Backpacken met een motorfiets.
Backpacken met een motorfiets.
Is het te doen om te backpacken met een motorfiets door zuid oost azie? en hoe zit het met het vervoeren van van de motorfiets over de zee?
Als het mogelijk is, wil ik als ik in maleisie aankom een motorfiets kopen en daarmee heb ik het vervoer probleem opgelost en kan ik zelf beslissen waar ik heen ga en hoelaat ik ook heenga.
Wat vinden jullie van het idee en is het haalbaar?
Als het mogelijk is, wil ik als ik in maleisie aankom een motorfiets kopen en daarmee heb ik het vervoer probleem opgelost en kan ik zelf beslissen waar ik heen ga en hoelaat ik ook heenga.
Wat vinden jullie van het idee en is het haalbaar?
Re: Backpacken met een motorfiets.
Kijk op thorntree of gt-riders; daar vind je veel info hierover.
Kijk hoe je grenzen wilt gaan oversteken; met name vietnam grens is erg moeilijk (als het al mogelijk is). Zoek uit hoe het zit met registraties daar (kenteken). heb je een internationaal rijbewijs? zoek goed uit hoe het zit met aansprakelijkheid en verzekeringen per land. weet je iets van brommers af? het is bijna noodzakelijk dat je zelf kleinigheden kunt repareren.
Kijk hoe je grenzen wilt gaan oversteken; met name vietnam grens is erg moeilijk (als het al mogelijk is). Zoek uit hoe het zit met registraties daar (kenteken). heb je een internationaal rijbewijs? zoek goed uit hoe het zit met aansprakelijkheid en verzekeringen per land. weet je iets van brommers af? het is bijna noodzakelijk dat je zelf kleinigheden kunt repareren.
amassakoul
Re: Backpacken met een motorfiets.
Los van de registratie en de verzekering van de motor: houd ook je eigen visa in de gaten. Je zult geen uitreistickets hebben, en het is maar de vraag hoe men daar mee omgaat aan de grens. Wellicht zijn reserveringen van hotelovernachtingen voldoende?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie