Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
ik kom er net achter dat we in Amsterdam een icebar hebben
XtraCold Amsterdam bestaat uit twee gedeelten. Bij binnenkomst worden de gasten verwelkomd in de "coole" lounge. In deze ruimte kun je wat eten, drinken en genieten van de voortreffelijke ambiance.
De naam zegt het al, in de XtraCold Icebar is alles van ijs. De muren, de bar, de krukken en zelfs de glazen. Bij een temperatuur van -10 graden Celsius kan in dit ijsparadijs een overheerlijke vodka-cocktail worden gedronken en voor de liefhebbers is hier zelfs Extra Cold Bier verkrijgbaar. Ieder jaar wordt de Icebar in zijn geheel weer verbouwd, en elk half jaar komt er een nieuw thema in. Dit betekent dat 30 ton ijs uit de Ice Bar gehaald moet worden, maar ook dat er opnieuw 30 ton aan ijssculpturen terug de Ice Bar in moet.
Bij de entree van de Icebar krijgt elke bezoeker thermokleding en speciale handschoenen die vóór het binnengaan van de XtraCold Icebar uitgereikt worden. Enkele ogenblikken na het betreden van de Icebar, start onze 4D Ice Xperience. Een 3D animatie die is als een ride: de show duurt 30 minuten en door middel van een polariserende bril, speciale kleding, windturbines en natuurlijk de ijskoude temperatuur van -10 maak je een bloedstollende reis over ijsbergen en langs steile afgronden op fantasie ijslandschap
Is het ook wel. Ik ben in de icebar Stockholm geweest. Maar dan heb je ze wel gelijk allemaal gezien hoor denk ik . 20 Euro, een drankje uit een glas van ijs, en een half uur verder en je hebt het wel weer gezien .
het kost hier 19.50 voor een half uur met 2 gratis drankjes uit een ijsglas en een 3d animatie beleving.
Toch lijkt het me een grappige ervaring. Leuk om in de winter heen te gaan. Dan stap je naar buiten en heb je het lekker warm...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dat lijkt mij ook echt nog eens leuk om heen te gaan, het gewoon een keer gezien hebben... zijn van die dingen die ik eens in mijn leven wel eens gedaan wil hebben