Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
ketting
Reisexpert

Re: visum aanvragen

Bericht door ketting »

milou92 schreef:Ik heb weer een aantal vragen:
When do you propose to enter australia using the visa that you are applying for?
kijk deze vraag weet ik dus nog niet omdat ik wel weet in welke maand ik ga januari/ februari 2010 maar ik weet niet precies welke datum.

Kan ik hier nou bijvoorbeeld 15 januari 2011 invullen en later wijzigen?

Ik zou dan de datum invullen dat je op zijn vroegst gaat. Wel rekeninghoudend met de einddatum dat je visum afloopt natuurlijk. Als je bijvoorbeeld een jaarvisum neemt en je gaat maar 10 maanden, zou ik m gewoon op 1 januari zetten als je weet dat je in januari of februari vertekt. Anders je visum pas aanvragen wanneer je het wel zeker weet, heb je nergens last van.

what is your usual occupation?
Ik heb niet echt beroepswerkzaamheden omdat ik bij de plaatselijke supermarkt werk daar ben ik cassiere en werk ik op de brood/vlees/kaas afdeling. Ik ben wel nog student moet ik dan invullen dat ik nog student ben?

Student

What is your hightest qualification
Ik ben in december klaar met mijn opleiding en dan (hoop) ben ik in het bezit van een mbo 4 opleiding maar voorlopig heb ik alleen nog maar een middelbaar diploma.

Moet ik dan gewoon invullen dat ik alleen een middelbaar diploma heb. ja toch? want ik ben nog niet in het bezit van dat andere diploma maar als ik naar australie ga ben ik wel in het bezit van dit diploma.

Als het voor Australie is zou ik high school invullen

Do you require assistence with mobility or care due to a medical condition
Mijn medische conditie is goed ik ben gezond! Maar stel ik krijg daar een ongeluk dan wil ik wel graag medische hulp moet ik dan hier ja of nee invullen of gaat dit alleen over je medische conditie op dit moment.

Gaat om het huidige niveau van je gezondheid. Mocht je daar iets overkomen heb je hopelijk een goede reis-en ziektekostenverzekering

ik hoop dat ik niet al te domme vragen heb gesteld :P maar in iedergeval alvast bedankt voor jullie reacties
groeten,
milou
milou92
Vakantieganger

Re: visum aanvragen

Bericht door milou92 »

bedankt voor je reactie! Dit heeft erg geholpen ik heb nu mijn visum aangevraagd nou maar hopen dat ik wordt goedgekeurd!

groeten,
Marsmannetje

twee visums

Bericht door Marsmannetje »

Mijn occupational trainee visa heeft vertraging opgelopen door een onverwachte piek op het AOTPC. Waarschijnlijk heb ik dit half september, begin oktober terwijl ik eigenlijk 2 september al zou beginnen.

Ik zou graag australie al in willen zodat ik meteen met mijn stage kan beginnen als ik dat occupational trainee visa heb, en geen 3 dagen vliegtijd meer heb, en jetlag uit moet zitten. Een toeristenvisum kan ik heel snel hebben via het reisbureau hebben, maar levert dit problemen op met mijn andere visum? En mag ik dan ook al beginnen aan de stage, of echt alleen de toerist uithangen? (gaat om een onbetaalde stage).
Hierdoor kan ik dan 3 maanden in australie zitten, en dan heb ik eigenlijk wel zeker dat andere visum. En zoniet heb ik dan nog pech, maar in ieder geval wel 3 maanden van australie kunnen genieten ipv ik thuis zit. Maar daar ga ik niet vanuit.

Dus mijn vraag: Is het mogelijk om een toeristen visum aan te vragen zodat ik australie al vast in kan? En levert dit geen problemen op voor mijn andere visum wat in process is?

Edit: ik heb zitten googlen, en volgens mij is het zo dat een visum ingaat wanneer je het land in komt. Dus dan zou ik het land in en uit moeten. Opzich zou dit geen probleem zijn, ik kan bijv een paar dagen naar Nieuw Zeeland.
Nu nog de vraag: Mag ik met mijn toeristenvisum tijdelijk op mijn onbetaalde stage, stage lopen? En klopt het wat ik op via google gevonden heb?
bolletjeom
Reisexpert

Re: twee visums

Bericht door bolletjeom »

voor zover ik weet mag je geen stage lopen met je toeristenvisum. ook niet onbetaald. vrijwilligerswerk mag namelijk ook niet.
Ik heb geen idee of een aanvraag van een toeristenvisum je aanvraag voor je andere visum niet in de problemen brengt. Kun je geen contact leggen met AOTPC?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marsmannetje

Re: twee visums

Bericht door Marsmannetje »

ik stuur ze morgenvanavond een mailtje, eerder heeft toch geen zin omdat het nu ook weekend is. Dan heb ik als het goed is maandagmorgen antwoord. Maar ik dacht ik probeer het eerst hier.

