Wijziging vluchtschema schopt planning in de war

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kohraya
Reisexpert

Wijziging vluchtschema schopt planning in de war

Bericht door kohraya »

Ik had via Vliegtickets.nl een vlucht geboekt van Dusseldorf naar Dar Es Salaam. De tussenlanding boodt mij de kans om 12 uur in Istanbul te vertoeven. Altijd leuk zo'n citytrip tussendoor.
Nu kreeg ik echter het bericht dat het schema was gewijzigd en de vlucht een dag later vertrok en of ik daarmee akkoord ging. Aangezien de uren geen citytrip mogelijk maakten en ik midden in de nacht in Dar aan kwam, bedankte ik vriendelijk.
De volgende dag kreeg ik een ander alternatief dat wel op dezelfde data was, maar met de mededeling dat ik met het nieuwe schema een kortere wachttijd in Istanbul zou hebben. Ik heb uitgelegd dat ik dat net NIET wou en dat ik 'financieel verlies' zou lijden bij enige wijziging.
Als reactie kreeg ik te horen dat de luchtvaartmaatschappij altijd het recht heeft vluchten te wijzigen en dat er geen andere optie beschikbaar was dan mijn tickets terug te betalen indien ik niet akkoord ging.

Mijn vraag aan jullie (de kenners): kan ik hier iets tegen beginnen of valt er voor mij iets te verdienen aan deze kwestie? ;)
jaydee
Reisexpert

Re: Wijziging vluchtschema schopt planning in de war

Bericht door jaydee »

denk dat je de sjaak bent hoor. Volgens mij staat er in alle leveringsvoorwaarden dat ze het recht hebben vluchtschema's te weizigen. De fuckers zijn behoorlijk sneaky...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je hebt pech. Ze houden het recht om te wijzigen...en ze hebben je alternatieven geboden.
Als je een goede annulerings/reisverzekering hebt zou je het daar nog eens kunnen proberen. Niet genoten dagen.
Maar ik acht de kans zeer klein
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ze hebben het recht om tot 2 weken voor vertrek te wijzigen. Daarna gelden andere regels.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Je kunt hier helemaal niets mee, ze hebben nou eenmaal het recht om tijden te wijzigen.

Vlieg je met Turkish Airlines? Ik vlieg binnenkort met hen en ze hebben bij mij onlangs ook de vluchttijden gewijzigd. Op de terugweg van twee uur overstaptijd in Istanbul naar zeven uur wachten... Verre van ideaal, vooral omdat ik daardoor niet meer met de trein van het vliegveld naar Nederland terug kan diezelfde dag. Maarja, je doet er niets aan uiteindelijk.
Don't dream your life - Live your dream
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Turkish Airlines inderdaad.
Ik heb net voor het weekend een ander voorstel gedaan. Maandag hoop ik dat ze dat aanvaarden.
We zullen wel zien ...
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ze staan inderdaad in hun recht. Overigens vind ik 12 uur overstap altijd een beetje hmmm voor een 'stedentrip', eer je door de douane bent en in de centrum... nou ja. Misschien is die kortere overstap niet eens zo erg.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Et voilà ... we hebben het klaar gekregen om 3 dagen / 2 nachten in Istanbul te blijven :Y
Overnachting (deze keer) weliswaar op onze kosten, maar zo krijg ik inderdaad een beter beeld van Istanbul dan op 12 uurtjes.
Eind goed, al goed ... en zelfs beter ^O^
(ik kom toevallig op dezelfde vlucht te zitten van een bevriend koppel richting Dar es Salaam)

Mercikes nog voor de tips, het mee denken, het medeleven ...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Wat fijn dat het opgelost is! Vooral voor Istanbul is een paar dagen meer beter dan 12 uurtjes! is echt een schitterende stad!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vergeet ook niet even de reisinfo te checken, daar staat een redelijk uitgebreid overzicht van de do's en dont's en een hoop practische informatie. Wij zijn ook drie dagen naar Istanbul geweest en dat was eigenlijk precies goed, er is voldoende te zien en je kunt er zeer lekker eten!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Merci voor de tip Eric. Ben zeker niet van plan me een reisgids aan te schaffen voor 3 daagjes. Dus ...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kohraya schreef:Merci voor de tip Eric. Ben zeker niet van plan me een reisgids aan te schaffen voor 3 daagjes. Dus ...
De applicatie van LP voor de iPhone is ook wel handig. Kreeg je gratis ten tijden van de aswolk :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

kohraya schreef:Merci voor de tip Eric. Ben zeker niet van plan me een reisgids aan te schaffen voor 3 daagjes. Dus ...
Ik heb pdf versie van het Istanbul Chapter van de LP Turkey april 2007 (1.8MB). Als je hem wilt hebben.....stuur ff email in PB!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb de recente LP (2010) ondertussen thuis liggen.
Gewoon even kopiëren op 't werk en terug inleveren bij de bieb ... O-)
Plaats reactie