visum thailand vliegticket gevraagd?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

visum thailand vliegticket gevraagd?

Bericht door elinehoenderdos »

Hi
Is er iemand die bij aankomst in Thailand (voor de tweede of derde keer) naar een vliegticket is gevraagd?
Aangezien de triple entry visa momenteel niet meer wordt uitgegeven, belde ik even met de ambassade in Den Haag om te vragen wat je moet doen als je voor de derde keer het land in wil als je een double entry visum hebt.
Die man aan de lijn zei dat het geen probleem is, je krijgt gewoon een toeristenvisum. Toen ik vroeg of je dan een vliegticket moet laten zien, zie deze man: nee hoor, je krijgt gewoon een stempel!

Heeft iemand wel eens problemen gehad aan de grens?
bolletjeom
Reisexpert

Re: visum thailand vliegticket gevraagd?

Bericht door bolletjeom »

hoe wil je de derde keer het land binnen komen? via een luchthaven of over land?
aan een landsgrens nog nooit een vraag gehad. op een luchthaven wel eens een paar vragen moeten beantwoorden wat ik nu alweer kwam doen maar mijn antwoorden waren goed genoeg. Heb gezegd dat ik de volgende dag door zou reizen naar Cambodja maar dat vliegen op Bangkok veel goedkoper was.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jaroon

Re: visum thailand vliegticket gevraagd?

Bericht door Jaroon »

Als je over land Thailand in komt krijg je 15 dagen en via het vliegveld 30 dagen. Er zijn heel veel mensen die regelmatig in en uit Thailand gaan en het zou geen probleem moeten zijn. Als je inderdaad aangeeft dat je op doorreis bent zullen ze geen probleem maken.
Plaats reactie