Indonesie en ?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
merijn29
Vakantieganger

Indonesie en ?

Bericht door merijn29 »

He,

Momenteel geniet ik nog steeds van het mooie Australie. Begin maart is de planning om naar Indonesie te vliegen en daar 1 maand te vertoeven. Daarnaast wil ik in de maand april nog graag een Aziatisch land bezoeken. Ik zat te denken aan Vietnam, Cambodja of Loas. Iemand suggesties?

- Vlieg terug vanuit Kuala Lumpur begin mei 2011
- Mag graag dingen zien maar wil niet teveel reizen. :)

Groet Merijn
Jenny
Reisexpert

Re: Indonesie en ?

Bericht door Jenny »

Aangezien je niet veel wil reizen zou ik bijna Cambodja aanraden, omdat dat het kleinste is. Alleen is een maand Cambodja lang, dus misschien kun je een stukje zuid Vietnam (of Thailand!) meepakken.

Maar waar houd je van en waf wil je zien? Dat lijkt me belangrijker dan reistijden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

He Jenny,

Bedankt voor je reactie. Maakt mij niet zoveel uit wat ik wil zien. Ik houd van relaxen, maar mag daarnaast ook graag hiken. Een afwisseling van dit zou mooi zijn. Daarnaast niet al te toeristisch en niet al te duur.

Groet Merijn
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

zuid / centraal Laos voldoet aan je wensen van weinig toeristisch en goedkoop.
Je kunt een weekje heerlijk relaxen op si phan don, eilandjes en hangmatten in de mekong. een paar dagen met een scooter rond het bolavenplateau rijden en prachtige grote watervallen bezoeken. dan naar tha khaek om een paar dagen te hiken door prachtig karstgebergte, grotten en heilig helderblauw meer.
Nog veel meer opties om een maand te vullen. ook prima in drie weken te doen en dan zou je nog angkor mee kunnen pakken. zo heb je veel variatie zonder belachelijk grote afstanden (alleen als je naar angkor zou gaan ben je wel 2 lange dagen bezig, hoewel er mensen zijn die het blijkbraa in 1 dag halen :? )
amassakoul
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

Thanks guys Indosia en Loas volgend jaar.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik moet zeggen dat ik de sugestie Cambodja en een stukje Thailand beter vind klinken.
Ik ben zelf groot fan van Laos maar daar heb je snel flinke reistijd en is er een stuk minder comfort dan in de andere landen.
vraag me niet waarom maar ik heb een beetje het gevoel dat de vraagsteller nog niet toe is aan een land als Laos met een beperkte infra structuur. Niet zo toeristisch heeft ook zo zijn gevolgen.
( ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie