Jade kopen.

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Aron M
Vakantieganger

Jade kopen.

Bericht door Aron M »

Beste mensen,
Ik heb een vraagje. Heeft iemand hier ervaring met sieraden in china. Specifiek Jade voorwerpen? Is het duur of goedkoop, veel te krijgen of alleen de echte juwelier en wordt er veel mee opgelicht?

groetjes
Jenny
Reisexpert

Re: Jade kopen.

Bericht door Jenny »

Ik heb meer jade in Thailand gezien, dan in China. Soms heeft China echter van die winkels van de staat bij musea waar jade enzo te koop is. De prijs is niet mild.

Ik ben zelf niet in staat om echt en nep van elkaar te onderscheiden, ik weet niet of jij dat kan? Ik zou in ieder geval heel voorzichtig zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Aron M
Vakantieganger

Bericht door Aron M »

Ok dan wacht ik wel tot thailand of ik moet iets leuks tegen komen. en nee zo'n expert ben ik nou ook weer niet:P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn motto is altijd simpel: ik vind iets mooi en vind het het geld waard, en anders wil ik het sowieso niet hebben. Als je dat in je achterhoofd houdt, dan maakt het niet uit of het echt of niet is!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jerry

Bericht door Jerry »

mischien ben je op de verkeerde locaties geweest, ik heb veel jade hangers en armbanden gekocht samen met mijn chinese vrouw, de kleur e.d schijnt de prijs sterk te beinvloeden.
Ik heb het echt heel goedkoop kunnen aanschaffen, ook parels zijn goedkoop aan te schaffen ( de zwarte parels zijn nog goedkoper )parels worden ook in schina vermalen en in medicijnen verwerkt.
Plaats reactie