Barbecue voor backpackers?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
kohraya
Reisexpert

Re: Barbecue voor backpackers?

Bericht door kohraya »

SaxionStudenten schreef:Beste Backpackers .

Wij moeten voor onze opleiding een barbecue maken voor wildkampeerders maar
de barbecue kan ook gebruikt worden door backpackers.
Omdat een backpacker waarschijnlijk net zoals een wildkampeerder niet gauw een
barbecue zal meenemen in zijn tas was onze vraag aan jullie
- of jullie überhaupt een barbecue willen meenemen. Nooit. Toch niet als backpacker. Een backpacker reist zo licht en comfortabel mogelijk. Je hebt ook niets aan een bbq zonder een voorraadje sauzen, kruiden, bestek, potjes en pannetjes en natuurlijk vlees, groenten, koolhydraten, ... In de zuid Afrikaanse landen trok ik rond met een wagen. Daar had ik aan een rooster ook al genoeg omdat er op elke camping bbq's staan.
- Hoe groot mag de barbecue maximaal zijn? Aangezien comfort belangrijk is, is iets dat niet samendrukbaar niet handig om in je rugzak te steken. Je zal dit item ook steeds midden in je rugzak moeten steken omdat hij anders beschadigd zal worden tijdens het reizen of als een vervelende bult bijna door je rugzak heen steekt.
- Waar moet volgens jullie de barbecue aan voldoen ? Als je hem toch per sé in je backpack wil proppen, dan moet er ook een hoesje bij zijn omdat je anders roet of vetresten in je backpack krijgt.
- Wat mag de barbecue ongeveer kosten? Sorry, maar elke euro zou te veel zijn voor mij. Ik behoor duidelijk niet tot je doelpubliek :@
- Moet de barbecue te gebruiken zijn met kolen ?
- Of mag de barbecue ook wel boven een vuurtje gezet worden?
Als echte bbq liefhebber maak ik mijn vlees op niets anders klaar. Anders is het geen bbq voor mij.
Zouden jullie nog wat speciaals willen toevoegen aan
de barbecue ? Als de pootjes hol zijn, zou je dit kunnen gebruiken om 4 potjes met basiskruiden in te steken. Bespaart weer plaats hé ;)

Aangezien je zelf zegt dat "een backpacker waarschijnlijk net zoals een wildkampeerder niet gauw een
barbecue zal meenemen in zijn tas" kan je je mischien beter richten tot de mensen die low budget met de wagen op reis gaan. Maar hopelijk heb je wel iets aan de tips.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Denk dat het 'em daar in zit: de gemiddelde backpacker zal geen BBQ in zijn rugzak meenemen, maar voor reizigers die bijvoorbeeld met een auto reizen, kan het wel een oplossing zijn. Weet niet welke specificatie je docent mee heeft gegeven, maar daar kan je idee wel op sneuvelen qua vraag van de markt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als backpacker neem ik zeker geen bbq mee.
Maar ik snap jullie uitgangspunt wel. Want wildkampeerders en backpackers verschillen niet veel. Je doelt misschien ook op mensen die een meerdaagse trekking doen met een rugzak.
Ik denk dat je kunt stellen dat die nog steeds niet gaan slepen. Zelfs niet met het kleinste roostertje omdat je ook vlees etc moet meezeulen.

Maar er zijn natuurlijk wel mensen die met de auto weg gaan naar een wildcamping voor een nachtje of op een strand ofzo. (Los van of je daar vuur mag maken ).
Daarvoor zou het misschien wat zijn. Al denk ik dat er al hele geschikte 1-mailge bbq zijn. oa te koop bij de xenos.

Ik vind jullie ontwerp wel origineel. Kan me er alleen geen markt voor voorstellen.

stel dat ik een bbq in mijn rugzak wil stoppen dan wil ik het zo klein en compact mogelijk. een uitrolbaar roostertje bijv. Ik leg zelf wel een stapeltje stenen neer om hem op de leggen. En een zakje met kooltjes ( en lucifer). En uiteraard iets om de vette zooi weer in mee naar huis te vervoeren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie