Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

Nog frustrerender wordt het als (een deel van) je vlucht wordt uitgevoerd door een andere airline. Heb dat zelf meegemaakt toen ik met United Airlines via Londen en Chicago naar Milwaukee zou vliegen. UA had behoorlijk ruime normen, en ik had alleen een trolley die net zou moeten passen, en geen incheckbagage. Sta je op Schiphol, blijkt de vlucht naar Londen vlucht te worden uitgevoerd door Lufthansa. Mag je dus sowieso eerst even helemaal naar de andere kant van de vertrekhallen, en het was herfstvakantie, dus stervensdruk. Daar weer in de rij bij een balie waar ook ons vluchtnummer staat aangegeven, zie ik al staan dat de normen van Lufthansa net iets kleiner zijn, en mijn tas dus net een fractie te groot. Geen idee echter of dat problemen zou hebben opgeleverd, na een half uur wachten kregen we namelijk te horen dat we bij Britisch Midland moesten zijn, waar vreemd genoeg bij hun balie ons vluchtnummer nergens te bekennen was. Weer een tijd wachten, en weer kleinere afmetingen voor de handbagage. Bij de balie deed men echter nog niet echt moeilijk, merkten wel op dat die trolley te groot en zwaar was, maar ik hoefde hem desondanks niet in te checken. Toen kwamen we echter bij de gate, en werd de te grote handbagage er alsnog uitgevist. Dat ik bij UA had geboekt deed er niet toe, regels zijn regels. Snel maar wat spullen in een plastic tas gedaan, en de trolley ging alsnog het ruim in. Pas in Chicago kreeg ik die weer terug, en het laatste stukje mocht ik hem dan wel weer bij me houden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

maar moest je ook extra betalen omdat ie in 1 keer het ruim in moest?
Van mij mogen ze mijn tas best in het ruim stoppen als ze te weinig ruimte hebben in de cabin...ik wil er alleen niet voor betalen 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dat gelukkig niet, al komt dat wellicht ook omdat ik sowieso geen incheckbagage had. Daar vroegen ze ook naar bij het inchecken, en het zou me niet verbazen als dat ook de reden was dat ze me door lieten. Met ons waren ze namelijk ook vrij vlot klaar, terwijl bij een aantal andere mensen voor ons in de rij er toch even herrie was.

Ik had juist bewust alleen handbagage meegenomen omdat die overstap in Chicago nogal aan de krappe kant was, iets meer dan een uur. Het laatste wat je dan wilt is dat je dan een tijd op je bagage staat te wachten. En bij een trip naar New York een paar maanden eerder was m'n bagage sowieso zoekgeraakt, die hadden ze vanuit Philadelphia naar Phoenix gestuurd in plaats van NY. Dat wilde ik nu toch even voorkomen...
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

bolletjeom schreef:maar moest je ook extra betalen omdat ie in 1 keer het ruim in moest?
Van mij mogen ze mijn tas best in het ruim stoppen als ze te weinig ruimte hebben in de cabin...ik wil er alleen niet voor betalen 8-)
Als tijdens een ryanair vlucht blijkt dat je handbagage niet conform hun regels is moet je je bagage inchecken en betaal je hier nog eens extra voor.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

.... en vaak is het duurder wanneer je op Schiphol je tas in moet checken, dan wanneer je vooraf al aangeeft dat je je tas in wilt checken
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

precies! dat is dus de reden dat ik voor de zekerheid maar een nieuwe ben gaan kopen. ik ben van plan zo'n 4 keer per jaar richting manchester te gaan dus een goede investering.
Maar wanneer je ergens boekt en ze stoppen jou bij een andere maatschappij...dan zou het toch ernstig zijn als je de dupe word van andere bagage regels.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het is vaak behoorlijk oneerlijk zelfs. Dat kunnen de reizigers hier ook wel beamen denk ik.

Maar goed om me niet negatiever te laten klinken dan ik ben: *O*
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bij deze post nummer 1.000 op AtG van LaosFan!!!!

De post is inhoudelijk nikszeggend misschien maar wel een mijlpaal in mijn leven en in het bestaan van AtG dat er weer iemand over de 1.000 grens heen gaat ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

pfffff, wat is de website van airasia buz buz busy vanavond!
bolletjeom
Reisexpert

van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal sander!!! Op naar de honderdduizend!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef:pfffff, wat is de website van airasia buz buz busy vanavond!
Grrrr, ik kom er nog steds niet foorheen.... en inmiddels zie ik de prijzen voor mijn neus hoger worden, ook als ik m'n cookies verwijder.

Weet iemand of Air Asia vaker promo's heeft in dezelfde periode? Dan boek ik wel een andere keer.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je ze op twitter volgt krijg je redelijk snel de updates en de acties te zien (ook wanneer ze problemen hebben met de website). Dus misschien is dat een idee?
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

hmmm las net dat Suu Kyi misschien vrij komt dit weekend. Zou er toch iets gaan veranderen na de verkiezingen? Nah ben er bang voor...
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Joepieyeeeee.... Onze bankrekening heeft vandaag een dipje maar Bjorn en ik zijn wel een vliegticket rijker.

't is geboekt: 1 augustus vliegen we over Helsinki naar Peking om 365 dagen later terug in ons Belgenlandje te komen.
Brussel-Peking//Hongkong-Ho Chi Minh stad//overland Vietnam,Laos,Cambodja,Thailand,Myanmar,vasteland Maleisie + Borneo//Singapore-Auckland/Auckland-Papeete/Papeete-Paaseiland/Paaseiland-Santiago de Chile//Overland Argentinië-Bolivie-Peru

Trouwens heel tevreden over Kilroy travels. Daardat we het oorspronkelijke Hongkong-Hanoi en Singapore-Christchurch/ Auckland-Papeete gebracht hebben naar Hongkong-HCM city en een rondje NZ doen scheelt ons dit een pak centen per persoon omdat we zo onder de 30.000 miles blijven.

'kben echt vree content
Plaats reactie