later vertrekken dan gepland.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Mosafir
Reiziger

later vertrekken dan gepland.

Bericht door Mosafir »

Hoi,

Ik heb dus een groot probleem, door wat gedoe op school dreig ik niet op de 25ste van januari op backpack te gaan.
Ik heb al geboekt via vliegtuigfabriek.nl. Het is vrijwel zeker dat ik het niet haal. Is het mogelijk dat ik later kan vertrekken en zonder dat k veel kwijtraak aan de ticket?Het is trouwens een retourtje. stel dat ik na de 25ste van januari vertrek met een ander enkeltje. Kan ik dan terugkomen met de oude retourticket?
Jenny
Reisexpert

Re: later vertrekken dan gepland.

Bericht door Jenny »

Om met de laatste vraag te beginnen: als je met een ander enkeltje weg gaat, kun je meestal NIET terugkomen met het tweede ticket van een retourtje. Je was er niet op de heenweg, dus gaat men er van uit dat je er op de terugweg ok niet bent. Bovendien: een enkeltje ver weg is meestal bijna net zo duur als een retourticket, dus veel verdien je er niet mee.

Of je je heenvlucht kan wijzigen hangt af van het soort ticket en de maatschappij waarmee je vliegt en de klasse waarin je vliegt. Soms kun je voor een paar tientjes wijzigen, soms kan dat helemaal niet. Goedkope tickets zijn vaak moeilijker te wijzigen dan de duurdere tickets. Je kan dus het best contact opnemen met het reisbureau en vragen wat de opties zijn er welk prijskaartje daar aan hangt.

Succes met regelen, en hopelijk kan je gewoon volgende maand gaan!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

euhmm,
ik doe even een gokje...
Als het een retourticket is ben je verplicht om zowieso de eerste vlucht bv. Nederland-Bestemming te gebruiken...Indien je dit niet doet dan heb je een 'no show' en dan vervalt ook de rest van de vluchten. in jou geval de terugvlucht X-Nederland.

Kan je niet proberen om de datum van de heenvlucht gewoon, via een meerkost te wijzigen, en te zetten op de datum waarop je wel kan vertrekken. Op die manier is er geen probleem.

Indien je een reisannulatie verzekering hebt kijk je ook best eens na wat zij voor jou kunnen betekenen. maar persoonlijk denk ik dat dit niet heel veel zal zijn...aangezien je een geldige reden moet hebben.

Veel succes nog
gr eleln
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Hoi,

Beste en goedkoopste optie is denk ik contact opnemen met de maatschappij waarmee je vliegt en de datum van de heenvlucht laten verzetten. Hier moet je voor betalen maar zal altijd goedkoper zijn dan een nieuw ticket. Maar het kan zijn dat je een ticket hebt geboekt waarbij geen wijzigingen mogelijk zijn (dit is vaak bij aanbiedingen het geval) dat zou erg balen zijn. Het enige wat je dan kunt doen is zeuren en hopen dat ze je toch helpen ;) .

Het komt er eigenlijk op neer dat je ff moet bellen met de maatschappij waarmee je vliegt of het bureau waar je geboekt hebt om uit te zoeken wat je opties zijn. Alles wat wij kunnen doen is speculeren over je opties.

Janneke
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Wanneer je een annuleringsverzekering hebt dan kan bijvoorbeeld een herexamen een geldige annuleringsreden zijn.

Verder zijn de antwoorden al gegeven. Informeer of je de begin datum kunt verzetten. En er is een goede kans dat daar kosten aan verbonden zijn als het kan.

Een andere vlucht en dan op je ticket instappen is niet mogelijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie