Reisgidsen Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
annetvandenakker88

Reisgidsen Australie

Bericht door annetvandenakker88 »

Ik wil na mijn studie graag voor een langere periode rondreizen in Australie. Tijdens die reis wil ik ook naar Tasmanie. Ik ben nu aan het zoeken naar een geschikte reisgids maar vind dit erg moeilijk. Ik heb gelezen dat de Lonely Planet een goede is, maar deze is Engels talig en dat is iets minder fijn. Je hebt ook een Nederlandstalige Rough Guide, maar weet niet of die kwalitatief gelijk ligt aan de Lonely Planet. Er moeten sowieso duidelijke kaartjes en informatie omtrent het rondreizen in. Ik ben niet van plan om alleen met een rugzakje weg te gaan, maar wil misschien met een camper/auto Australie rond gaan. Dat moet ik nog bekijken. Wie heeft er tips voor een goede reisgids?
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisgidsen Australie

Bericht door Nienke Krook »

Ik heb in Australië maandenlang een Lonely planet achter mij aan gesleept en er vrijwel niets mee gedaan. Er zijn zoveel reizigers die ook een reisgids hebben (ook veel Nederlanders, die zitten overal), dat je altijd bij hen kunt kijken. In Australië zitten daarbij zo ontzettend veel reisbureaus en touroperators, dat je overal bergen informatie kunt vinden. Ik zou zelf in het vervolg geen gids van Australië meer meenemen, maar informatie op internet zoeken en ter plekke naar de tourist info gaan...
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

australie en een lonely planet nodig???
misschien, maar zelf kopen zou ik hem niet.
mijn eerste reis ging ook australie, en veel mensen die ik nl sprak zeiden je hebt er 1 nodig en ik van nee ik overleef ook wel zonder. en dat is mij ook gelukt, heb misschien max 3x in 1 gekeken om snel iets op te zoeken, had ik hem niet bij de hand gehad dan had ik op een andere manier echt wel het antwoord gevonden.
haalde mijn info uit folders van toer bureautjes en toeristen informatie punten en die zijn er veel.

wil je voor je reis inlezen, dat kan ik begrijpen, lees lekker op het internet dat is ook wat ik heb gedaan.
en wens je een fijne reis toe.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Zelf heb ik met een Lonely Planet van Australie gereisd. Heb er wel wat dingen in opgezocht, maar veel informatie kun je ook op internet en bij andere reizigers halen. Daarnaast hoor ik vaker (dacht dat het aan mijn slechte kaarleeskunst lag) dat de kaarten van LP niet goed zijn. Dus het is geen must om een LP of andere reisgids mee te nemen. Daarbij is die van OZ ook behoorlijk dik en dat gewicht sleep je dan ook al die tijd mee...
Ank

Bericht door Ank »

Inderdaad zoals iedereen hier boven al zegt. In Australie heb je echt geen Lonely Planet nodig. Het is een groot onhandig dik boek wat alleen maar een hoop plaats in beslag neemt! Je komt zoveel medereizigers en touroperaters tegen waar je advies kan vragen en voor het zoeken naar hostels heb je het ook geen LP nodig, die kom je in elke stad zoveel tegen ik heb nooit langer dan een half uur naar een slaapplek/hostel hoeven zoeken. Succes en veel plezier met je reis!

Trouwens Tasmanie is echt een aanrader! Veel mensen slaan het over maar ik vond het super! Net weer wat anders dan de rest van OZ.
Plaats reactie