb ik het enorm naar mijn zin. Sydney is echt een heerlijke stad, ik ben helemaal dol op de ferries! *O*
Plaats reactie