Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
ninanaarNZ

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door ninanaarNZ »

@Marije: Zo je moet behoorlijk wat zaakjes geregeld hebben voor zo'n visum, heel erg bedankt voor de info iig, deze site is precies wat ik nodig had;)

@merc: qua werk ben ik er nog niet helemaal uit, maar ik ben niet echt kieskeurig dus van mij mag alles! Ik had laatst wel gelezen dat je ook op zo'n farm kunt gaan werken waar je heel veel verschillende taken krijgt, dat lijkt me ook wel wat. Veel plezier en succes alvast, ik zou helemaal gestrest zijn als ik in jouw positie zat!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

@ninanaarNZ je kan idd ook op boerderijen gaan werken. WWOOFen is een makkelijke manier, alleen dan verdien je niks. Je werkt voor onderdak en eten.
Verder is er idd veel werken in fruitplukken en zo, maar ook horeca en her en der wel wat andere dingetjes.
Ik weet niet hoe het momenteel is, maar zo'n dikke 1,5 jaar geleden had NZ ook last van de economische crisis en was het voor backpackers lastiger om een baantje te vinden. Ze waren er nog wel, de banen, maar minder.

@merc gaaf dat je bijna gaat! Ik zou zo met je mee terug willen ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@merc, heel veel plezier!!! kom je hier nog af en toe vertellen hoe het met je gaat? ga je hier een blog bijhouden?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Dank u dank u!
Ik heb een waarbenjij.nu account maar nog niks geplaatst, ik twijfel nog of ik als merc of als mezelf ga posten 8)7
Ik blijf hier gewoon posten denk ik...

@Angela : Ik heb nog plek over in m'n tas dus als je een lenige dwerg bent mag je mee.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Nou nou jullie kletsen er wat af met z'n allen.
Nu even stil zijn hoor... :X
bolletjeom
Reisexpert

ben jij niet al weg???
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Uhuh, ik zit inmiddels een weekje in Auckland :)
Erg slecht voor je, Auckland, ik kom niet weg. Alles in de buurt, veel aardige mensen, goed slapen...

Ik heb ineens iets van een zonne-allergie ontwikkeld, had m'n nek een heeeeel klein beetje verkleurd en nu is het één groot rampgebied. Ik zeg nog steeds dat het van muggen komt maar dat kan niet zeggen ze...
Vandaag is het bewolkt (tot nu toe 5 dagen 20C+ met zon) dus ik ga op pad naar het centrum, cardreader kopen want de mijne is stuk, dan een simmetje halen en naar de bezienswaardigheden...

Pas één hele Nederlander ontdekt hier van de 80+ mensen die ik in dit hostel heb ontmoet. Het is net Texel, veeeeel Duitsers, nog geen kuilen gelukkig.

M'n moeder zat er niet gek ver naast met d'r vrees, veel leuke vrouwkes hier ;)
Haha, nah, nou, jah, maar ik ben inderdaad ergens tussen de 5 en 10 jaar ouder.
Zelfs met mijn boyish charm is dat lastig ;( *)

Nou ik ga uhm, verder, ben m´n mail aan het checken, poeh poeh wat ben ik ineens belangrijk...
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Wat leuk om hier mee te lezen.

Ik ben net 3 weken terug van Florida en nu helemaal aan het plannen en uitzoeken geslagen voor een reis door NZ. Ik wil volgend jaar in nov/dec voor 6 weken gaan backpacken over het noorder en zuider eiland. Het is nog lang, maar heb er al erg veel zin in. Het wordt voor mij de eerste keer backpacken dus een hele andere ervaring als wat ik tot nu toe gewent ben. Dat maakt het ook wel spannend nu in de voorbereidingen.

Ik zal hier dus ng wel wat vraagjes tussendoor gaan stellen als ik ze niet in de bestaande topics kan vinden :)

Groetjes Dennis
bolletjeom
Reisexpert

Dé valkuil van veel reizigers. Op 1 plek blijven hangen omdat het allemaal wel leuk is en makkelijk dat je je weg kent etc.
Pas op hoor! Daarvoor ben je niet naar de andere kant van de wereld gegaan! je wilt dingen zien!!! toch?
Geef jezelf een schop onder je kont. Prik een datum waarop je van jezelf weer verder moet en boek alvast een buskaartje ofzo.
Nieuwe steden, nieuwe kansen...en nieuwe vrouwtjes ;)

@dennis. goede plannen!!! veel plezier met voorbereidingen
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nog 65 dagen! :D :D

Heb vandaag maar eens actie ondernomen om mijn kamer onder te verhuren voor de periode dat ik weg ben. Bedankt nog aan de atg-twitter voor 't retweeten van mijn tweet daarover! ^O^
Leuk om je ervaringen hier te lezen, merc. Goed om te horen dat je 't naar je zin hebt.

Ik ga binnenkort ook maar eens op zoek naar een eerste helpx adres, ergens bij Akaroa, waar ik 15 januari ongeveer hoop te beginnen! Of zou dat nog te vroeg zijn?
kewinbrandsma

Bericht door kewinbrandsma »

Heb de vulkaan beklommen ! "mount doom" ofzo.. Echt best wel leuk om te doen hoor !! ik was er toen er niet te veel sneeuw lag dan is het nog wel te doen, anders durfde ik het denk ik niet :P Ben niet bij de hobbit huizen geweest vond het eerst wel jammer maar heb wel vaak gehoord dat het tegen moest vallen...

Maar de vulkaan is zeker een aanrader!
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Als ik op vakantie ga naar Nieuw-Zeeland, moet mijn paspoort dan ook nog minimaal een half jaar geldig zijn op het moment dat ik weer vertrek uit Nieuw-Zeeland terug naar Nederland of alleen op het moment dat ik naar Nieuw-Zeeland toe ga?

Het is namelijk dat op het moment van vertrek het nog net iets meer als een half jaar geldig is en bij terug komst dus niet meer. Nog maar 4 maanden ongeveer.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

kewinbrandsma schreef:Heb de vulkaan beklommen ! "mount doom" ofzo.. Echt best wel leuk om te doen hoor !! ik was er toen er niet te veel sneeuw lag dan is het nog wel te doen, anders durfde ik het denk ik niet :P Ben niet bij de hobbit huizen geweest vond het eerst wel jammer maar heb wel vaak gehoord dat het tegen moest vallen...

Maar de vulkaan is zeker een aanrader!
Die hobbit huizen schiet er bijna niets meer van over... In enkele reisblogs foto's en verslagen gelezen en in HObbitstee is alles van decoratiemateriaal afgebroken en is het momenteel gewoon het geraamte van de huisjes dat overblijft en dient dit als huisje voor de schapen die er grazen.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik heb in Matamata gestaan vanwaar de tours naar 'Hobbitton' vertrekken, verbleef daar toen toevallig een nachtje in een stacaravan in de buurt met wat vrienden, nadat we Rotorua waren ontvlucht door de ondraaglijke geur daar. Maar toen ik daar foto's van de tour zag (zo was het in de film (OHHHH MOOI!), zo is het nu (WTF?!)) hebben we het, mede omdat het best duur is, alsnog niet gedaan. Naar mijn mening heb je niks gemist ;).
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Plaats reactie