Want als ik meteen een mailtje stuur is het grote kans dat ze zeggen nee dat kan niet. Terwijl het misschien met retourtje nieuw zeeland wel lukt. Kost dan weer een ticket, maar dat zie ik dan maar als extra geld voor vakantie.
Janneke Bienert

Facebook comment

Bericht door Janneke Bienert »

Nee je mag geen stage lopen op een toeristenvisum. De organisatie waarvoor je gaat werken kan hierdoor in de problemen komen (en jij zelf ook). Australië is erg streng wat dit soort zaken betreft dus áls je gepakt wordt heb je een probleem. Vraag is natuurlijk of iemand, zodra je binnen bent dit nog controleert. Maar bedenk wel dat wanneer je bijv. een ongeluk krijgt op je stageplaats het alsnog aan het licht kan komen. Dit zou ook voor je verzekering een probleem kunnen opleveren. Ik zou ook even bij je stageplaats informeren of ze akkoord zijn wanneer je op een toeristenvisum komt werken. Ik heb ook ooit stage gelopen in Australië en moest toen ook oneindig lang wachten en kon toen net als jij pas een paar weken later beginnen.
Voor de beste en meest recente info kun je het beste even bij de ambassade van Australië (zit in Den Haag) informeren.
ASK

Hulp bij visum aanvraag formulier invullen

Bericht door ASK »

Hallo,

Voor de aanvraag van een (WHV) visum bij de vraag 'what is your highest qualification', heeft iemand iemand daarbij een idee wat je het beste kunt invullen als je een mbo opleiding hebt afgerond? Je kunt kiezen uit:
-higher degree course
-Diploma course
-qualification
-College degree
-Senior high School degree
-Junior high School degree
-Technical training certificate.

Ik dacht aan College degree, iemand die hier ook tegen aan is gelopen of me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door Larissa »

Uhmzz.. ik heb geen idee, ik heb nooit een WHV aangevraagd voor Australie heb er alleen gereisd.
Maar ik had net als jij denk ik ook college degree gekozen.Wat valt er eigenlijk onder "qualification"?..
Misschien dat iemand anders je hier mee verder kan helpen.

Succes! ( en natuurlijk veel plezier met de voorbereidingen!) *O*
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
funnyflower
Reiziger

Re: Visum

Bericht door funnyflower »

-higher degree course
-Diploma course
-qualification
-College degree
-Senior high School degree
-Junior high School degree
-Technical training certificate

vertaald kun je het vergelijken met het volgende: (in dezelfde volgorde)
- hbo/wo
-mbo 4
- mbo
-havo/vwo
- vmbo
- praktijk diploma (denk niet dat we dit in NL echt kennen)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
thelklutsen
Vakantieganger

Re: Visum aanvragen Australië

Bericht door thelklutsen »

Even snel een nieuw berichtje hier. Ik wilde mijn visum vandaag aanvragen, maar heb, zoals in eerdere topics al aangegeven, geen creditcard tot mijn beschikking en dit gaat ook erg lastig worden. Is er nog een andere optie om te betalen OF kun je op iemands creditcard 2 visums aanvragen? (De vader van een vriend waarmee ik reis heeft een creditcard, daar vraagt hij zijn visum mee aan, kan ik dat dan ook doen op zijn CC?)
Aylaa

Bericht door Aylaa »

Ja hoor dat kan gewoon ! is geen probleem!
att91

Bericht door att91 »

ik heb ook geen creditcard.
Nu begrijp ik dat je ook de creditcard van iemand anders kan gebruiken..?
maar heb je in Australie zelf ook niet persee een creditcard nodig?
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Dag att91,

Je hebt niet per see een creditcard nodig. Vele backpackers hebben er geen. Maar dit is uiteraard ook afhankelijk van wat jij van plan bent.

Ik had hem destijds alleen nodig om een auto te huren. Hierbij moest je ook boven de 25 jaar zijn en ook een internationaal rijbewijs hebben. (te kopen bij de ANWB voor een paar tientjes geloof ik)

Of wanneer je van plan bent om vliegtickets via internet aan te schaffen is een creditcard ook wel handig en bij sommige maatschappijen zelfs noodzakelijk.
Ank

Bericht door Ank »

Ik heb 4,5 maand gereisd zonder credicard en dit heeft me nooit in de problemen gebracht.
Bij het huren van een auto moest ik de borg cash betalen, dit kun je normaal gesproken met een creditcard doen maar als je geen brokken maakt krijg je dat geld natuurlijk gewoon weer terug. Het enige wat ik ooit heb gehad is dat ik telefonisch een hostel wilde reserveren dat sommige dan je credicard nummer vragen. Als je dat dus niet hebt kun je ook niet reserveren maar er zijn genoeg hostels die dat zonder creditcard doen.
Zoals ik dus al zei ik heb hem helemaal niet gemist!
att91

Bericht door att91 »

@ ank

bedankt voor je reactie!
ik heb nu net met moeite een creditcard aangevraagd omdat ik van verschillende kanten hoor dat ik
er eentje moet hebben. Naja het maakt al niet meer uit..
maar 1 vraag.

Hoe heb je dan je visum gekregen? want die moet je persee met een creditcard betalen....
Plaats reactie