Hoe lang nodig om indruk te krijgen van Colombia?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
kwakkwak

Hoe lang nodig om indruk te krijgen van Colombia?

Bericht door kwakkwak »

Hoi,
Vertrek zelf over een maand of 2 richting Colombia. Binnen welk tijdsbestek je een goede indruk van Colombia
kan krijgen. Zat zelf te denken aan een week of 3... Is dit te doen of te veel/te weinig?

gr. marloes
Erik
Site Admin

Re: Hoe lang nodig om indruk te krijgen van Colombia?

Bericht door Erik »

Ik heb je even je eigen topic gegeven zodat je vraag wat meer opvalt en je hopelijk meer antwoorden krijgt :)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Colombia is (zeker in vergelijking to Nederland) een serieus groot land, met grote regionale verschillen. De hoofdregios zijn in te delen in drie (klimaat-) zones, de kust, de jungle en de bergen, en als je een goede maar vooral complete indruk wil krijgen zul je die drie moeten bezoeken.

Colombia is ech een fantastisch land. Op reis door Latijns Amerika had ik ook niet meer dan ongeveer 3 weken ingepland, maar het werden er 7. De mensen zijn onwijs vriendelijk en nog niet zo ingesteld op tourisme als bijvoorbeeld Ecuador (wat gelijk een verklaring is waarom ze zo vriendelijk zijn).

Het land heeft verschillende bezienswaardigheden die je meer of minder aan zullen spreken afhankelijk van je eigen interesses. Naar mijn mening zul je echt Cartagena en regio moeten bezoeken en meer in het zuiden de regio rond Popayan en San Agustin, en er zullen veel mensen vinden dat je Bogota moet bezoeken al heb ik zelf de grote stad overgeslagen.

Colombia komt natuurlijk met een handleiding voor de veiligheid, maar wanneer jij op de gebaande wegen blijft en geen heftige politieke discussies aan gaat zal het allemaal wel loslopen. Er is voor mij geen enkel keer een moment geweest dat ik me onveilig heb gevoeld, ook niet toen ik ergens met een busje door het platteland toerde zonder andere touristen en breed lachende Colombianen me de verschillende cocaplantages aanwezen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Laten we zeggen een maand. Ik ben er 4 weken geweest, en nog lang niet uitgekeken. Dus die 7 weken waar Jos het over heeft snap ik :-)
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door loeperlive »

Hoi eendje ;-)

Ik ben op het moment voor een half jaar in centraal en zuid amerika. Volgende maand zal ik in Colombia zijn.

Om een inschatting van tijdsduur te maken, heb ik de top tips op http://www.lonelyplanet.com/colombia bekeken. Mij spreken vooral de plaatsen ten noorden van Bogotá aan en ik schat dat ik aan drie weken genoeg zal hebben.

Als ik meer tijd zou hebben, zou ik een maand uittrekken voor een land, niet in de laatste plaats om mezelf wat dagen te gunnen om een beetje te acclimatiseren en me te oriënteren. Dat vind ik zelf altijd wel prettig als ik net vers aankom.

Ik moet m´n tijd verdelen over heel wat landen- vandaar dat ik me tot 3 weken probeer te beperken in Colombia.

Veel plezier!
woutersl
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door woutersl »

Zelf ben ik net terug van 2 maanden ecuador. Als 1 van de weinige reizigers spendeerde ik 2 maanden in 1 land. Het verbaasde me hoeveel reizigers vast zaten aan een strak reisschema en in 2 maanden 3 of meer landen bezochten. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar als je de tijd hebt, gebruik die dan goed en ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Het leven is lang genoeg, dus waarom zoveel mogelijk doen in zo weinig mogelijk tijd? Als ik een tip mag geven; ga naar Colombia en kijk zelf hoeveel tijd je nodig hebt, plan niet teveel zodat er tijd over is voor onverwachte ontmoetingen, blijf wat langer op 1 plek, ben je bewust van je ervaringen!!
Heel veel plezier!! ^O^
Op zoek naar leuk vakantiewerk of vrijwilligerswerk kijk dan op http://www.wereldwerk.eu Op deze website kan je zelf reageren op werkgevers of tegen een kleine vergoeding gekoppeld worden aan vrijwilligerswerk.
Plaats reactie