Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door DennisR »

Bedankt. Voor Singapore is het wel 6 maanden dus ik moet het toch wel vernieuwen.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nog 34 dagen!
De reisuitrusting begint al ergens op te lijken en is bijna compleet. Nog wat kleine (onbelangrijke) dingetjes en ik ben er klaar voor. Dus ik dacht, laat ik eens gaan proefpakken. Dus nu ligt de hele uitrusting uitgestald op mijn kamer en zit ik met de paklijst te checken of alles er is. Ben benieuwd of alles zometeen een beetje in de rugzak gaat passen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ai anders moet je nog dingen thuis gaan laten die je misschien speciaal gekocht hebt. Heb je ook al een checklist van dingen die je nog moet doen?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nou het is me alles meegevallen! Alles paste en als ik echt efficiënt ga inpakken (rolletjes maken enzo, dat heb ik nu niet gedaan) dan heb ik ook nog ruimte over, volgens mij. Toch wel fijn, want ik was inderdaad bang dat ik dingen moest gaan thuislaten. Ik heb ook geprobeerd om de rugzak te wegen, maar heb gewoon zo'n personenweegschaal en dat werkt niet echt met zo'n grote tas en ik vertrouw hem eigenlijk ook niet echt. Maar geloof dat de rugzak niet zwaarder zal zijn dan 15kg.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Tot voor kort gebruikte wij ook altijd nog de personen weegschaal om te wegen. Als je hem eerst aanzet en daarna de backpack goed op dat ding zet geeft het een aardig kloppende indicatie. Tot nu toe klopte het gewicht nog goed met wat we zagen bij het inchecken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er is een eenvoudigere en betrouwbaardere methode

je gaat zelf op de weegschaal staan zonder en daarna met rugzak op. Trek het eerste gewicht af van het tweede en je weet wat je tas weegt 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nice!!! ^O^ Eigenlijk heel simpel, stom dat ik dat zelf niet bedacht heb. Beetje jammer dat de rugzak inmiddels al lang weer uitgepakt is.... maar ik ga vast nog wel een keer proefpakken als de uitrusting helemaal compleet is! Thanks voor de tip Bolletje!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

bolletjeom schreef:er is een eenvoudigere en betrouwbaardere methode

je gaat zelf op de weegschaal staan zonder en daarna met rugzak op. Trek het eerste gewicht af van het tweede en je weet wat je tas weegt 8-)
Grappig...ging dit net zelf zeggen. Zo doen wij het altijd. Enfin, Bjorn doet dit. Veel te confronterend voor mij met nog eens zo'n zware tas erbij. :P
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Heb het toch nog maar een keer geprobeerd, want was wel benieuwd. 12,5 kg (daarnaast nog kleine rugtas met handbaggage). Klinkt als weinig (vind ik zelf, maar heb geen ervaring) maar pfff...zwaar hoor. Tas zit toch wel behoorlijk vol nu... misschien toch nog nog een wat spullen heroverwegen...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

12,5 kilo klinkt goed. in de praktijk gooi je er op het laatste moment toch nog wat dingen bij die het zwaarder maken. Ik weeg wel eens voordat mijn toilettas er in zit en ook dat scheelt. Niet dat ik zoveel zooi mee heb maar het is zo een kilo extra met alle potjes en flesjes.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Hier genoeg mensen gezien die dingen die ze te veel mee hebben naar huis versturen met de post. Kost wel al gauw 100$ als je teveel troep mee hebt :)
Ik heb zelf niks teveel bij me gelukkig :)

Helaas loop ik nu wel met 3 tassen rond, lol.
M´n rugtas, m´n camera tas (is even zwaar als m´n rugtas :P ) en m´n coolbag.
Maar het is nog goed te doen, ben dol op m´n travelbag :)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hmmmm heb ook niet echt veel zin om veel geld te moeten betalen voor de overbodige troep die ik meeheb. Moet de hele boel nog maar eens goed heroverwegen voor ik weg ga.

Nog 25 dagen en bijna 5 uur voor mijn vliegtuig vertrekt...... ik begin een beetje zenuwachtig te worden...
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

Marije schreef:Nog 25 dagen en bijna 5 uur voor mijn vliegtuig vertrekt...... ik begin een beetje zenuwachtig te worden...
Heerlijk toch! Ik moet nog 10 weken en één dag wachten voordat ik mag...
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

En ik, uhhhh, zit hier nu een tijdje en blijf nog effe :?
Volgende week naar Abel :Y
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

postvoorwen schreef:
Marije schreef:Nog 25 dagen en bijna 5 uur voor mijn vliegtuig vertrekt...... ik begin een beetje zenuwachtig te worden...
Heerlijk toch! Ik moet nog 10 weken en één dag wachten voordat ik mag...
Tuuuurlijk!! Superheerlijk! Heb er ook écht ongelooflijk veel zin in! Maar ik blijf maar denken aan dat moment dat ik uit het vliegtuig stap...nog even bagage halen en dan........ dan ben je daar dus....helemaal alleen. Dat vind ik het meest spannend! :D Maar ook heel leuk en avontuurlijk!
Plaats reactie