Het heeft zeker geregend....
In Tibet regende het gelukkig niet dagelijks, maar wel was het soms behoorlijk bewolkt zodat het niet altijd mogelijk was om van uitzichten over de bergen te genieten. Toch was het weer zeker niet zo slecht dat ik zou afraden om in juli/augustus te gaan.
Wat de wegen betreft: de hoofdwegen zijn aangelegd door de Chinezen, en dat zijn gewoon strakke lappen asfalt. Beetje als in Nederland, maar dan zonder verkeer.

We hebben echter in de buurt van Everest Basecamp off road gereden, en dat is zonder 4WD absoluut niet te doen. Zelfs met jeep zijn we een paar keer blijven steken....
In Nepal heb ik denk ik iedere dag wel een of meerdere buiten over me heen gehad. Meestal viel de regen pas 's middags, dus als je een beetje vroeg opstond was je vaak voor de bui wel weer thuis. Toch ben ik een aantal keren goed nat geworden, en hebben ook straten dusdanig blank gestaan dat het water tot ver over je enkels kwam. Heerlijk om zo naar je hotel te waden! Vanwege de regen heb ik besloten geen meerdaagse trekking te doen, alleen aan aantal dagtochten. Maar misschien denk ik daar een volgende keer wel anders over, het had misschien best gekund. Ik zou dan echter een trekking kiezen waarbij je in een theehuis slaapt, en niet in een tentje.
(foto's:
http://www.fotoof.nl/main.php?mode=album&id=24)
Op weg van Lhasa naar Kathmandu hebben we net over de grens een hele tijd vastgezeten als gevolg van een mud slide. Even omrijden is geen optie, het is aansluiten en wachten....