Foto's Tibet

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Jenny
Reisexpert

Foto's Tibet

Bericht door Jenny »

Ik zal er geen gewoonte van maken om al mijn foto's op het forum te posten, maar deze wil ik jullie niet onthouden :@

Een maand geleden heb ik een 12-daagse rondreis door Tibet gemaakt, een zeer divers en fotogeniek land. Ik ben begonnen in Lhasa, en via de friendship highway en het Everest Basecamp ben ik overland terug naar Kathmandu gereisd. Met name de mensen en de landschappen hebben een diepte indruk op me achtergelaten.

Bij deze wat foto's: http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=25
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Re: foto's Tibet

Bericht door Dexter »

Mooi! Alleen als je dit zo ziet wil ik zsm weg :) Hoe was het weer in Nepal/Tibet, juli is toch regenseizoen? Wel goed bereisbaar qua weer/invloed op wegen.
Jenny
Reisexpert

Re: Foto's Tibet

Bericht door Jenny »

Het heeft zeker geregend....

In Tibet regende het gelukkig niet dagelijks, maar wel was het soms behoorlijk bewolkt zodat het niet altijd mogelijk was om van uitzichten over de bergen te genieten. Toch was het weer zeker niet zo slecht dat ik zou afraden om in juli/augustus te gaan.

Wat de wegen betreft: de hoofdwegen zijn aangelegd door de Chinezen, en dat zijn gewoon strakke lappen asfalt. Beetje als in Nederland, maar dan zonder verkeer. ;) We hebben echter in de buurt van Everest Basecamp off road gereden, en dat is zonder 4WD absoluut niet te doen. Zelfs met jeep zijn we een paar keer blijven steken....

In Nepal heb ik denk ik iedere dag wel een of meerdere buiten over me heen gehad. Meestal viel de regen pas 's middags, dus als je een beetje vroeg opstond was je vaak voor de bui wel weer thuis. Toch ben ik een aantal keren goed nat geworden, en hebben ook straten dusdanig blank gestaan dat het water tot ver over je enkels kwam. Heerlijk om zo naar je hotel te waden! Vanwege de regen heb ik besloten geen meerdaagse trekking te doen, alleen aan aantal dagtochten. Maar misschien denk ik daar een volgende keer wel anders over, het had misschien best gekund. Ik zou dan echter een trekking kiezen waarbij je in een theehuis slaapt, en niet in een tentje.

(foto's: http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=24)

Op weg van Lhasa naar Kathmandu hebben we net over de grens een hele tijd vastgezeten als gevolg van een mud slide. Even omrijden is geen optie, het is aansluiten en wachten....
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tibet komt hiermee een stapje hoger op mijn lijst te staan ;)
Mooie close-up's met oog voor detail.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Whoa, echt super gaaf Tibet! Staat hoog op mijn lijstje.

Hoe lang ben je in totaal in Nepal en Tibet geweest Jenny?
Ik las op je site dat je in NL de trip door Tibet al hebt geboekt? Aangezien je er als groep moet reizen. Kan je dat ook makkelijk vanuit Nepal regelen, weet je dat?

Ik zit erover te denken om naar Nepal en Tibet te gaan, een week of 3. Beginnen en eindigen in Nepal en vanuit daar een uitstapje naar Tibet.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik was afgelopen zomer 4 weken in Tibet en Nepal.

Ehhhm, op m'n website staat dat ik m'n trip naar Tibet in Kathmandu heb geboekt, dus niet in Nederland zoals je hierboven suggereert. Dus ja, het is mogelijk om in KTM te boeken. Ik ben zeer te spreken over het reisbureau waarmee ik heb geboekt, en ik kan iedereen Asian Heritage Treks aanbevelen!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Jeetje ja duh, dat heb ik idd flink verkeerd gelezen. Zie het nu in één oogopslag staan :?

Mooi dat het daar prima te regelen is!
Ik heb denk ik een week of 3 voor Nepal en Tibet. Keuzes maken, maar ik wil erg graag naar Tibet, een dag of 6 misschien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het duurt een paar dagen om een permit te (laten) regelen, houd daar rekening mee in je planning. De meeste trips vanuit KTM naar Lhasa duren 7-8 dagen, je gaat dan overland heen en je vliegt terug.

Veel groepsreizen vertrekken op dinsdag en zaterdag. Omdat ik met een vriend een eigen groep was, had ik meer keuze. Toevallig ben ik wel op dinsdag vertrokken overigens :)
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

OK dank je!
Dan ga ik het bij aankomst uitpluizen en boeken. In Kathmandu het uitpluizen, misschien een dikke week door Nepal trekken, dan naar Tibet en nog een paar dagen in Nepal.
Ik ga me vandaag eens wat meer verdiepen in wat handig en haalbaar is, qua route, tijd, whatever. Tips en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Met z'n tweetjes een groep vormen klinkt goed. Zal prijs technisch wel wat anders zijn, maar om nou met een hele horde mensen Tibet door te gaan, trekt me ook niet echt...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tibet is nooit goedkoop, maar met een groep is het net wat minder duur dan met zijn tweeën. Ik vond het de meerprijs waard, ik kon tenminste stoppen om te plassen, benen te strekken en foto's te maken wanneer ik dat wilde. De groepen die ik tegengekomen ben stopten bijna nooit...
Plaats reactie