Ijsland in de winter
Re: Ijsland in de winter
Ik heb nog niet geboekt, maar ik wil in februari met Sawadee naar ijsland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
en ik wil mee. De eerste pijlingen op het werk zijn niet positief. Op dit moment mag het niet. Half november is er nog een vergadering over vakanties in de drukke periodes maar ik ben bang dat het no go blijft
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Nou, Bolletje, ik zal voor je duimen ~ wat kunnen wij doen om je collega's ervan te overtuigen dat ze je dat weekje wel kunnen missen?
En Jenny (zonder je onder druk te willen zetten), hoe later je boekt, hoe duurder het kan worden! Wij hadden vorig jaar in oktober/november geboekt en zagen de prijs alleen maar stijgen! Tot een week voor vertrek was de reis gewoon 200 euro duurder geworden!
In elk geval hoop ik dat jullie gaan en net zo'n geweldige week zullen hebben als ik heb gehad
En Jenny (zonder je onder druk te willen zetten), hoe later je boekt, hoe duurder het kan worden! Wij hadden vorig jaar in oktober/november geboekt en zagen de prijs alleen maar stijgen! Tot een week voor vertrek was de reis gewoon 200 euro duurder geworden!
In elk geval hoop ik dat jullie gaan en net zo'n geweldige week zullen hebben als ik heb gehad
Ik wacht nog even op Rudi, en anders ga ik gewoon boeken. Het oorspronkelijke plan was om alleen te gaan, Rudi erbij zou gezellig zijn, maar beslist niet noodzakelijk.
Rudi, je moet in maart maar weer eens foto's komen kijken! >:)

- bolletjeom
- Reisexpert
zo rond 20 november weet ik meer. mocht ik niet meemogen....dan weet ik niet of ik het aankan om de foto's te komen kijken 

-
- Reiziger
Nou Bolletje, maak je nog maar nergens druk om...
Er is weer een Jokullhaup (smeltwatervloed) gaande vanuit/onder de Vatnajokull, nog geen eruptie, maar wat niet is.....kan nog komen (en zeker in IJsland)
Dus misschien gaat de reis tzt wel helemaal niet door (wat ik niet hoop hoor, zker als je geboekt hebt, én er is een eruptie, dan wil je 'm toch wel zien)
Er is weer een Jokullhaup (smeltwatervloed) gaande vanuit/onder de Vatnajokull, nog geen eruptie, maar wat niet is.....kan nog komen (en zeker in IJsland)
Dus misschien gaat de reis tzt wel helemaal niet door (wat ik niet hoop hoor, zker als je geboekt hebt, én er is een eruptie, dan wil je 'm toch wel zien)
- bolletjeom
- Reisexpert
na een mooi pleidooi hebben de bazen besloten dat de No Go van januari en februari uitgezonderd mogen worden voor vakanties van 1 week die absoluut niet in andere periodes kunnen. max 1 persoon per keer weg. Voorbeelden waren huwelijksreizen, grootouders tigjaar getrouwd, wintersport en lapland.
Dus ik dacht: Mooi!!
Eerst afwachten of iemand van mijn medewerkers in die week wil en anders pak ik hem mooi.
Gister helaas te horen gekregen van de directeur dat hij van de leidinggevende overigens verwacht dat ze zich wel aan de No-Go houden
Kortom...geen ijsland dit jaar voor mij
Dus ik dacht: Mooi!!

Eerst afwachten of iemand van mijn medewerkers in die week wil en anders pak ik hem mooi.
Gister helaas te horen gekregen van de directeur dat hij van de leidinggevende overigens verwacht dat ze zich wel aan de No-Go houden

Kortom...geen ijsland dit jaar voor mij

Ik kwam zojuist mn neef tegen, en die gaat eind van de maand al met Sawadee naar IJsland 

-
- Reiziger
Balen Bolletje! Kun je de IJsland-reis niet inzetten als werk-gerelateerd??? Geen idee wat voor werk je doet, maar er is vast wel een reden te bedenken wat je in IJsland zou kunnen onderzoeken/ondernemen.....
En Jenny, al geboekt, of wacht je tot je neef super-enthousiast is teruggekomen?
En Jenny, al geboekt, of wacht je tot je neef super-enthousiast is teruggekomen?
- bolletjeom
- Reisexpert
wij doen "verre reizen" en daar vinden ze ijsland niet onder vallen.
Nee, voor dit jaar zit het er in iedergeval niet in. Balen maar ik ga me gewoon focussen op een ander tripje...

Nee, voor dit jaar zit het er in iedergeval niet in. Balen maar ik ga me gewoon focussen op een ander tripje...
- bolletjeom
- Reisexpert
ik lees net dat het helemaal niet zo erg is dat ik dit jaar niet kan. Volgend jaar is een beter jaar!
De komende twee jaar is het Noorderlicht beter zichtbaar dan voorgaande jaren door de stand van de aarde ten opzichte van de zon. In de winter 2011-2012 kun je het meemaken op deze reis naar IJsland.
-
- Reiziger
En ach, het weer is nu hier ook al behoorijk IJslands! Die k-k-koude, snoeiharde wind, opvliegende sneeuw enzovoort
Zou bijna mijn IJslandse thermo-ondergoed uit de kast trekken
Zou bijna mijn IJslandse thermo-ondergoed uit de kast trekken

Ik heb mijn thermo-ondergoed maar in de kast gelaten. Ik was eigen van plan om naar Zeeland te gaan om te gaan duiken (en ja, dan draag ik thermo-ondergoed) en sinterklaas te vieren, maar dat is hem niet geworden.... En daar baal ik best van! 

Heeft er inmiddels een van jullie al een IJsland reis geboekt? Ik ben erover aan het denken de Sawadee fotoreis van februari 2011 te boeken.. Misschien andere alleen-reizenden die interesse hebben?