Must see Thailand - Maleisie - Singapore - Borneo

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Evelien1983
Wereldreiziger

Must see Thailand - Maleisie - Singapore - Borneo

Bericht door Evelien1983 »

Hey hallo reizigers!

Over 2 maanden ga ik bijna 5 weekjes op reis, eerste keer alleen, Zuid-Oost Azie. Helemaal super! Ben wel iemand die graag goed voorbereid op reis gaat en gelukkig kan ik hier een heleboel info terugvinden, waarvoor dank ^O^

Toch zou ik het tof vinden om van de kenners wat must-see plekken te horen op mijn route. Ik vlieg naar Bangkok en wil vanaf daar naar het zuiden reizen en Maleisie en Singapore bekijken en ook nog een stukje Borneo.
De bekende plekken heb ik denk ik wel op een rijtje:
- Khao Sok NP (Thailand)
- Cameron Highlands (Maleisie)
- Perhentian Islands (Maleisie)
- Melakka (Maleisie)
- Singapore
- Borneo (orang oetans bekijken en een jungle trekking o.i.d)

Hebben jullie nog aanvullingen, tips of aanbevelingen van wat ik moet gaan doen, of welke plekken ik echt gezien moet hebben? Ik hoor het graag, m'n planning staat namelijk nog lang niet vast ;)

Groetjes, Evelien
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Must see Thailand - Maleisie - Singapore - Borneo

Bericht door Tikva »

Goede planning volgens mij.
Melakka zou ik niet echt een must see vinden, wel Bangkok. Maar daar kom je dus neem lekker je tijd in Bangkok.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Vliegen naar Borneo doe je vaak het goedkoopste vanaf Johor Baru. Dit ligt in Maleisie tegen de grens met singapore. Stadje zelf is geen bezoek waard overigens.

Je planning ziet er verder prima uit. Ik mis Kuala Lumpur. Vind ik zelf een leuke stad. Cameron highlands waren wel grappig maar zou je kunnen skippen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Evelien1983
Wereldreiziger

KL ga ik ook zeker wel heen. Het is nog heel globaal, dat zijn de dingen die ik nu in m'n hoofd heb. Denk dat het leuk is om met Borneo te eindigen i.p.v te beginnen? Ik zal die plek eens opzoeken, misschien al verstandig om nu al een ticket te gaan boeken, scheelt weer gedoe als ik daar zit.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je niet naar Malakka in Maleisie wilt, kun je er ook voor kiezen om naar Borneo te vliegen vanuit KL, en dan terug te vliegen naar Joroh Baru. Dat kan je dan gelijk combineren met een bezoek aan Singapore.

Als je aan het eind van je trip naar Borneo gaat, en in kan schatten/plannen wanneer je daar bent, dan zou ik meteen je tickets boeken. Als je vliegt met Air Asia dan kun je vanuit Nederland al boeken, en als je de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt dan kun je heel veel geld besparen!

Wat al gezegd is, sla BKK en KL zeker niet over. Ik vind het beide leuke steden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Evelien1983
Wereldreiziger

Tnx Jenny!

Ik ga het in de kerstvakantie eens op m'n gemakje bekijken. BKK ben ik vorig jaar ook geweest, was wel even wennen maar er is genoeg te doen. Ik wil zowieso die fietstocht bij Co van Kessel eens meemaken, lijkt me toch wel bijzonder om door die chaos te fietsen ;)

In KL woont een vriend van mijn opa, die heb ik zojuist gemaild of hij mij misschien een dagje de highlight van KL wil laten zien, scheelt weer vervoer enzo ^O^
Plaats reactie