Drugs thailand uit smokkelen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
El Niño
Reisexpert

Re: Drugs thailand uit smokkelen

Bericht door El Niño »

Nu weten we het wel he.....wat een flightbag is :%
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Zo'n flightbag met slot en gezond verstand vind ik ook genoeg. Dat doe ik trouwens meer omdat ik de kans groter vind dat iemand iets jat uit mijn tas dan dat ze er iets in doen. Persoonlijk heb ik echt een hekel aan de manier waarop er misbruik wordt gemaakt van mensen door hun angst aan te jagen en er geld aan te verdienen terwijl de kans dat iemand daadwerkelijk drugs in je koffer stopt te verwaarlozen is. Bovendien blijkt uit je vraag al dat je je bewust bent van het (zeer kleine) risico wat maakt dat je dus waakzaam bent op wat er met je bagage gebeurt. Dat je goed oplet, een flightbag gebruikt en een slot op je koffer doet maakt de kans dat je hier mee te maken krijgt waarschijnlijk te verwaarlozen. Maar als het je een goed gevoel geeft moet je het vooral doen. Let ook goed op je handbagage want die laten mensen dan natuurlijk niet sealen. Doe daar ook een slotje op zodat iemand niet ongemerkt iets erin kan stoppen of, ook belangrijk, eruit kan halen.
Maf

Bericht door Maf »

Ik heb de ervaring een keer gehad. Ik heb altijd een flightbag om mijn rugtas heen, soms snap ik niet dat mensen een backpack los meenemen, zeker als er open zijvakken inzitten; zo makkelijk voor iemand daar iets in te stoppen; en dan ben jij de schuldige. Maar goed, flightbag en slotje, vlucht van Bangkok naar KL. Kom op KL, tas komt op de band, niks aan de hand denk je… slotje flightbag mist. Verdere inspectie levert op dat ook het slotje van de ritsjes van mijn tas mist. De inhoud lijkt ook en stuk meer door elkaar… Ik vertrouw het niet helemaal, of er nou iets gezocht was van waarde of iets ingestopt. Ik ga met de tas en al naar de customs, zeg dat hij is opengebroken tijdens de vlucht, dat ik het niet vertrouw en geen verantwoordelijkheid draag voor wat er in de tas zit. Uiteindelijk wordt overeengekomen dat ik bij hun mijn tas geheel uitpak en als ik iets vind dit niet aan mij te wijten is (hoop je dan maar, als puntje bij paaltje komt ;). Niks gevonden; waarschijnlijk zochten ze dingen van waarde; die, als ik ze al heb, in mijn handbagage zitten.

Soms vraag ik me af als ik locked-up abroad kijk, waarom sommige die er al spijt van hebben en eruit willen stappen voordat ze de douane doorgaan niet naar de customs/police stappen met de statement dat ze gedwongen worden drugs te smokkelen…
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, locked up abroad: mooi programma.....kijk het altijd.
robert999666

Bericht door robert999666 »

hai luitjes,
er zijn ook heel dure, en goedkope, auto's met sloten (en zelfs startonderbrekers)
ook die worden binnen 1minuut geknakt.
wat dacht je van je slot (van €0,50) op je koffer???????
zo'n slot maken deze gasten open voor je er erg in hebt, en je ziet het niet want het is weer gesloten ook!!!!!!!!
wordt wakker en ben gewoon heel voorzichtig!!!!!!!!!!!
wees niet bang maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn
en idd na 40 jaar bangkok hotel heb je 80% minder aow. ( dus niet veel meer).
ja idd je spreekt waarschijnlijk wel vloeiend Thais. met ruim '"inkomen".
Plaats reactie